וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים

נמרוד הלפרן וערן אזרן

4.10.2011 / 17:26

על רקע התגברות החששות מהחרפה במשבר החוב באירופה נפתח המסחר בבורסה האמריקאית בירידות שערים. מדד דאו ג'ונס יורד ב-1.6% ואילו הנאסד"ק מאבד 0.5% מערכו

בורסות וול סטריט נסחרות בירידות על רקע התגברות החששות מהחרפה במשבר החוב באירופה, לאחר שפגישת שרי האוצר של גוש היורו הסתיימה אתמול ללא התקדמות ניכרת בניסיונות למנוע מממשלת יוון להגיע לחדלות פירעון. מניות הפיננסים מובילות את הירידות.

מדד דאו ג'ונס יורד ב-1.6%; מדד S&P 500 יורד ב-1.4% לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש ספטמבר 2010, ומשלים בכך נפילה של 20% מהשיא של 2011 - ההגדרה המקובלת ל"שוק דובי". מדד נאסד"ק מאבד 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחר בעליות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.04% לרמה של 1.74%.

באירופה אין חדש

מנהיגי אירופה החליטו אתמול לדחות את ההחלטה בנוגע להעברת התשלום הקרוב במסגרת חבילת הסיוע ליוון ל-13 באוקטובר. התשלום הקרוב, בסך 8 מיליארד יורו, הוא חלק מחבילת החילוץ עליה הוחלט בשנה שעברה שהיקפה הכולל 110 מיליארד יורו. חבילת סיוע שנייה עדיין מחכה לאישורן של 3 מדינות בטרם יתחילו בביצועה. עם זאת, יוון נקלעה למצב בו ללא התשלום הקרוב היא לא צפויה לעמוד במכלול חובותיה בחודש הבא ותיכנס לחדלות פירעון.

הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, אשר חזה את המשבר הכלכלי של 2008, אמר אמש כי אירופה צריכה להפעיל "בזוקה" של 2 טריליון יורו (2.7 טריליון דולר) כדי לבלום את התפשטות משבר החוב לפני שהזמן ייאזל. "אני מאוד מודאג מכך שהעניינים יוצאים מכלל שליטה", אמר רוביני, יו"ר חברת הייעוץ RGE, בראיון לבלומברג. "צריך בזוקת ענק של לפחות 2 טריליון יורו, אבל אי אפשר להמתין שלושה חודשים. חייבים לעשות זאת בשבועות הקרובים", הוסיף.

כמו כן, התחזיות קודרות לצמיחה העולמית מעיבות על השווקים בעולם. גולדמן סאקס הוריד את תחזית הצמיחה העולמית שלו עבור השנה והשנה הבאה וצופה כעת מיתון בגרמניה ובצרפת, על רקע האטה כלכלית באירופה ובארה"ב.

הבנק צופה כעת כי הכלכלה העולמית תצמח ב-3.8% השנה וב-3.5% ב-2012, לעומת תחזיות קודמות לצמיחה של 3.9% השנה ו-4.2% בשנה הבאה, לפי דו"ח שפירסמו כלכלני גולדמן סאקס יאן הציוס ודומיניק וילסון. סיטי הוריד בסוף השבוע אף הוא את תחזית הצמיחה העולמית שלו, פעם שנייה תוך חודש.

גולדמן סאקס צופה צמיחה של 0.1% בגוש היורו ב-2012, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.3%. "המשך ההידרדרות במצב הכלכלי והפיננסי בגוש היורו הוביל אותנו להוריד את תחזית הצמיחה העולמית שלנו באופן משמעותי" כתבו הכלכלנים. "ברבעונים הקרובים, אנו צופים מיתון קל בגרמניה ובצרפת והאטה חדה יותר במדינות הפריפריאליות בגוש היורו". עוד הוריד הבנק את תחזיתו למטבע האירופי וצופה כעת כי המטבע ייסחר ב-1.38 דולר ליורו עד סוף השנה, לעומת תחזית קודמת למחיר של 1.4 דולר.

וילסון והציוס צופים כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 1% עד דצמבר. עם זאת, הכלכלנים צופים שהבנק המרכזי ייאלץ לצמצם את רכישות האג"ח שהוא מבצע בשבועות האחרונים בניסיון למנוע חדלות פירעון של ממשלות גוש היורו, בשל הסיכון המוגבר הטמון בכך.

ישראליות בוול סטריט

פוינטר טלוקיישן , ספקית טכנולוגיה ושירותים לניהול משאבים ניידים ומתן שירותי דרך לתעשיית הרכב ולשוק הביטוח, הודיעה היום על אספקה והתקנה של פתרונות מתקדמים לניהול ציי רכב ללקוח בברזיל, במסגרת הסכם תלת-שנתי בהיקף של מעל 3.2 מיליון דולר. החברה מסרה כי מדובר בהסכם הגדול ביותר של פוינטר בברזיל מאז החלה את פעילותה במדינה זו לפני כשנה.

רדוור הורידה את הקצה העליון של תחזית הרווח לרבעון השלישי והודיעה על תוכנית לקנייה חוזרת של מניות בסך 20 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully