וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי באירופה ירכוש אג"ח בסך 40 מיליארד יורו

6.10.2011 / 15:28

גלגל הצלה: בנאומו האחרון לפני סיום הכהונה הודיע נגיד הבנק המרכזי באירופה, ז'אן קלוד טרישה, על תוכנית לתמרוץ כלכלת היבשת, לצד הודעה על הותרת הריבית ברמה של 1.5%

הבנק המרכזי של אירופה הודיע על תוכנית חירום חדשה להלוואות לבנקים לייצוב המערכת הבנקאית באירופה עקב חששות ממשבר חוב ביבשת. בנוסף, ירכוש הבנק אג"ח מגובות נכסים בהיקף 40 מיליארד יורו, כאשר נוכחותו של הבנק בשווקים אמורה לעודד את המסחר.

הישיבה שמתקיימת היום בברלין היא האחרונה של נגיד הבנק המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, לקראת סיום כהונתו בת שמונה השנים בבנק. טרישה פירט כי הבנק יציע אשראי לשנה לבנקים אירופים בהיקף בלתי מוגבל באוקטובר ובנובמבר. בנקים אירופים רבים צפויים לרשום הפסדים בעקבות החוב היווני, דבר שהפך את כמות ההלוואות בין הבנקים לאפסית ופוגע בתפקודם היומיומי. הבנק המרכזי העניק קווי אשראי לבנקים לראשונה ב-2009, כאשר אז הציע 442 מיליארד יורו באשראי.

במקביל, הודיע הבנק המרכזי של אירופה על הותרת הריבית באיחוד האירופי על 1.5%, למרות מספר אנליסטים בשוק שסברו כי הוא יוריד את הריבית.

"יש לי כבוד גדול ליורגן סטארק" אמר טרישה בהתייחסותו לבכיר הבנק הגרמני, שהתפטר בחודש שעבר. לפי הדיווחים בתקשורת, התפטרותו של סטארק נבעה מחילוקי דעות סביב תוכנית רכישת האג"ח הממשלתיות של הבנק המרכזי. לפי הדיווח, התנגד סטארק לחידוש רכישות האג"ח שעליה הוחלט בחודש שעבר במסגרת תוכניות שוק ני"ע של הבנק המרכזי של אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully