וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: עובדי המדינה פתחו בשביתה כללית

5.10.2011 / 13:17

בעקבות תכנית הצנע שאישרה ממשלת יוון בניסיון להימנע מחדלות פירעון פתחו מאות אלפי עובדי המדינה בשביתה כללית. שר האוצר של יוון: "אנחנו תלויים בסיוע של השותפות שלנו באיחוד"

מאות אלפי עובדי מדינה ביוון פתחו הבוקר בשביתה כללית במחאה על תוכנית הצנע שאישרה ממשלת יוון לפני ימים אחדים, הכוללת את פיטוריהם של 30 אלף עובדים במגזר הציבורי. השביתה, שתימשך 24 שעות, תשבית כליל את שדה התעופה הבינלאומי של יוון ותכלול בנוסף את מוסדות החינוך, בתי החולים ואפילו את אתר התיירות - האקרופוליס באתונה.

השביתה מתקיימת יממה לאחר שמנהיגי אירופה החליטו לדחות את ההחלטה בנוגע להעברת התשלום הקרוב במסגרת חבילת הסיוע ליוון ל-13 באוקטובר. בורסת אתונה צנחה בעקבות הדחייה ב-6.3% והגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז 1993. ללא התשלום הקרוב, יוון צפויה שלא לעמוד במכלול חובותיה בחודש הבא ותיכנס לחדלות פירעון.

איגוד עובדי המדינה הגדול ביוון, ADEDY, המייצג כ-400 אלף איש, קרא לעובדים לצאת לרחובות אתונה ולצעוד לעבר הפרלמנט על מנת להפעיל לחץ על המחוקקים שנדרשים לאשר את תוכנית הצנע. חובות המדינה עומדים על 356 מיליארד יורו, שמהווים 161% מהתמ"ג הלאומי - השיעור הגבוה באיחוד האירופי. המגזר הציבורי ביוון כולל כ-750 אלף עובדים, רמת האבטלה הינה 16% - כפליים מאשר בגרמניה.

"יש לנו עובדים שמשכורתם קוצצה ב-40%, אם תאושר תוכנית הצנע הקיצוץ יחריף עד 50%", אמר יו"ר ADEDY, קוסטאס ציקיריקס. "תוכנית הצנע והצעדים שכבר אושרו באים על חשבון העובדים והפנסיונרים - במקום על חשבון מי שמרוויחים סכומים גבוהים ושלחו את כספם מחוץ ליוון והפקידו אותו בבנקים זרים".

שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, אמר אמש במסיבת עיתונאים באתונה כי "יוון נמצאת בנסיבות קשות ביותר. אנחנו תלויים בסיוע של השותפות שלנו באיחוד האירופי ולהלוואות שהן יעניקו לנו. זה המצב כרגע, ועלינו לעשות מאמץ עליון כדי לעבור את התקופה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully