וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני של עליות בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2.3%

נמרוד הלפרן

5.10.2011 / 23:26

מגזר הטכנולוגיה הוביל את העליות: יצרנית בלקברי RIM קפצה ב-12%; יאהו זינקה ב-10%; ירידות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר השני ברציפות, בעקבות נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, ועל רקע התחזקות ההערכות כי צפוי מהלך אירופי מתואם כדי להגן על הבנקים ביבשת מפני השלכות משבר החוב.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2%; מדד 500 S&P טיפס ב-1.8%; מדד נאסד"ק הוסיף 2.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.12% לרמה של 1.9%.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על האטה מתונה מהצפוי בצמיחת מגזר השירותים בספטמבר וגידול חד מהצפוי במספר המשרות במגזר הפרטי בחודש שעבר.

מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש ספטמבר לרמה של 53 נקודות לעומת 53.3 נקודות באוגוסט, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של המדד לרמה של 52.8 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

הבורסה בטוקיו נפתחת בירידות שערים על רקע רעידת האדמה והצונאמי שפקד את המדינה, מרץ 2011. AP
נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על האטה מתונה מהצפוי בצמיחת מגזר השירותים בספטמבר/AP

היקף המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל בספטמבר ב-91 אלף לאחר תוספת של 89 אלף באוגוסט, לפי נתוני חברת ADP שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 75 אלף משרות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: קרן המטבע הבינלאומית (IMF) עשויה לרכוש אג"ח ממשלתיות של ספרד או איטליה במקביל לרכישות דומות של קרן החילוץ האירופית (EFSF), במקרה שיהיה צורך בכך, כדי לסייע להגברת בטחון הצרכנים ביחס למדינות הללו - כך אמר ביום רביעי אנטוניו בורחס, ראש מחלקת אירופה בקרן המטבע.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח אמש כי מנהיגי האיחוד האירופי בוחנים באופן פעיל דרכים למימון מחדש של הבנקים באירופה במסגרת מהלך מתואם. "יש לחזק את מצב ההון של הבנקים באירופה ולספק להם הגנות נוספות כדי לצמצם את חוסר הוודאות", אמר נציב המטבע של האיחוד האירופי, אולי רן, ל"טיימס". "יש להתייחס אל כך כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה המקיפה של האיחוד האירופי להשיב את האמון ולהתגבר על המשבר". הדיווח של הטיימס גרם לזינוק במדדים בוול סטריט במחצית השעה האחרונה של המסחר.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה לפנות בוקר את דירוג האשראי של איטליה בשלוש דרגות עם אופק שלילי. לפי מודי'ס, חלה עלייה ברמת הסיכון כי מדינות עתירות חוב באירופה וביניהן איטליה, לא יצליחו להתמודד עם נטל החוב שלהן. מודי'ס הורידה את דירוג איטליה מ-AA2 ל-A2, נמוך יותר מזה של אסטוניה וזהה לזה של מלטה. היורו איפס את העליות מול הין והדולר מיד לאחר הורדת הדירוג. ב-19 בספטמבר הורידה S&P את דירוג איטליה בדרגה אחת.

מיקרוסופט שוקל לרכוש את יאהו

דירוג האשראי מחדד את דאגות המשקיעים בנוגע לכלכלה השלישית בגודלה באירופה שנמצאת כעת במרכז משבר החוב ותלויה בעזרת הבנק המרכזי של אירופה לעזרה בהלוואות. "האופק השלילי משקף את הסכנות באיטליה ובגוש היורו כולו", נמסר ממודי'ס. ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר בתגובה כי הורדת הדירוג היתה צפויה וכי הממשלה מחוייבת למטרות הפיננסיות שלה לפיהן תקציב הממשלה יאוזן ב-2013.

ביוון פתחו הבוקר מאות אלפי עובדים במגזר הציבורי בשביתה של 24 שעות במחאה על תוכנית הצנע שאישרה הממשלה, הכוללת את פיטוריהם של 30 אלף עובדי מדינה. אמש צנחה בורסת אתונה ב-6.3% והגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1993, לאחר שמנהיגי אירופה החליטו אתמול לדחות את ההחלטה בנוגע להעברת התשלום הקרוב במסגרת חבילת הסיוע ליוון ל-13 באוקטובר. יוון נקלעה למצב בו ללא התשלום הקרוב היא לא צפויה לעמוד במכלול חובותיה בחודש הבא ותיכנס לחדלות פירעון.

מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות היום בוול סטריט על רקע דיווחים על מיזוגים ורכישות. חברת ריסרץ' אין מושן (RIM), יצרנית הסמארטפון בלקברי, עשויה להיות יעד להשתלטות מצד ענקית הסלולר הבריטית וודאפון, דיווח אתמול העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

מיקרוסופט , חברת התוכנה הגדולה בעולם, שוקלת להגיש הצעת רכש חדשה עבור חברת האינטרנט יאהו , לאחר שניסיון קודם שלה להשתלט על החברה בשנת 2008 נחל כישלון, אמרו היום מקורות המקורבים למצב לסוכנות הידיעות רויטרס.
יתכן שמיקרוסופט תחפש שותף להגשת הצעת הרכש עבור יאהו, אמר אחד המקורות אשר לא נקב בזהותם של שותפים פוטנציאלים. טרם התקבלה החלטה כלשהי ויתכן כי ההצעה כלל לא תוגש מכיוון שישנה מחלוקת בתוך מיקרוסופט לגבי האם כדאי לענקית התוכנה לשוב ולנסות לרכוש את יאהו, אמר מנהל בכיר במיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully