וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית למימון הבנקים באירופה מזניקה את הבורסה

5.10.2011 / 10:25

אחרי שלושה ימים של ירידות שערים עוברות הבורסות האירופאיות לעליות חדות. בורסת פרנקפורט עולה ב-2.5% ופריז ומדריד עולות ב-2.2%

בורסות אירופה נפתחו בעליות חדות לאחר שלושה ימים של ירידות, בעקבות דיווח של העיתון "פייננשל טיימס" אמש לפיו מנהיגי אירופה מגבשים תוכנית מתואמת להזרמת נזילות לבנקים ביבשת.

פרנקפורט מטפסת ב-2.5%, פריז ומדריד מתחזקות ב-2.2% ולונדון מוסיפה 2% לערכה. הבורסה במילנו עולה גם היא ב-1.1%, על אף הורדת הדירוג המסיבית של איטליה בשלוש דרגות על ידי מודי'ס. מדד סטוקס 600 הכלל האירופי רושם עלייה של 1.7%.

היורו נחלש ב-0.3% לרמה של 1.3310 דולר ליורו. הפרנק השווייצי נחלש גם הוא מול הדולר ב- 0.5% לרמה של 0.9213 פרנק לדולר.

החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באוקטובר נסחרים בעליות של 3% למחיר 78 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו-יורק, לאחר שאמש ירד מתחת ל-76 דולר לחבית, רמתו הנמוכה מזה למעלה משנה. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחרים בעליות של 1.8% במחיר 101.540 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון. מחיר הזהב עולה ב-0.9% ונסחר במחיר של 1,629 דולר לאונקייה.

אמש דיווח העיתון "פייננשל טיימס" כי מנהיגי האיחוד האירופי בוחנים באופן פעיל דרכים למימון מחדש של הבנקים באירופה במסגרת מהלך מתואם, "יש לחזק את מצב ההון של הבנקים באירופה ולספק להם הגנות נוספות כדי לצמצם את חוסר הוודאות", אמר נציב המטבע של האיחוד האירופי, אולי רן, לטיימס. "יש להתייחס אל כך כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה המקיפה של האיחוד האירופי להשיב את האמון ולהתגבר על המשבר". הדיווח של הטיימס גרם לזינוק במדדים בוול סטריט במחצית השעה האחרונה של המסחר. מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 3% ומדד S&P 500 טיפס ב-2.3%.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של איטליה בשלוש דרגות עם אופק שלילי. לפי מודי'ס, חלה עלייה ברמת הסיכון כי מדינות עתירות חוב באירופה ובינהן איטליה, לא יצליחו להתמודד עם נטל החוב שלהן. מודי'ס הורידה את דירוג איטליה מ-AA2 ל-A2, נמוך יותר מזה של אסטוניה וזהה לזה של מלטה. היורו איפס את העליות מול הין והדולר מיד לאחר הורדת הדירוג. ב-19 בספטמבר הורידה S&P את דירוג איטליה בדרגה אחת.

דירוג האשראי מחדד את דאגות המשקיעים בנוגע לכלכלה השלישית בגודלה באירופה שכעת נמצאת במרכז משבר החוב ותלויה בעזרת הבנק המרכזי של אירופה לעזרה בהלוואות. "האופק השלילי משקף את הסכנות באיטליה ובגוש היורו כולו", נמסר ממודי'ס. ראש ממשלת איטליה, סילביו סרלוסקוני אמר בתגובה להורדת הדירוג כי זו היתה צפויה וכי הממשלה מחוייבת למטרות הפיננסיות שלה לפיהן תקציב הממשלה יאוזן ב-2013.

ביוון פתחו הבוקר מאות אלפי עובדים במגזר הציבורי בשביתה של 24 שעות, במחאה על תכנית הצנע שאישרה הממשלה, הכוללת את פיטוריהם של 30,000 עובדי מדינה. אמש צנחה בורסת אתונה ב-6.3% והגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1993, לאחר שמנהיגי אירופה החליטו אתמול לדחות את ההחלטה בנוגע להעברת התשלום הקרוב במסגרת חבילת הסיוע ליוון ל-13 באוקטובר. יוון נקלעה למצב בו ללא התשלום הקרוב היא לא צפויה לעמוד במכלול חובותיה בחודש הבא ותיכנס לחדלות פירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully