וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נחתם בעליות: מדד האנרגיה זינק ב-5.6%

ואדים סבידרסקי

3.10.2011 / 17:14

המסחר נחתם בעליות בהובלת סקטור האנרגיה, לאחר שלאורך היום נרשמה מגמה מעורבת בעקבות אירופה. מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%, רציו זינקה ב-14% וכור עלתה בכ-6% על רקע הודעת מכתשים אגן

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בעליות שערים בהובלת סקטור האנרגיה לאחר שהתנהל במגמה מעורבת לאורך היום בעקבות הנפילות בפתיחת שבוע המסחר באירופה.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%. ומדד ת"א 100 הוסיף 0.6%. מדד ת"א בנקים עלה ב-0.7% ומדד נדל"ן 15 השיל 0.4% בניגוד למגמה הכללית. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל - נמוך מהממוצע היומי המקובל. מניות האנרגיה זינקו היום בשיעור דו ספרתי וריכזו מחזורי מסחר גבוהים. רועי לאופר, מנהל חדר מסחר בדש ברוקראז', סבור כי מניות סקטור אנרגיה ובפרט מניות הגז, הגיעו למצב של מכירת יתר (אוברשוטינג) והן מתומחרות בחסר עמוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין ספק כי מדינת ישראל זקוקה לגז כחול לבן" קידוח לוויתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אין ספק כי מדינת ישראל זקוקה לגז כחול לבן. נכון שעדיין קיימת אי ודאות גבוהה בסקטור זה ושאלות פתוחות לגבי זמני אספקה והמחיר, אך השוק הגז והביקוש כן צריכים לבוא לידי ביטוי במחירי מניות הסקטור - וזה מה שקורה היום. אך מי שקונה הם בעיקר משקיעים מקומיים", מסביר לאופר.

בזירת המקרו האמריקאית, יתפרסם היום מדד ISM על מצבו של הסקטור התעשייתי האמריקאי בחודש ספטמבר. קונסנזוס הכלכלנים מעריך כי המדד, המבוסס על שאלון בקרב כ-300 מפעלי יצור בארה"ב בנושאי תעסוקה, פדיון והזמנות, יסתכם ברמה של 50.5 נקודות בדומה לאוגוסט. קריאה מעל לרמה של 50 נקודות תצביעה על התרחבותו של מגזר התעשייה האמריקאי.

בזירת המקרו המקומית, יונתן כץ, כלכלן המקרו הראשי של HSBC בישראל, סבור כי הורדת הריבית האחרונה היא רק צעד ראשון של פישר. להערכתו, צפויות למשק עוד 3-2 הורדות ריבית בחודשים הקרובים עד לרמה של 2.5% בסוף הרבעון הראשון של 2012 בשל החשש מהשפעת ההאטה העולמית על כלכלת ישראל.

זינוק במניות אי די.בי, שטראוס איבדה 1.8%

מניות של חברות מקבוצת אי.די.בי מזנקות בשיעור חד על רקע הערכה הגוברת כי עסקת מכירת מכתשים והזרמת נזילות לקבוצה תושלם בהצלחה. היום, הודיעה מכתשים כי קיבלה את אישור רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לביצוע עסקת הרכישה של השליטה בחברה על ידי חברת כמצ'יינה. עם קבלת אישור רשות ההגבלים העסקיים האירופית, התקבלו כל האישורים הרגולטוריים לביצוע עסקת המיזוג, למעט קבלת תעודת מיזוג מרשם החברות.

חברת דירוג האשראי מידרוג הורידה היום את דירוג האשראי של דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, ברמה אחד ל-A1. במקביל, הציבה חברת הדירוג את אופק הדירוג כשלילי. במידרוג מסברים את המהלך באמצעות השחיקה במיצוב העסקי והפיננסי של אחזקות הליבה של דסק"ש, ביניהן כור, סלקום ושופרסל, וכן בשל עלייה מתמשכת ברמת המינוף של החברה עקב שחיקת אחזקות.

מניות מגזר המזון המקומי המשיכו לרכז עניין גם היום על רקע השלכות המחאה הציבורית על יצרנית המזון הגדולה בישראל - תנובה - ובכך גם על השחקניות האחרות: - יצרניות המזון אסם ושטראוס ורשתות השיווק שופרסל ורבוע כחול. מניות שטראוס ירדה היום בכ-1.8% נוספים.

חברה דואלית, אורכית, הודיעה היום כי קיבלה בשבוע שעבר התראה מהנהלת הנאסד"ק על אי עמידה בדרישות המסחר המינימליות. במכתב צוין כי שווי האחזקות של בעלי מניות באורכית ירד מתחת לסף המינימלי של 10 מיליון דולר. להודעה אין השפעה מיידית על המסחר במניה, אולם בחברה ידרשו למצוא לכך פתרון.

חברת אודיוקודס, יצרנית מערכות התקשורת הקוליות, הודיעה היום כי היא מורידה את תחזית ההכנסות שלה ל-2011 ב-7% לסכום הנע בין 155-162 מיליון דולר. במקביל להורדת התחזית, שהביאה לירידה של 8% בתום המסחר בת"א ולירידה של 10%בנאסד"ק, הודיעה החברה על רכישה עצמית של 10% ממניותיה.

בעלי איגרות החוב סדרה ד' שהנפיקה מעריב יכונסו ב-27 באוקטובר להצבעה על העמדת הסדרה לפירעון מיידי, לבקשת אחד ממחזיקי האג"ח. באסיפה ידונו בדיווח שתיתן החברה על מצב עסקיה ועל יכולתה לעמוד בהתחיבויותיה במועדן. העמדת הסדרה לפירעון מיידי דורש אישור מיוחד ברוב של 75% ממספר הקולות שמשתתפים בהצבעה.

עידו נויברגר וויקטור שמריך, שני המנכ"לים המשותפים בבית ההשקעות דש-איפקס צפויים להודיע בימים הקרובים לדירקטוריון החברה כי החליטו לעזוב. בסוף פברואר 2012 צפוי לפוג הסכם שכר שיש לשניים עם אלי ברקת, בעל השליטה החדש בחברה, ובשבועות האחרונים ישבו הצדדים כדי לגבש הסכם העסקה חדש. מקורבים לנושא מספרים כי תנאי השכר החדשים כבר נסגרו, אלא שברגע האחרון החליטו השניים שלא להמשיך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully