וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות באסיה: הונג קונג נפלה ב4.4%

3.10.2011 / 11:10

המסחר באסיה ננעל בירידות חדות בעקבות החששות ממצבו של גוש היורו. מניית הנפט הסינית CNOOC נופלת ב-6%; קרדיט סוויס: "שוק ההלוואות הלא חוקיות בסין יביא למשבר פיננסי"

המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות חדות ביומו הראשון של שבוע המסחר, בעקבות הדאגה הגוברת בשווקים כי גוש היורו לא יחלץ את יוון מחדלות פירעון ועל רקע חששות כי שוק ההלוואות הלא חוקיות בסין עלול להביא למשבר פיננסי. היורו נסחר מול הדולר ברמתו הנמוכה ביותר מזה 8 חודשים.

טוקיו ירדה ב-1.8%, הונג קונג הגיעה לרמתה הנמוכה מזה שנה וחצי לאחר שנפלה ב-4.4%, סידני איבדה 2.8% וסינגפור נחלשה ב-2.4%.

הין נסחר מול הדולר ללא שינוי ועומד על 77.0560 ין לדולר. היורו נחלש מול הדולר ב-0.5% ונסחר כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר השנה - 1.3325 יורו לדולר.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באוקטובר נסחרים בירידות של 1.2% למחיר 78.2 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו-יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחרים בירידות של 0.8% במחיר של 101.920 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון. מניית לנובו נופלת ב-5.1% בבורסת הונג-קונג ובשנחאי מניית חברת הנפט הלאומית של סין CNOOC צונחת ב-6.3%.

"השוק השחור בסין - פצצת זמן"

ביום שישי פירסם בנק ההשקעות קרדיט סוויס תחזית כלכלית על סין, ובה הגדיר את שוק ההלוואות הלא חוקיות במדינה "פצצת זמן". הבנק סבור כי השוק השחור בסין מהווה איום גדול יותר על כלכלת המדינה מאשר החובות התופחים של הממשלות המקומיות. על פי הערכת הבנק, שוק ההלוואות הלא חוקיות מגלגל בשנה כ-640 מיליארד דולר - 8% יותר מסכום שוק ההלוואות החוקיות, וגדל בקצב שנתי של 50%.

סוכנות הידיעות הממלכתית של סין לעגה אמש ללחץ שמפעילה ארה"ב על סין להגמשת שער החליפין וקראה לו "נמהר ורדוד". סוכנות סינחואה אמרה כי ארה"ב נופלת להרגל ישן של הטלת אשמה על סין. הערב צפויה ארה"ב להודיע על חקיקה נגד מדיניות המט"ח של סין אשר לפי ארה"ב שומרת על שער היואן לא גמיש ובכך הופכת את היצוא לארה"ב לזול עבור מוצרים סיניים ואת היצוא לסין ליקר עבור מוצרים אמריקאים. "זה הפך להרגל - בכל פעם שכלכלת ארה"ב איטית, ובכל פעם שבחירות מתקרבות, ארה"ב מתחילה ללחוץ על העלאת שער היואן", אמרה סוכנות הידיעות סינחואה.

ג'ק מא, מייסד ומנכ"ל חברת האינטרנט הסינית עלי באבא, נחוש בדעתו לרכוש את ענקית האינטרנט יאהו, ואף קיים דיונים בנושא עם קונים פוטנציאליים אחרים. מא הבהיר בכנס באוניברסיטת סטנפורד בארה"ב כי הוא מעוניין לרכוש את יאהו כולה, ולא רק את הנתח שלה בעלי באבא. רכישת יאהו תסייע למא להרחיב את האימפריה המקוונת שלו לשוק האינטרנט החשוב בעולם. מא אמר כי הוא מתכנן לבלות את השנה הבאה בארה"ב כדי ללמוד יותר על המדינה ועל שוק האינטרנט בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully