וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות באירופה: היורו בשפל של 8 חודשים

3.10.2011 / 9:42

שבוע המסחר באירופה נפתח בירידות שערים בהובלת מניות הבנקים: פרנקפורט נופלת ב-3.6%, מניות הבנקים הצרפתים סוסייטה ג'נרל ופאריבה צוללות בכ-9%, הזהב עולה ב-1.5%

שבוע המסחר באירופה נפתח בירידות שערים בהובלת מניות הבנקים, בעקבות החששות הגוברים בשווקים כי גוש היורו לא יחלץ את יוון מחדלות פירעון ועל רקע נתוני מקרו גלובליים המעידים על המשך ההאטה בשווקים. מחירי הנפט יורדים והיורו נסחר מול הדולר ברמתו הנמוכה ביותר מזה 8 חודשים.

פרנקפורט נופלת ב-3.6%, פאריס ולונדון מאבדות כ-2.5%. מדד סטוקס 600 יורד ב-2% לאחר שרשם ברבעון האחרון את הירידה הגדולה ביותר מאז 2008. היורו נחלש מול הדולר ב-0.5% לרמה של 1.3321 דולר ליורו; הפרנק השוויצי נחלש אף הוא מול הדולר ב-0.4% לרמה של 0.9119 פרנק לדולר.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה בנובמבר נסחרים בירידה של 1.9% למחיר 77.73 במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחרים בירידות של 1.5% במחיר של 101.6 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים בעלייה של 1.4% למחיר 1,645 דולר לאונקייה במסחר האלקטרוני בניו יורק.

"על יוון לפרוש מגוש היורו"

ממשלת יוון התחייבה לפטר עובדים במגזר הציבורי במסגרת חבילת צנע חדשה, בהיקף 6.6 מיליארד יורו, שנועדה להבטיח את קבלת התשלום הבא במסגרת חבילת החילוץ של האיחוד האירופי. עם זאת, הצעדים עוד צריכים לקבל את אישור הפרלמנט היווני. התכנית החדשה מציבה לעצמה יעד של גירעון בתקציב בהיקף 6.8% מהתמ"ג ב-2012 – יותר מהיעד שנדרש בעבר על ידי האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי של אירופה. למרות זאת, התכנית קיבלה את אישור 3 המוסדות, המכונים "הטרויקה".

בגרמניה, מזכ"ל מפלגת CSU אלכסנדר דוברינדט קרא אמש ליוון לפרוש מגוש היורו, בשעה שהקנצלרית אנגלה מרקל ממשיכה לדון עם מנהיגי אירופה בפיתרונות למשבר."אני חושב שזה הפיתרון. אם אנחנו רוצים להחזיר את יוון לתחרותיות יציבה, הם יוכלו לעשות זאת מחוץ לגוש היורו", אמר.

דוברינדט, שמפלגתו היא מפלגת אחות למפלגת השלטון הנוצרית-דמוקרטית, הוסיף כי אם יוון לא תצליח לשכנע את נציגי הגופים הבינלאומיים במאמציה לרפורמה, לקרן החילוץ האירופית (EFSF) "צריכה להיות זכות לארגן מחדש את היציאה".

מניות הבנקים מובילות את הירידות בשווקים, ובראשן מניות הבנקים הצרפתים. סוסייטה ג'נרל ו-BNP פאריבה צוללות ב-8.3% ו-9% בהתאמה ומניית אגריקול נופלת ב-6.5%. בגרמניה מאבדות מניות דויטשה בנק וקומרצבנק למעלה מ-6% מערכן. בלונדון מניות ברקליס ו-BRS משילות 6.2% ו-5.6% בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully