וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל אישור לעסקת כמצ'יינה: מניית כור מזנקת

יורם גביזון

3.10.2011 / 14:44

מכתשים אגן קיבלה האישור מרשות ההגבלים באירופה לעסקת הרכישה עם כמצ'יינה. החברות נערכות להשלמת העיסקה תוך שבועיים, בכפוף לקבלת תעודת המיזוג מרשם החברות

חברת מכתשים אגן קיבלה את אישור רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לביצוע עסקת הרכישה של השליטה בחברה על ידי חברת כמצ'יינה. עם קבלת אישור רשות ההגבלים העסקיים האירופית, התקבלו כל האישורים הרגולטוריים לביצוע עסקת המיזוג, למעט קבלת תעודת מיזוג מרשם החברות.

מניית כור הגיבה לקבלת האישור מרשות ההגבלים האירופית בעלייה של 8.4% במחזור של 6.4 מיליון שקל - כפול מהמחזור המסחר היומי הממוצע במניה. העלייה החדה במניית כור החלה בשעה 12.02, כלומר שתי דקות לאחר שנודע לחברה על האישור. עד אז, נסחרה המניה בעלייה של 1.1%. הידיעה עלתה למערכת המידע של הבורסה ב-13:27.

מכתשים וכמצ'יינה נערכות להשלמת העיסקה ב-17 וב-18 באוקטובר, בכפוף לקבלת תעודת המיזוג מרשם החברות.

כמצ'יינה תחזיק ב-60% ממניותיה של מכתשים

מתווה העסקה בין כמצ'יינה לכור, בעלת השליטה במכתשים אגן, מבוסס על רכישת כל מניות הציבור במכתשים אגן (53%) ע"י כמצ'יינה במחיר של 5.57 דולרים למניה ובתמורה כוללת של 1.27 מיליארד דולר, ורכישת 7% ממניותיה של מכתשים אגן שמוחזקות על ידי כור במחיר זהה ותמורת 168 מיליון דולר.

בתום המהלך, תחזיק כמצ'יינה ב-60% ממניותיה של מכתשים וכור תחזיק ב-40% מהמניות של מכתשים, שתהפוך לחברה פרטית ומניותיה ימחקו מהמסחר בבורסה. כור תקבל הלוואה מבנק סיני בערבות כמצ'יינה בהיקף של 960 מיליון דולר. ההלוואה תהיה ל-7 שנים וללא זכות חזרה ללווה כלומר הבטוחה היחידה לפרעון ההלוואה יהיו 40%
ממניות מכתשים שיישארו בידי כור וישועבדו לבנק הסיני.

בתוך כך, חברת הדירוג S&P מעלות הורידה היום את דירוג איגרות החוב של 5 החברות בקבוצת אי.די.בי ב-2 דרגות ל A- והכניסה אותם למעקב עם השלכות שליליות. מעלות ציינה כי הנזילות של הקבוצה היא מגבלה על דירוג האשראי שלה וציינה שלחלק מהחברות בקבוצה תלות גבוהה בסכומים שיתקבלו מעסקת מכתשים-כמצ'יינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully