וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נחתם בעליות שערים: ת"א 25 הוסיף 1.1%

אורן פרוינד

6.10.2011 / 17:37

היום האחרון בשבוע המסחר נחתם בעליות, בהמשך לסנטימנט החיובי מוול סטריט ומאירופה. בסיכום שבועי איבד ת"א 25 2.6%. טבע הוסיפה 4.9% במחזור של 50 מיליון שקלים

היום האחרון בשבוע המסחר בת"א נחתם בעליות שערים בהמשך לסנטימנט החיובי מוול סטריט ומאירופה. העליות האחרונות בישראל ובעולם מתרחשות על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב, ועל רקע תוכניתו של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להוצאת הבנקים האירופים מהמשבר על ידי רכישה של אג"ח בהיקף של 40 מיליארד יורו שפורסמה אתמול. מחזור המסחר היה דליל והסתכם ב-1.3מיליארד שקל.

מדד ת"א 25 עלה ב 1.1% ונחתם ברמה של 1,049.92 נקודות. מדד ת"א 100 טיפס בשיעור דומה של 1.1% וננעל ברמה של 949.87 נקודות. מדד הבנקים הוסיף 0.5% לערכו ומדד מניות הנדל"ן השיל 0.2% בתום המסחר. טבע הוסיפה 4.9% במחזור של 50 מיליון שקל.

בסיכום שבועי איבד מדד ת"א 25 2.6% בדומה למדד ת"א 100 שאיבד 2.05%. מדד הבנקים בלט בירידה שבועית של 7% כשמניית פועלים הובילה את הירידות עם ירידה שבועית של 6.2%. מדד הנדל"ן איבד 2.2% בסיכום שבועי.

סימני האטה בשוק הדיור

בזירת המקרו המקומית סימני האטה ראשונים בשוק הדיור המקומי: ב-16 ערים מתוך מדגם של 31 ערים הנסקרות במדד יד2 ו-TheMarker נראו ירידות מחירים בספטמבר - לעומת 15 ערים שעלו. מדובר במהפך של השנים האחרונות שבהן הרוב המוחלט של הערים היו בסימן עלייה.

עוד בזירת המקרו בישראל - בנק ישראל פירסם אתמול דו"ח בו מופיעים שני לקחים שנלמדו מהמשבר העולמי של השנים 2009-2007, ולפיהם עליו לפעול להקטנת הסיכון להיווצרותם של משברים, לזיהוי מוקדם שלהם ולהקטנת הפגיעות מהם, וכן לפעול נכון ומהר בעת משבר. הדו"ח נערך ע"י הנגיד סטנלי פישר, המשנה לנגיד קרנית פלוג, והמשנה הקודם לנגיד, צבי אקשטיין.

בנושא הקטנת הריכוזיות קבע הדו"ח כי "הריכוזיות הגבוהה של המגזר העסקי בישראל, הן בתחום הריאלי והן בתחום הפיננסי, ושליטתן של קבוצות עסקיות מעטות בנתח נכבד של הפעילות, מגדילים את הסיכון המערכתי. יש להגביר את הפיקוח על קבוצות אלה וליצור תמריצים שליליים להיווצרותם".

הבנק המרכזי באירופה הודיע על תוכנית חירום

בזירת המקרו העולמית הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הודיע על תוכנית חירום חדשה להלוואות לבנקים לייצוב המערכת הבנקאית באירופה עקב חששות ממשבר חוב ביבשת. בנוסף הודיע הבנק על רכישת אג"ח מגובות נכסים בהיקף 40 מיליארד יורו. בנקים אירופים רבים צפויים לרשום הפסדים בעקבות החוב היווני, דבר שהפך את כמות ההלוואות בין הבנקים לאפסיות ופוגע בתפקודם היומיומי.עוד הודיע הבנק כי הוא מותיר את הריבית באיחוד האירופי על 1.5%.

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע אף הוא על התערבות בכלכלה ודיווח על הרחבה כמותית בגובה 75 מיליארד ליש"ט למשק הבריטי. במסגרת ההרחבה, ירכוש הבנק נכסים ממוסדות פיננסיים. בנוסף, הודיע הבנק על השארת הריבית בבריטניה בשיעור של 0.5% ובעקבות ההודעה נפלה הליש"ט מול הדולר בכאחוז.

יניב פגוט, אסטרטג ראשי מקבוצת אילון, התייחס לנתוני המקרו שהתפרסמו אתמול ולהשפעתם על השווקים: "הנתון החשוב של סוף השבוע הוא נתון העבודה בארה"ב והחלטות הריבית באירופה." הסביר פגוט וציין כי "אני חושב שהעובדה שהבנק המרכזי של אירופה מרוכז כולו במלחמה באינפלציה כשמולו מתפתח מגה משבר זה בעיה. הבנק המרכזי הישראלי הוריד את הריבית ולדעתי גם הבנק האירופאי צריך להוריד ריבית מרמה של 1.5%." הסביר פגוט.

שבוע תנודתי נוכח החששות באירופה

בפתיחת השבוע נסחרו המדדים בארץ ובעולם בירידות שערים לאור החששות כי יוון תגיע בקרוב לחדלות פירעון. מדד ת"א 25 הגיב באגרסיביות ונחתם בסוף יום שני בירידה חדה של 3.8% . עם זאת, באמצע השבוע התהפכה המגמה כאשר ביום שלישי בערב דיווח העיתון "פיננשל טיימס" כי מנהיגי האיחוד האירופי בוחנים באופן פעיל דרכים למימון מחדש של הבנקים באירופה במסגרת מהלך מתואם.

מאוחר יותר באותו היום הורידה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס את דירוג איטליה בשלוש רמות וציינה כי יש סיכון גבוה לקשיי מימון עבור מדינות עתירות חוב. בנוסף, הזהירה סוכנות הדירוג כי הורדה נוספת הינה אפשרית. מודי'ס הורידה את דירוג איטליה מ-Aa2 ל-A2, דירוג נמוך יותר מזה של אסטוניה ושמרה על אופיק שלילי עבור המדינה עתירת החובות.

מניית אורמת המשיכה לעורר עניין במחזור גבוה. גורמים בשוק מערכים כי קרן פימי בניהולו של ישי דוידי עומדת מאחורי המחזורים הגבוהים בימים האחרונים. מקורבים לקרן פימי סירבו להגיב להערכות שלפיהן הקרן רכשה מניות אורמת בעשרות מיליוני שקלים בימים האחרונים, ועמדה מאחורי הגאות במחזורי המסחר. פימי ניהלה עד יוני 2011 מו"מ להלוואה של עד 100 מיליון דולר למשפחת ברוניצקי, שניתנת להמרה ל-10% ממניות אורמת תעשיות.

כיל מוצרי תכלית מקבוצת כימיקלים לישראל ממשיכה לעורר את תשומת לב המשקיעים לאחר שרכשה שלשום את פעילות Halox מקבוצת האמונד האמריקאית. פרטי העסקה לא נמסרו. Halox, שבסיסה באינדיאנה, היא מובילה עולמית בתחום המוצרים המיוחדים מבוססי הפוספט לתעשיית הצבע, הציפוי והחיפוי, העמידים בפני קורוזיה ונמכרים תחת שם המותג Halox . פעילות Halox כוללת מתקני ייצור, נכסים, מחקר ופיתוח וכמו כן רשת שיווק והפצה נרחבת.

מניות הגז והנפט המשיכו לרכז עניין על רקע ההודעה כי החברה לישראל, בשליטת עידן עופר, מנהלת מגעים להיכנס כשותפה בחברת הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי, המחזיקה ברישיונות החיפושים "שרה" ו"מירה". החברה לישראל, צרכנית הגז הטבעי השנייה בגודלה בישראל לאחר חברת החשמל, מנהלת גם מו"מ לרכישת גז טבעי מ"מירה" ו"שרה", אם אכן יימצא כזה.

חברת התקשורת הישראלית רדויז'ן, הודיעה אתמול כי היא מורידה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי ב-10% לסכום של 17.5-17 מיליון דולר. כתוצאה מכך, ההפסד הנקי שצופה החברה לרבעון השלישי נע בין 0.39-0.35 דולר למניה - ירידה של 20% מהתחזית הקודמת.

ספקית פתרונות הרשת בפס רחב, חברת אלווריון הדואלית, הודיעה כי חברת שירותי התקשורת של אנגולה (ACS), בחרה בה לפריסת רשת אלחוטית מהירה בפס רחב במדינה. הפריסה מוערכת בכ-2 מיליון דולר.

חודש לאחר שקיבלה חברת הביומד הישראלית ווידמד את אישור ה-FDA האמריקאי לשיווק מערכותיה בארה"ב, הודיעה החברה אתמול כי קיבלה אישור שיווק סופי מטעם משרד הבריאות הקנדי (Health Canada) עבור שלושת מערכותיה מסוג Morpheus®Ox ,Morpheus ו-Morpheus®Hx, שצפויות להתחיל להימכר עוד במהלך חודש אוקטובר.

בשבוע לאחר שהצליחה דלק נדל"ן לדחות את תשלומי הפירעון לבעלי האג"ח שלה עד לשנת 2012, הודיעה החברה אתמול על השלמת שתי עסקות מכירה של נכסים בקנדה בסכום כולל של 590 מיליון שקל. התמורה נטו ממכירת שני הנכסים מוערכת בכ-87 מיליון שקל שעתידים לשמש את DGRE, חברה בת של דלק נדל"ן, לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 75 מיליון שקל שמתוכננת להתבצע עד סוף החודש.

חברת די מדיקל הישראלית, העוסקת בפיתוח ושיווק של מוצרים לטיפול בסכרת, מודיעה היום על כניסה ראשונה לשוק האמריקאי באמצעות הסכם שחתמה חברה נכדה שלהSpring Health Solutions, עם חברת Doubek Medical Supply Inc. להפצת סט האינפוזיה האוניברסלי ספרינג בארה"ב. מניית החברה, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א, מגיבה בעליות שערים של עד 10% במהלך המסחר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully