וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פערי שכר של 31% בין גברים לנשים במשרד התמ"ת

הילה ויסברג

6.10.2011 / 11:41

על רקע נתונים לפיהם הנשים במשרד מרוויחות 9,254 שקלים ברוטו, והגברים - 12,078 שקלים, החליט שר התמ"ת על הקמת צוות שיבחן את היקפי הפערים במשרדו

שר התמ"ת, שלום שמחון החליט אתמול על הקמתו של צוות שיבחן את היקפי הפערים בין נשים וגברים במשרד התמ"ת. שמחון החליט זאת על רקע נתונים שהציגו אתמול בפניו נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, מינהל מחקר וכלכלה ומינהל ומשאבי אנוש בתמ"ת, שהצביעו על כך שפער השכר בין נשים לגברים במשרד (באותם תפקידים ובאותו ותק), בו 755 נשים מתוך 1291 עובדים, הוא 31% - פער הכולל תשלומים על רכב, שעות נוספות וכוננויות. בממוצע, מרוויחות הנשים במשרד 9,254 שקל ברוטו ואילו הגברים 12,078 שקל ברוטו. זוהי הפעם הראשונה בה נערך ניתוח שיטתי של נתוני שכר לפי מגדר במשרד.

בראשו של הצוות יעמוד סמנכ"ל מינהל משאבי אנוש בתמ"ת, משה לביאן, שיבחן את היקף הפערים לשם גיבוש תוכנית מפורטת לקידום השוויון המגדרי במשרד. הצוות יגיש את המלצותיו עד סוף השנה, כשהמטרה היא להביא לצמצום פערים כבר ב-2012 ולאחר מכן להחיל את תוכנית הפעולה על כלל המשרדים הממשלתיים באמצעות החלטת ממשלה.

"מדוע שיהיו פערי שכר במשרד ממשלתי?"

"חשיפת נתוני השכר במשרד נבעה מתוך הבנה שלא יכול להיות שנדבר על שוויון מגדרי מבלי לעשות בדק בית", מסבירה עו"ד ציונה קניג-יאיר, נציבת שוויון הזדמנויות במשרד. "במשך 9 חודשים עבדנו על איסוף הנתונים וניתוחם לפי מגדר. חברי כנסת שאלו אותי: 'מדוע שיהיו פערי שכר במשרד ממשלתי? הרי תקן זה תקן'. התשובה היא ששכר היסוד הוא אכן קבוע אבל אליו מיתוספים הכוננויות והשעות הנוספות. אנחנו מתכוונים לחולל שינוי בתהליך ארוך טווח, כשמשרד התמ"ת הוא החלוץ ולאחריו צפויים לעבוד באותן שיטות פעולה שאר משרדי הממשלה".

מנהל מינהל מחקר וכלכלה בתמ"ת, בני פפרמן וקניג-יאיר גיבשו רשימת המלצות כלליות לטיפול בסוגיית פערי השכר במשרד ואמורות להוות תשתית לעבודתו של הצוות שמינה שמחון. ההמלצות קובעות כי יוקם מאגר נתונים שקוף, בעזרתו ניתן לעקוב אחר ההתפתחויות בפערי השכר המגדריים בקרב העובדים במשרד וכן מדד מוסכם ומקובל לפערי השכר המגדריים, שבעזרתו ניתן יהיה לעקוב אחר מצבם של עובדי המשרד. המדד יפורסם במסגרת דו"ח שנתי שיסקור את נושא פערי השכר כמו גם פערים מגדריים במישורים נוספים כמו אפשרויות קידום והתברגות בתפקידי ניהול.

"ראוי שהמשרד שאני עומד בראשו ובו נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה יוביל מהלך כזה בממשלה", ציין שמחון. "הממשלה תהווה דוגמה עבור המגזר הפרטי בעניין צמצום פערי השכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully