וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקף ההשקעות הזרות באוגוסט: 876 מיליון שקלים

רם עוזרי

5.10.2011 / 14:28

למרות המחאה החברתית היקף ההשקעות הזרות בבורסה התל אביבית גדל ורשם בחודש אוגוסט את סכום השיא מתחילת השנה. מרבית ההשקעה התרכזה באג"ח ממשלתיות

המחאה החברתית שפרצה בתל אביב באוגוסט, והתפשטה לכל חלקי הארץ, לא הרתיעה את המשקיעים הזרים. מנתונים שמפרסם היום בנק ישראל עולה כי הזרים השקיעו בבורסה של תל אביב במהלך אוגוסט 876 מיליון שקל - סכום שיא מתחילת השנה. זאת, לעומת פדיונות נטו של כמעט 600 מיליון דולר בחודש יולי.

מרבית ההשקעה התרכזה באג"ח ממשלתיות, שם השקיעו הזרים סכום נטו של 1.2 מיליארד שקל, בעיקר באפיק השקלי. פדיונות של 400 מיליון דולר במק"מ הצטרפו למגמה של החודשים האחרונים בהם מימשו הזרים כמעט 3 מיליארד דולר במק"מ, בעיקר בשל ביטול הפטור ממס לו זכו עד כה.

ההשקעה נטו של תושבי חוץ במניות בת"א חזרה להיות חיובית לאחר מימושים בחודש יולי, והסתכמה באוגוסט בכ-95 מיליוני דולרים. מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל נמסר כי עיקר הפעילות התרכזה בחברות מענף הפרמצבטיקה. ההשקעות הישירות במשק הסתכמו באוגוסט בכ-550 מיליוני דולרים והתרכזו בענף הטכנולוגיה העילית וההובלה הימית.

כסף ישראלי בחו"ל: המוסדיים נכנסו, משקי הבית מימשו

המשקיעים המוסדיים הוציאו להשקעות בחו"ל כ-900 מיליוני דולר, בהמשך להשקעה של יותר מ-800 מיליון דולר בחודש יולי. משקי הבית דווקא מימשו השקעות בסך של 120 מיליון דולר. בתחום האג"ח רשמו הן המוסדיים והן משקי הבית מימושים נטו באג"ח סחיר בחו"ל בהיקף של כ- 300 מיליוני דולרים.

גם בהשקעות הישירות בחו"ל נרשמו מימושים בחודש אוגוסט - היקף ההשקעה באפיק זה פחת ב-130 מיליון דולר והפדיונות התרכזו בעיקר בענפי הטכנולוגיה העילית והבנקאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully