וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות אירופה: לונדון עולה ב-1.2%

רונית דומקה

6.10.2011 / 10:48

בורסות אירופה נפתחו במגמה חיובית על רקע ההערכות כי המנהיגים יצליחו לבלום את התפשטות משבר החוב. היורו והליש"ט נחלשים מעט מול הדולר לקראת החלטות הריבית בבריטניה ובגוש היורו

בורסות אירופה רושמות עליות שערים, על רקע הערכות כי מנהיגי אירופה יתמכו במערכת הבנקאית על מנת לבלום את התפשטות משבר החוב ביבשת. לעליות תורמת גם הציפיה להחלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. היורו נחלש מעט מול הדולר, מחיר הנפט עולה והחוזים העתידיים על המסחר בוול סטריט נותרו ללא שינוי.

לונדון עולה ב-1.2%;פרנקפורט מוסיפה 1.4%; פאריס מטפסת 1.7%; מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-1%. אתמול עלה המדד ב-3.1% בעקבות הערכות כי מנהיגי גוש היורו שוקדים על תוכנית להגדלת ההון של הבנקים. בשלושת הימים הקודמים איבד המדד 5%.

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי גוש היורו ישתמש בקרן החילוץ רק כמוצא אחרון להצלת הבנקים ויתכן שהמשקיעים יספגו הפסדים גדולים יותר כתוצאה מחילוצה של יוון. דבריה של מרקל הגיעו לאחר דיונים בינה לבין נשיא הנציבות האירופית ז'וזה מנואל ברוסו.

הבנק המרכזי של אירופה יפרסם היום בצהריים את החלטת הריבית. אנליסטים צופים כי הריבית בגוש היורו תישאר ללא שינוי, ברמה של 1.5% ומיעוט של אנליסטים צופה כי תרד ל-1.25%. הבנק המרכזי של בריטניה יפרסם גם הוא את החלטת הריבית היום. הציפיה היא כי הבנק ישאיר את הריבית בשפל של 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully