וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מחאת הקוטג': "דוחים הצעת שטראוס"

אורה קורן

5.10.2011 / 14:44

בניסיון להרגעת הקריאות לחרם נגד החברה הודיע מנכ"ל שטראוס ציון בלס כי מבצעי החג יימשכו עד סוף השנה. ראשי מחאת הקוטג': "מצפים להורדת מחירים קבועה"

ראשי מחאת הקוטג' דחו את ההצעה של שטראוס מהבוקר להמשך מבצעי ההוזלות של ראש השנה ותבעו הורדות מחירים משמעותיות על סלטים, שוקולד וקפה. אתמול ציינו ראשי המחאה, כי הם מעוניינים בהוזלה של 30% על כלל מוצרי המזון.

"אנו מצפים משטראוס-עלית להורדות מחירים קבועות, ולא רק מבצעים", מסרו ראשי המחאה בהודעת התגובה. לדבריהם, בהמשך לדברי מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס בשיחה איתם, שישראל היא מהמדינות היקרות בעולם בתחום המזון, הם מצפים מהחברה לבצע הוזלות משמעותיות בכלל מוצריה.

בין המוצרים הבולטים לגביהם נדרשת הוזלה, הם ציינו את תחום הסלטים, בראשם חומוס אחלה, ותחומי השוקולד והקפה, בהם יש לחברת עלית מקבוצת שטראוס השפעה מהותית על המחירים. ראשי המחאה הדגישו, כי המחאה הצרכנית נגד תנובה נמשכת, וכפי שהתרחבה מתחום החלב לתחומים אחרים של החברה, בהם אדום-אדום, סנפרוסט ואוליבייה, כך היא מתרחבת מול שטראוס מעבר לתחום החלב.

חברת שטראוס הודיעה הבוקר (ד') כי בעקבות המפגש עם ראשי מחאת הקוטג' אתמול החליטה להאריך את מבצעי המחיר של החגים עד לסוף השנה. במיפגש נדרשה החברה להוזיל באופן קבוע מחירי מוצרים שונים שאינם מתחום החלב, כמו סלטי אחלה ושוקולד עלית, ולא להסתפק במבצעים. עד כה התמקדו מבצעי שטראוס בתחום הגבינות.

"על שאר הגורמים להשתתף במאמץ"

ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל אמר, כי "בעקבות הפגישה הטובה והאמתית עם נציגי המחאה, חיפשנו דרך להביא תרומה נוספת למאמץ להורדת המחירים בנוסף להורדות המחירים שכבר בוצעו על ידי שטראוס. החלטנו לשמור על רמת המחירים הנמוכה הקיימת היום בעקבות מבצעי החג- גם אחרי החגים, ועד לסוף השנה.

"מעבר לכך נמשיך לעסוק בסוגיה זו גם בחודשים הקרובים ובשנים הבאות ונמשיך להפוך כל אבן בחברה בכדי למצוא פתרונות אפשריים, במטרה להקל על הצרכנים ולהתאים את ההצעות שלנו למציאות החדשה שנוצרה. תהליך כזה מחייב שינויים, התאמות בתהליכי העבודה והשקעות ארוכות טווח שאינן ניתנות לביצוע בטווח המידי".

בלס חזר על עמדת שטראוס מתחילת המחאה, לפיה כדי שהורדת המחירים תהיה משמעותית לצרכן, חייבות להתבצע פעולות של כל הגורמים בשרשרת, בהם רשתות השיווק והממשלה. "על הממשלה להירתם ולהוריד את המע"מ על מוצרי המזון ועל שאר הגורמים להשתתף במאמץ הזה", הוסיף מבלי לציין במפורש את רשתות השיווק.

ברשתות השיווק נמשך המחסור הגדול בחלב טרה, המהווים חלופה לחלב של תנובה. שטראוס אינה חלופה בתחום, כיוון שהיא מעדיפה למכור חלב עם תוספות, שמחירו גבוה כיוון שהוא לא מפוקח.

"אנחנו מצפים שהחברות יעשו כל מאמץ להוזלה רוחבית של מוצרים ומקווים כי עד אחרי החגים תמצאו את הדרך לצאת בבשורה לציבור", כך אמרו אתמול ראשי המחאה בפגישה עם מנכ"ל שטראוס ישראל , ציון בלס. בפגישה השתתפו גם אנשי שיווק וכספים מהחברה וראשי מחאת הקוטג', איציק אלרוב בני גרוברמן ודודי מחפוד.

ראשי המחאה הבהירו, כי החרם שהוכרז על תנובה נמשך ומתרחב מעבר לתחום החלב לחברות בנות נוספות, כמו סנפרוסט ומאמא עוף.

בנוסף החרם צפוי להתרחב ליצרניות המזון הגדולות, בהן אוסם, שטראוס יונילוור ותלמה, שקיבלו מכתבים בעניין אתמול, וטרה שצפויה לקבל מכתב דומה בימים הקרובים. מאסם נמסר בתגובה: "קיבלנו את הפנייה ונפעל למציאת פתרונות לטובת ציבור הצרכנים".

"הורדת המחירים לא קשורה לתנובה"

בלס השיב בתגובה לדברים כי שטראוס סבורה שהמחאה החברתית צודקת ושיוקר המחיה עלה, וכי ישראל היא אחת המדינות היקרות בעולם בתחום המזון - אולם זה אינו דבר ששטראוס יכולה לתקן לבדה. לדבריו "ישנם שחקנים נוספים שצריכים לקחת חלק בשינוי, בהם רשתות השיווק והממשלה".

ראשי המחאה הבהירו כי מבחינתם כי מכיוון שעל המוצר כתוב השם שטראוס, על החברה לדאוג לתיקון מחירו. לדבריהם, הנהלות החברות יכולות לקיים התייעצויות בשבועות הקרובים ולאחר החגים לצאת עם בשורה על הוזלת מוצרים בסיסיים. בין השאר מצפים ראשי המחאה להוזלת מוצרים בסיסיים כמו חומוס, שוקולד, קפה וגבינות.

מקורבים לפגישה הוסיפו כי בלס הבהיר שהורדת מחירי מוצרי החלב האחרונה של שטראוס, אף שהיתה בסמיכות להורדת המחירים של תנובה, לא נבעה ממנה. לדבריו, החברה תיכננה להוריד מחירים באותו יום, וכי מדובר בצירוף מקרים.

בפגישה עלה כי שטראוס מבינה שעליה להוריד מחירים, אולם ייתכן שלא תוכל לבצע את ההורדה כבר לאחר החגים, אלא במהלך השנה הקרובה. "כנראה ששוק המזון בישראל יהיה זול יותר בשנים הקרובות", אמר בלס. "הציבור בישראל ממתין לתוצאות, זה לא עניין של קומץ אנשים", השיבו ראשי המחאה.

"מה שמעניין אותנו זה שמשפחה שיש לה בעיית תקציב תוכל לבחור בין מוצרים בסיסיים שמחירם יהיה דומה למחיר בחו"ל. מחירי מוצרי פרימיום לא מעסיקים אותנו", הוסיפו. לאחר הפגישה מסר בלס: "נפגשנו עם ראשי מחאת המזון. המפגש היה חשוב ומשמעותי ואני מאמין שפתחנו ערוץ הידברות משמעותי".

עדכו ראשון: 8:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully