וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל בירידות: שטראוס צנחה ב-7.4%

דרור רייך

2.10.2011 / 16:56

מדד תל אביב 25 איבד 2.2%, ומדד תל אביב 100 השיל 1.6% מערכו. מניית כיל והחברה לישראל שבשליטת עידן עופר איבדו 5.8% ו-5.9% בהתאמה, בזק של שאול אלוביץ' מחקה כ-5.7% מערכה

שבוע חדש ושנה עברית חדשה נחתמה היום בבורסה באחד העם בצבע אדום. המגמה בעולם המשיכה לתת את אותותיה, ולאחר ימי החג באחד העם משלימים את הפערים.

לאחר פתיחה אנגלית, בה מדד ת"א 25 נפל ביותר מ-2.5%, סיים מדד ת"א 25 בירידה של 2.2% לרמה של 1,054.2 נקודות; מדד ת"א 100איבד כ-1.6% מערכו ונחתם ברמה של 953.87 נקודות; מדד מניות הנדל"ן החסיר כ-1.6% ומדד מניות הבנקים השיל 3% . מדד מניות הגז והנפט הוא היחיד שרשם היום עלייה של כ-2.3% - זאת ככל הנראה בעקבות הסדרים חדשים באסדות הקידוחים שפורסמו במהלך החג.

מניית העם טבע עלתה היום ב-5.7% במחזור הכי גדול בבורסה, בעקבות קבלת האישור האירופי לביצוע שיתוף פעולה עם ענקית ההפצה פרוקטר אנד גמבל לאחר הסרת האיסור של ההגבלים העסקיים באיחוד. צעד שבהחלט יכול לעזור לטבע לשפר את המכירות.

מניות הטייקונים המשיכו להוות מוקד לירידות

מניות הטייקונים המשיכו להוות מוקד לירידות, ככל הנראה עקב מסקנות ועדת טרכטנברג. מניית כיל והחברה לישראל שבשליטת עידן עופר איבדו 5.8% ו-5.9% בהתאמה, בזק של שאול אלוביץ' מחקה כ-5.7% ושטראוס מבית משפחת שטראוס, ככל הנראה מרעשי משנה של תנובה - השילה 7.4% מערכה.

אושר טובול, משנה למנכ"ל מיטב טרייד, התייחס ליום המסחר ואמר כי "נפח מחזור המסחר סטנדרטי ואופייני לימי ראשון, הירידות במדדים המובילים נמשכות בהתאם לירידות שנרשמו ביום שישי בנאסד"ק, מגזר הדשנים (כיל והחברה לישראל) נפל בהתאם למגמה בעולם עקב דו"ח מלאים שהצביע על עלייה בתירס. סקטור הגז והנפט עולה בעקבות שינויים בשיבוץ האסדות. אל לוויתן 3, שבשבועות האחרונים לא מתבצעות בו עבודות עקב תקלות, תוסט הסדקו אקספרס, שכיום מבצעת את עבודות הפיתוח של תמר, ותסיים את הקידוח. בנוסף, הירידות במניות הבנקים ממשיכות בקו ישיר את הירידות בסקטור זה ברחבי העולם".

בשוק הסולידי נרשמת מגמה מעורבת: מדד התל בונד רשם ירידה של 0.45% ובשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמו עליות שערים בשחרים של עד 0.25% ואילו בגלילים ירידות של עד 0.05%.

מניות בולטות

ביום שישי האחרון ירד מדד דאו ג'ונס ב-2.2% לאחר שנפל ב-12% בחודש ספטמבר כולו. מדד S&P 500 נסוג ב-2.5% בדרך לנפילה של יותר מ-13% ברבעון השלישי של השנה ומדד נאסד"ק איבד 2.6%.

בורסות אירופה נסגרו גם הן בירידות ביום שישי והשלימו את הנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז שיאו של המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008, על רקע שורה של נתונים מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בעולם והגבירו את החששות מפני מיתון גלובלי. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.3% והשלימה בכך ירידה של קרוב ל-14% ברבעון השלישי של השנה, פרנקפורט איבדה 2.4% בדרך לנפילה רבעונית של יותר מ-25%.

חברת כלל ביוטכנולוגיה, החברה הבת של כלל תעשיות, תרשום רווח הון של 540-400 מיליון שקל בעקבות ההשקעה של חברת טבע בחברה הבת קיורטק.

אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן הודיעה היום כי זכתה בחוזה של משרד הביטחון לאספקה, שדרוג ותחזוקה של ציוד הקשר הצבאי של צה"ל. היקפו הכספי הכולל של הפרויקט מסתכם בכ-280 מיליון דולר. מחצית הסכום מיועדת לאספקת מערכות קשר חדשות במהלך כ-5 שנים, והמחצית השנייה מיועדת לשדרוג ולתחזוקה של מערכות קיימות, במהלך תקופה של עשרים שנים.

על רקע חקירת רשות ההגבלים העסקיים המתנהלת נגד קונצרן המזון תנובה ועל רקע המלצות הוועדה להגברת התחרותיות במשק, הודיעה זהבית כהן מנכ"לית קרן אייפקס ישראל, בעלת השליטה בתנובה ובבית ההשקעות פסגות על פרישתה מתפקידי היו"ר הדירקטוריונים של תנובה ושל פסגות.

מזור רובוטיקה, העוסקת בפיתוח ומכירה של מכשור רפואי לניווט כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית לניתוחי עמוד שדרה, מדווחת על מכירות ראשונות של מערכת ה-Renaissance במחיר של מעל 700 אלף דולר בממוצע למערכת. החברה חתמה על שני הסכמי מכירה ראשונים של מערכת ה-Renaissance החדשה בארה"ב ובגרמניה, שני השווקים המרכזיים בהם פועלת החברה.

במהלך החג פירסמה נובל אנרג'י את תוכניותיה לאסדות הקידוח בישראל: אסדת פרייד הבעייתית תישלח לביצוע תיקונים ותועבר לדולפין, סדקו תחליף אותה בלוויתן3 ותסיים את הקידוח.

קבוצת אי.די.בי , שבשליטת המשפחות דנקנר, לבנת ומנור, בוחנת מיזוג בין ארבע חברות האחזקה של הקבוצה: אי.די.בי אחזקות, אי.די.בי פיתוח, כור ודסק"ש - כך עולה מדיווח של כור ששוגר לבורסה. ההודעה על בחינת המהלך נעשית שבוע בלבד לאחר פרסום מסקנות הוועדה להגברת התחרותיות במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully