וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר נפתח במגמה חיובית: ת"א 25 מוסיף 1.7%

אורן פרוינד

6.10.2011 / 10:26

המדדים המובילים רושמים עליות על רקע המגמה החיובית אמש בוול סטריט. מניית כיל נפתחה בעלייה של 3%; מדד מניות הנדל"ן מטפס ב-1.1% ומדד הבנקים מוסיף 1.3% לערכו

היום האחרון בשבוע המסחר בתל אביב נפתח בעליות שערים במדדים המובילים על רקע המגמה החיובית של וול סטריט שסגרה אמש בעליות שערים זה יום המסחר השני ברציפות. העליות האחרונות בישראל ובעולם מתרחשות על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו אמש בארה"ב, ועל רקע התחזקות ההערכות כי צפוי מהלך אירופי מתואם כדי להגן על הבנקים ביבשת מפני השלכות משבר החוב.

מדד ת"א 25 נפתח בעלייה של 1.7% ומדד ת"א 100 עולה אף הוא ב-1.7%. מדד מניות הבנקים, שעלה אתמול ב-1.1% מוסיף 1.3% לערכו ומדד מניות הנדל"ן מטפס ב-1%.

אמש נסגר המסחר בוול סטריט בעליות שערים במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.2%; מדד 500 S&P טיפס ב-1.8%; מדד נאסד"ק הוסיף 2.3%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השני ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.12% לרמה של 1.9%.

סימני האטה בשוק הדיור

בזירת המקרו המקומית סימני האטה ראשונים בשוק הדיור המקומי: ב-16 ערים מתוך מדגם של 31 ערים הנסקרות במדד יד2 ו-TheMarker נראו ירידות מחירים בספטמבר - לעומת 15 ערים שעלו. מדובר במהפך של השנים האחרונות שבהן הרוב המוחלט של הערים היו בסימן עלייה.

עוד בזירת המקרו בישראל - בנק ישראל פירסם אתמול דו"ח בו מופיעים שני לקחים שנלמדו מהמשבר העולמי של השנים 2009-2007, ולפיהם עליו לפעול להקטנת הסיכון להיווצרותם של משברים, לזיהוי מוקדם שלהם ולהקטנת הפגיעות מהם, וכן לפעול נכון ומהר בעת משבר. הדו"ח נערך ע"י הנגיד סטנלי פישר, המשנה לנגיד קרנית פלוג, והמשנה הקודם לנגיד, צבי אקשטיין.

בנושא הקטנת הריכוזיות קבע הדו"ח כי "הריכוזיות הגבוהה של המגזר העסקי בישראל, הן בתחום הריאלי והן בתחום הפיננסי, ושליטתן של קבוצות עסקיות מעטות בנתח נכבד של הפעילות, מגדילים את הסיכון המערכתי. יש להגביר את הפיקוח על קבוצות אלה וליצור תמריצים שליליים להיווצרותם".

הבנק המרכזי באנגליה יכריז על גובה הריבית

בזירת המקרו העולמית צפוי היום הבנק המרכזי של אנגליה להכריז על המדיניות המוניטרית שלו בדגש על גובה הריבית לחודש הקרוב. קונצנזוס הכלכלנים צופה שהבנק ימשיך במדיניות הקודמת של הותרת הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5%. גם הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להכריז היום על המדיניות המוניטרית שלו כשצפי הכלכלנים הוא להותרת הריבית ללא שינוי ברמה של 1.5%.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו אתמול בארה"ב הצביעו על האטה מתונה מהצפוי בצמיחת מגזר השירותים בספטמבר וגידול חד מהצפוי במספר המשרות במגזר הפרטי בחודש שעבר. מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש ספטמבר לרמה של 53 נקודות לעומת 53.3 נקודות באוגוסט - כך מסר אתמול מכון המחקר ISM. מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל בספטמבר ב-91 אלף לאחר תוספת של 89 אלף באוגוסט, לפי נתוני חברת ADP שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 75 אלף משרות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: קרן המטבע הבינלאומית (IMF) עשויה לרכוש אג"ח ממשלתיות של ספרד או איטליה במקביל לרכישות דומות של קרן החילוץ האירופית (EFSF), במקרה שיהיה צורך בכך, כדי לסייע להגברת בטחון הצרכנים ביחס למדינות הללו - כך אמר אתמול אנטוניו בורחס, ראש מחלקת אירופה בקרן המטבע.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח שלשום כי מנהיגי האיחוד האירופי בוחנים באופן פעיל דרכים למימון מחדש של הבנקים באירופה במסגרת מהלך מתואם. "יש לחזק את מצב ההון של הבנקים באירופה ולספק להם הגנות נוספות כדי לצמצם את חוסר הוודאות", אמר נציב המטבע של האיחוד האירופי, אולי רן, ל"טיימס". "יש להתייחס אל כך כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה המקיפה של האיחוד האירופי להשיב את האמון ולהתגבר על המשבר". הדיווח של הטיימס גרם לזינוק במדדים בוול סטריט במחצית השעה האחרונה של המסחר.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה אתמול את דירוג האשראי של איטליה בשלוש דרגות עם אופק שלילי. לפי מודי'ס, חלה עלייה ברמת הסיכון כי מדינות עתירות חוב באירופה וביניהן איטליה, לא יצליחו להתמודד עם נטל החוב שלהן. מודי'ס הורידה את דירוג איטליה מ-AA2 ל-A2, נמוך יותר מזה של אסטוניה וזהה לזה של מלטה. היורו איפס את העליות מול הין והדולר מיד לאחר הורדת הדירוג. ב-19 בספטמבר הורידה S&P את דירוג איטליה בדרגה אחת.

דירוג האשראי מחדד את דאגות המשקיעים בנוגע לכלכלה השלישית בגודלה באירופה שנמצאת כעת במרכז משבר החוב ותלויה בעזרת הבנק המרכזי של אירופה לעזרה בהלוואות. "האופק השלילי משקף את הסכנות באיטליה ובגוש היורו כולו", נמסר ממודי'ס. ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר בתגובה כי הורדת הדירוג היתה צפויה וכי הממשלה מחוייבת למטרות הפיננסיות שלה לפיהן תקציב הממשלה יאוזן ב-2013.

מניות במרכז

כיל מוצרי תכלית מקבוצת כימיקלים לישראל ממשיכה לעורר את תשומת לב המשקיעים לאחר שרכשה שלשום את פעילות Halox מקבוצת האמונד האמריקאית. פרטי העסקה לא נמסרו. Halox, שבסיסה באינדיאנה, היא מובילה עולמית בתחום המוצרים המיוחדים מבוססי הפוספט לתעשיית הצבע, הציפוי והחיפוי, העמידים בפני קורוזיה ונמכרים תחת שם המותג Halox . פעילות Halox כוללת מתקני ייצור, נכסים, מחקר ופיתוח וכמו כן רשת שיווק והפצה נרחבת.

מניות הגז והנפט ימשיכו לרכז עניין על רקע ההודעה כי החברה לישראל, בשליטת עידן עופר, מנהלת מגעים להיכנס כשותפה בחברת הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי, המחזיקה ברישיונות החיפושים "שרה" ו"מירה". החברה לישראל, צרכנית הגז הטבעי השנייה בגודלה בישראל לאחר חברת החשמל, מנהלת גם מו"מ לרכישת גז טבעי מ"מירה" ו"שרה", אם אכן יימצא כזה.

חברת התקשורת הישראלית רדויז'ן, הודיעה אתמול כי היא מורידה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי ב-10% לסכום של 17.5-17 מיליון דולר. כתוצאה מכך, ההפסד הנקי שצופה החברה לרבעון השלישי נע בין 0.39-0.35 דולר למניה - ירידה של 20% מהתחזית הקודמת.

ספקית פתרונות הרשת בפס רחב, חברת אלווריון הדואלית, הודיעה כי חברת שירותי התקשורת של אנגולה (ACS), בחרה בה לפריסת רשת אלחוטית מהירה בפס רחב במדינה. הפריסה מוערכת בכ-2 מיליון דולר.

חודש לאחר שקיבלה חברת הביומד הישראלית ווידמד את אישור ה-FDA האמריקאי לשיווק מערכותיה בארה"ב, הודיעה החברה אתמול כי קיבלה אישור שיווק סופי מטעם משרד הבריאות הקנדי (Health Canada) עבור שלושת מערכותיה מסוג Morpheus®Ox ,Morpheus ו-Morpheus®Hx, שצפויות להתחיל להימכר עוד במהלך חודש אוקטובר.

בשבוע לאחר שהצליחה דלק נדל"ן לדחות את תשלומי הפירעון לבעלי האג"ח שלה עד לשנת 2012, הודיעה החברה אתמול על השלמת שתי עסקות מכירה של נכסים בקנדה בסכום כולל של 590 מיליון שקל. התמורה נטו ממכירת שני הנכסים מוערכת בכ-87 מיליון שקל שעתידים לשמש את DGRE, חברה בת של דלק נדל"ן, לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 75 מיליון שקל שמתוכננת להתבצע עד סוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully