וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תנובה: "אף אחד לא עיקם לנו את היד"

עדי דברת מזריץ

3.10.2011 / 8:44

לאחר התפטרותה של זהבית כהן ולקראת פרסום הדו"חות הכספיים של החברה, אריק שור ממשיך לטעון כי תנובה גילתה רגישות כלפי הצרכנים. "צריך לזכור שגם המבצעים עלו לנו כמה עשרות מיליוני שקלים"

"אנחנו החברה היחידה שהבינה שהיא צריכה לגלות רגישות יתר וזה המסר שאנחנו מעבירים לעצמנו ולעם ישראל. לא מעניין אותי מה יעשו הספקים האחרים, אלא הצרכן הישראלי", אמר בראיון ל-TheMarker אריק שור, מנכ"ל תנובה.

שור הוסיף כי תנובה תפרסם את דו"חותיה ל-2010 כבר בימים הקרובים. זאת, לאחר שלפי המלצות ועדת טרכטנברג תצטרך לפרסם את דו"חותיה החל מהרבעון הראשון של 2012. "במהלך של הורדת המחירים הקטנו את הרווחיות שלנו וחשוב לנו לפרסם את הדו"חות של 2010 כדי להראות שגם לפני זה הרווחנו לפי הסטנדרט של חברות מזון אחרות בישראל. עכשיו נרוויח פחות ונצטרך לראות איך אנחנו מתמודדים עם זה. עוד לא התעסקנו עם זה, אלא במציאת פתרונות לצרכן".

נמשך החרם על תנובה: "ההנהלה פשוט מתעלמת". טל אנגלנדר
"חשוב לנו לפרסם את הדו"חות של 2010 כדי להראות שגם לפני זה הרווחנו לפי הסטנדרט של חברות מזון אחרות בישראל"/טל אנגלנדר

למה לקח לכם ארבעה חודשים מאז שהתחילה המחאה כדי להוריד את המחירים?

"הקימו כמה ועדות שמנסות לפצח את נושא יוקר המחיה בכלל ובמזון בפרט ואף אחת לא הצליחה לפתור את הבעיה. כולם דיברו ונפגשו, אבל אף אחד לא עשה כלום. כעת מחיר חלב הגולמי ירד ללא קשר לוועדות ואנחנו הוספנו את חלקנו והמלצנו לרשתות השיווק לשים את חלקן.

"נוציא 125 מיליון שקל בשנה על הוזלות המחירים האחרונות ועל הורדת מחיר הקוטג'. הבקשה היא שרשתות השיווק ישקיעו מכיסן 40 מיליון שקל בהוזלות האחרונות ואת היתר הרפתנים בדמות הורדת מחיר המטרה. צריך לזכור שבנוסף גם המבצעים עלו לנו כמה עשרות מיליוני שקלים".

אתה חושב שאחרי כל המהלכים של היממה האחרונה תנובה תחזור לדרך המלך?

"תנובה הוכיחה שהיא מפנימה את המצב במעשים ולא בדיבורים ויוצאת לפעולה. בכך היא מוכיחה שהיא החברה הכי הישראלית שיש. לא עיקמו לנו את היד. יכול להיות שיכולנו לעשות את הדברים קודם, אבל בכל זאת אנחנו הראשונים שעשו משהו. בזמן שכל השאר רק מפנימים ומכילים אנחנו מבצעים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אריק שור , מנכ"ל תנובה. עופר וקנין
"תנובה הוכיחה שהיא מפנימה את המצב במעשים ולא בדיבורים ויוצאת לפעולה". שור/עופר וקנין

למה בכלל העליתם את המחירים בשיעורים כה גבוהים מלכתחילה?

"בשלושת החודשים האחרונים הבנו את בעיית יוקר המחיה ומעכשיו ולתמיד נפגין רגישות יתר. אנחנו החברה היחידה והראשונה שפעלה כתוצאה מיוקר המחיה ואני גאה בזה".

נדמה כי רק זהבית כהן משלמת את המחיר בעוד שאתה לא נפגע. עד כמה לקחת חלק בהחלטות תנובה עד עכשיו, כמו העלאות המחירים בשנים האחרונות ואי הורדת המחירים עד עתה?

אתה חושב שתנובה טעתה בדרך?

"תנובה למדה בחודשים האחרונים את עוצמת המחאה ותפעל עכשיו ברגישות יתר במוצרי היסוד שלה, שמהווים 63% מכלל מוצריה. הבנו שקורה פה דבר אחר ובשביל לבוא עם פתרון ארוך טווח רצנו שכל הגורמים בשרשרת יקחו חלק. הייתי שמח אם גם הממשלה היתה מוצאת פתרון למע"מ הגבוה על המזון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זהבית משיקוליה החליטה שבנקודת זמן זו היא רוצה להתרכז בפועלה כדירקטורית באיפקס". כהן עם מפגינים מחוץ לביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיברת כבר עם יו"ר תנובה החדש, שלמה רודב?

"רודב הוא איש עסקים ידוע ומוכר ועתיר ניסיון ויצא לנו להיפגש בעבר, אבל עדיין לא דיברנו בימים האחרונים".

מה אתה חושב על ההחלטה של זהבית כהן?

"זהבית משיקוליה החליטה שבנקודת זמן זו היא רוצה להתרכז בפועלה כדירקטורית באיפקס. היא חשבה שיו"ר שישקיע את מיטב זמנו בתנובה זה מה שהחברה צריכה עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully