וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבנק הפדרלי: "מבין את המפגינים בוול סטריט"

6.10.2011 / 11:04

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב הביע תמיכה בהפגנות המתקיימות בימים אלה מול בורסת וול סטריט. "אני לא יכול להאשים אותם. אין ספק שאבטלה של 9% וצמיחה נמוכה מאוד אינם מהווים מצב טוב"

המפגינים נגד וול סטריט זכו להבעת תמיכה מפתיעה מצד לא פחות מאשר יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי. בעדותו ביום שני בפני הוועדה הכלכלית המשותפת של הקונגרס, אמר ברננקי כי לא ניתן להאשים את המפגינים.

"אומר רק באופן מאוד כללי שאני חושב שהאנשים די לא מרוצים ממצב הכלכלה וממה שמתרחש. הם מאשימים, במידה מסוימת של צדק, את הבעיות של המגזר הפיננסי בכך שהן הביאו אותנו למצב העגום הנוכחי, והם אינם שבעי רצון מתגובת המדיניות כאן בוושינגטון", אמר ברננקי בקונגרס.

"ברמה מסוימת, אני לא יכול להאשים אותם. אין ספק שאבטלה של 9% וצמיחה נמוכה מאוד אינם מהווים מצב טוב", הוסיף ברננקי. "ההתאוששות מהמשבר היתה הרבה פחות איתנה משקיווינו", הוסיף ברננקי אתמול.

מפגינים נגד הקפיטליזם מחוץ לבורסה של ניו יורק, וול סטריט, 24 בספטמבר 2011. AP Photo/Tina Fineberg, AP
"הם מאשימים, במידה מסוימת של צדק, את הבעיות של המגזר הפיננסי בכך שהן הביאו אותנו למצב העגום הנוכחי". מפגינים מול וול סטריט/AP, AP Photo/Tina Fineberg

לדבריו, הבנק הפדרלי צופה "קצב צמיחה כלכלית נמוך יותר במידת מה ברבעונים הקרובים" לעומת תחזית הבנק מיולי. עם זאת, ברננקי לא סיפק תחזיות מפורטות. "נתונים שפורסמו באחרונה, ובכלל זה תביעות אבטלה חדשות וסקרים של תוכניות החברות לגייס עובדים, מצביעים על סבירות לכך שצפויה צמיחה חלשה בתעסוקה בהמשך", אמר ברננקי.

דבריו של ברננקי היו ההתבטאות הראשונה של יו"ר הבנק המרכזי לגבי התחזית הכלכלית והמדיניות המוניטרית, מאז הודעת הבנק המרכזי ב-21 בספטמבר על התוכנית המכונה "מבצע טוויסט", במסגרתה ימכור הבנק הפדרלי אג"ח קצרות טווח בסך 400 מיליארד דולר וימיר אותן באג"ח לטווח בינוני-ארוך באותו שווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully