וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת מרץ לבריטניה: הבנק המרכזי יזרים 75 מיליארד ליש"ט

6.10.2011 / 13:20

הבנק המרכזי במדינה הודיע על הרחבה כמותית בגובה 75 מיליארד ליש"ט למשק הבריטי. בורסת לונדון מזנקת ב-2.4% והליש"ט צונח ביותר מאחוז מול הדולר. הבנק הותיר את הריבית על 0.5%

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע על הרחבה כמותית בגובה 75 מיליארד ליש"ט למשק הבריטי. במסגרת ההרחבה, ירכוש הבנק נכסים ממוסדות פיננסיים ובכך יוזרם הכסף אל תוך הכלכלה. הדעות בין הפרשנים בבריטניה היו חלוקות בנוגע להסכמה בין 9 הבכירים בבנק שאולי יעדיפו לחכות חודש נוסף.

בנוסף, הודיע הבנק על השארת הריבית בבריטניה בשיעור של 0.5%. עם החרפת המשבר באירופה, בבריטניה מודאגים מרמת הצריכה היורדת של הציבור ומהנכונות הירודה של הבנקים להלוות כספים אחד לשני. הבנק ממתין עם המדיניות עליה החליט לפני מספר חודשים לפיה יתחיל להעלות את הריבית בקרוב.

לחצים הופעלו על הבנק להחזיר את ההרחבה הכמותית ובמסגרתה להזרים כספים לשוק על ידי קניית נכסים ממוסדות פיננסיים למרות שהאינפלציה נמצאת בשיעור של 4.5% - יותר מכפליים מציפיות הבנק המרכזי של אינפלציה של 2%.

למרות שהאינפלציה בבריטניה נמצאת בשיעור גבוה מהציפיות עקב מחירי הנפט הגבוהים והעלאות מס המכירות, הכלכלה הבריטית מדשדשת בעקבות השלכות משבר החוב בגוש היורו. הכלכלה הבריטית צמחה בשיעור שנתי של 0.1% ברבעון השני של 2011 – כחצי מההערכות המוקדמות. הבנק המרכזי של בריטניה הזרים 200 מיליארד ליש"ט (310 מיליארד דולר) בהרחבה כמותית לשוק בין מארס 2009 לינואר 2010 והוא מאמין כי זו עזרה להוציא את הכלכלה ממיתון שהוצת על ידי משבר הבנקאות הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully