וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א עברה לעליות עקב צפי לפתיחה מתונה בוול-סטריט

ואדים סבידרסקי

3.10.2011 / 13:33

לאחר פתיחה שלילית, המסחר בתל אביב עבר לעליות שערים בהתאם לחוזים העתידיים בוול סטריט, שצופים ירידות מתונות בפתיחת המסחר. ת"א 25 עולה ב-0.2%, מדד הבנקים עולה ב-0.4%

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לעליות שערים לאחר פתיחה שלילית בבוקר בעקבות הנפילות בפתיחת שבוע המסחר באירופה. המדדים עברו לעליות בהתאם לחוזים העתידיים על המדדים המובילים בארה"ב אשר מצביעים על ציפיה לירידות מתונות יותר בפתיחת המסחר בוול סטריט.

מדד ת"א 25 עולה כעת ב-0.2% ומדד ת"א 100 מתחזק ב-0.2% גם הוא. מדד ת"א בנקים עולה ב-0.4% ומדד נדל"ן 15 משיל 0.3% בניגוד למגמה.

מניות מגזר המזון המקומי ממשיכות לרכז עניין גם היום על רקע השלכות המחאה הציבורית על יצרנית המזון הגדולה בישראל - תנובה - ובכך גם על השחקניות האחרות: - יצרניות המזון אסם ושטראוס ורשתות השיווק שופרסל ורבוע כחול. מניות יצרניות המזון יורדות היום בכ-1.5% נוספים.

בעולם, לא רק המשקיעים מתוסכלים מהמשבר ביוון. כך תושבי יוון החלו למצוא פתרונות חלופיים למטבע היורו. ברחבי יוון צצו מספר רשתות המשתמשות בסחר חליפין ומנסות למצוא אלטרנטיבות לשימוש ביורו ולהתמודדות עם המציאות הכלכלית המשתנה.

"הורדת הריבית היא רק הצעד הראשון"

בורסות וול סטריט נסגרו ביום שישי האחרון בירידות חדות בדרכן לנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז שיאו של המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008. זאת על רקע שורה של נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו בימים אחרונים ברחבי העולם ואשר הגבירו את החששות מפני מיתון גלובלי. מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.2% ונפל ב-12% בחודש ספטמבר כולו.

בזירת המקרו האמריקאית, יתפרסם היום מדד ISM על מצבו של הסקטור התעשייתי האמריקאי בחודש ספטמבר. קונסנזוס הכלכלנים מעריך כי המדד, המבוסס על שאלון בקרב כ-300 מפעלי יצור בארה"ב בנושאי תעסוקה, פדיון והזמנות, יסתכם ברמה של 50.5 נקודות בדומה לאוגוסט. קריאה מעל לרמה של 50 נקודות תצביעה על התרחבותו של מגזר התעשייה האמריקאי.

בזירת המקרו המקומית, יונתן כץ, כלכלן המקרו הראשי של HSBC בישראל, סבור כי הורדת הריבית האחרונה היא רק צעד ראשון של פישר. להערכתו, צפויות למשק עוד 3-2 הורדות ריבית בחודשים הקרובים עד לרמה של 2.5% בסוף הרבעון הראשון של 2012 בשל החשש מהשפעת ההאטה העולמית על כלכלת ישראל.

חברת דירוג האשראי מידרוג מורידה היום את דירוג האשראי של דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, ברמה אחד ל-A1. במקביל, מציבה חברת הדירוג את אופק הדירוג כשלילי. במידרוג מסברים את המהלך באמצעות השחיקה במיצוב העסקי והפיננסי של אחזקות הליבה של דסק"ש, ביניהן כור, סלקום ושופרסל, וכן בשל עלייה מתמשכת ברמת המינוף של החברה עקב שחיקת אחזקות.

בעלי איגרות החוב סדרה ד' שהנפיקה מעריב יכונסו ב-27 באוקטובר להצבעה על העמדת הסדרה לפירעון מיידי, לבקשת אחד ממחזיקי האג"ח. באסיפה ידונו בדיווח שתיתן החברה על מצב עסקיה ועל יכולתה לעמוד בהתחיבויותיה במועדן. העמדת הסדרה לפירעון מיידי דורש אישור מיוחד ברוב של 75% ממספר הקולות שמשתתפים בהצבעה.

עידו נויברגר וויקטור שמריך, שני המנכ"לים המשותפים בבית ההשקעות דש-איפקס צפויים להודיע בימים הקרובים לדירקטוריון החברה כי החליטו לעזוב. בסוף פברואר 2012 צפוי לפוג הסכם שכר שיש לשניים עם אלי ברקת, בעל השליטה החדש בחברה, ובשבועות האחרונים ישבו הצדדים כדי לגבש הסכם העסקה חדש. מקורבים לנושא מספרים כי תנאי השכר החדשים כבר נסגרו, אלא שברגע האחרון החליטו השניים שלא להמשיך.

(עדכון ראשון: 10:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully