וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג הורידה הדירוג של דיסקונט השקעות ל-A1

ואדים סבידרסקי

3.10.2011 / 10:37

חברת האשראי מידרוג מימשה את אזהרותיה והורידה את דירוג חברת האחזקות מקבוצת אי.די.בי. הסיבה: השחיקה במיצוב העסקי והפיננסי של אחזקות הליבה של דסק"ש. אופק הדירוג הוגדר כשלילי

חברת דירוג האשראי מידרוג הורידה היום את דירוג האשראי של חברת האחזקות דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, ברמה אחת ל-A1. במקביל, הציבה חברת הדירוג את אופק הדירוג כ"שלילי". באוגוסט האחרון הוכנס הדירוג של דסק"ש לרשימת מעקב ובמידרוג הזהירו מפני הורדה אם לא יחולו שינויים בהתנהלות העסקית והפיננסית של החברה.

כלכלני מידרוג מסבירים את המהלך בשחיקה במיצוב העסקי והפיננסי של אחזקות הליבה של דסק"ש, ביניהן כור, סלקום ושופרסל, וכן בשל עלייה מתמשכת ברמת המינוף של החברה עקב שחיקת האחזקות.

יתרה מזו, במידרוג מדגישים את "הירידה החדה בשווי מניות קרדיט סוויס המוחזקות על ידי כור אשר היוותה גורם עיקרי בירידת שווי האחזקות של דסק"ש. אסטרטגיית ההשקעות הנוכחית של דסק"ש קיבלה ביטוי ברכישת מניות קרדיט, המהוות כשליש מתיק השקעות החברה, ותמיכה ברכישה זו במהלך 2011 על רקע המגמה המתעצמת של ירידה במחיר המניה, כך שנדרש עיבוי בטחונות והגדלת חוב פיננסי".

במדרוג אכן סבורים כי השלמת מכירתה של מכתשים אגן לחברה סינית תשפר את מצבה הפיננסי של כור אך נשארים סקפטיים לגבי העתיד הרחוק יותר. במידרוג סבורים כי רמת המינוף של כור ודסק"ש תיוותר גבוהה יחסית לנדרש מקודם. בנוסף, הכלכלנים אינם רואים חלוקת דיבידנד של כור לדסק"ש בטווח הקצר. אופק דירוג שלילי משקף, בין היתר, סיכון לאי השלמת עסקת מכתשים ואי וודאות באשר למבנה האחזקות העתידי של החברה האם - אי.די.בי.

עוד מציינים האנליסטים כי רמת הנזילות של דסק"ש הינה סבירה אף כי פחות טובה מהעבר, זאת כאשר המזומנים בקופתה של החברה יספיקו לכסות התחייבויות עד תחילת הרבעון השני של 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully