וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בארה"ב נסגרה בעליות שערים

נמרוד הלפרן

6.10.2011 / 22:29

בעקבות הודעה על הזרמת כספים למערכות הבנקאיות באירופה והודעות מקרו חיוביות בארה"ב נסגר המסחר בוול סטריט בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.7% ואילו מדד הנאסד"ק הוסיף1.9%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום השלישי ברציפות בעקבות הודעת הבנק המרכזי של אירופה על כוונתו להזרים עוד נזילות למערכת הבנקאית ביבשת. נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב, אשר הצביעו על גידול מתון מהצפוי במספר תביעות האבטלה השבועי וצמיחה גבוהה מהתחזיות במכירות הרשתות הקמעונאיות בספטמבר, תמכו אף הם במדדים. מחיר הנפט הגולמי קפץ בקרוב ל-4% בהמשך לזינוק של יותר מ-5% אתמול, ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משבוע. מחיר הזהב עלה יום שני ברציפות.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.7%; מדד S&P 500 , אשר השלים אתמול את הזינוק הדו-יומי החד זה למעלה מחודש, טיפס ב-1.8% - עלייה יומית שלישית ברציפות; מדד נאסד"ק הוסיף 1.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 1.99%.

בשוק הסחורות, עלה מחיר הזהב בניו יורק היום השני ברציפות, והחוזים למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,653.2 דולר לאונקייה, עלייה של 0.7%. מחיר הנפט הגולמי עלה לרמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משבוע, והחוזים למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 82.59 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז ה-27 בספטמבר - לאחר עלייה של 3.7% בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט השלים בכך זינוק דו-יומי של 9.2%.

נתוני מקרו

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום מספר נתונים על הצביעו על גידול מתון מהצפוי במספר תביעות האבטלה השבועי, צמיחה גבוהה מהצפוי במכירות הרשתות הקמעונאיות בספטמבר, וירידה של הריבית על המשכנתאות לשפל.

הריבית על המשכנתאות בארה"ב ירדה בראשונה מעולם מתחת לרמה של 4%. הריבית על משכנתא ל-30 שנה, הנחשבת למשכנתא הסטנדרטית בארה"ב, ירד בשבוע החולף לרמה של 3.94% - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלה ענקית המשכנתאות פרדי מאק לפרסם נתון זה בשנת 1971 - לעומת 4.01% בשבוע הקודם.

מכירות הרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב גדלו בשיעור חד מהצפוי בחודש ספטמבר, לפי נתונים שפורסמו היום. מכירות החנויות הפתוחות לפחות שנה של 23 קמעונאיות שאחריהן עוקבת ספקית המידע הפיננסי רויטרס צמחו ב-5.1% בחודש שעבר - מעל לתחזיות האנליסטים לגידול של 4.6% במכירות.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-6,000 לרמה של 401 אלף, מסר היום משרד התעסוקה האמריקאי. כלכלנים צפו גידול חד יותר של 19 אלף במספר התביעות.

מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום את הריבית בגוש היורו ללא שינוי ברמה של 1.5%, ונשיא הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, אמר במסיבת עיתונאים כי הבנק המרכזי יעניק אשראי בלתי מוגבל לבנקים באירופה לפרקי זמן של 12 חודשים, וישוב לרכוש אג"ח בהיקף של 40 מיליארד יורו. הסיכונים להרעה נוספת במצב הכלכלה באירופה גברו, ציין טרישה, אשר ישיבת הריבית של הבנק המרכזי היום היתה האחרונה תחת הנהגתו כנשיא הבנק - תפקידו ממנו יפרוש לאחר כהונה בת שמונה שנים.

הבנק המרכזי של בריטניה הודיע על הרחבה כמותית בהיקף של 75 מיליארד ליש"ט, במסגרתה ירכוש בנק אוף אינגלנד נכסים ממוסדות פיננסיים בסכום זה. כמו כן הודיע הבנק המרכזי על השארת הריבית בבריטניה ללא שינוי ברמה של 0.5%.

נתוני מקרו כלכליים שפורסמו אתמול בארה"ב הצביעו על האטה מתונה מהצפוי בצמיחת מגזר השירותים בספטמבר וגידול חד מהצפוי במספר המשרות במגזר הפרטי בחודש שעבר. מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש ספטמבר לרמה של 53 נקודות לעומת 53.3 נקודות באוגוסט - כך מסר אתמול מכון המחקר ISM. מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל בספטמבר ב-91 אלף לאחר תוספת של 89 אלף באוגוסט, לפי נתוני חברת ADP שפורסמו היום. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 75 אלף משרות.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח שלשום כי מנהיגי האיחוד האירופי בוחנים באופן פעיל דרכים למימון מחדש של הבנקים באירופה במסגרת מהלך מתואם. "יש לחזק את מצב ההון של הבנקים באירופה ולספק להם הגנות נוספות כדי לצמצם את חוסר הוודאות", אמר בראיון לעיתון נציב המטבע של האיחוד האירופי, אולי רן. הוא הוסיף כי "יש להתייחס אל כך כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה המקיפה של האיחוד האירופי להשיב את האמון ולהתגבר על המשבר". הדיווח של ה"טיימס" גרם לזינוק במדדים בוול סטריט במחצית השעה האחרונה של המסחר.

מניות במרכז

מניית אפל תרכז עניין רב אצל המשקיעים לאחר שמייסד החברה האגדי, סטיב ג'ובס, נפטר הלילה כתוצאה ממחלת סרטן ממושכת. "איבדנו את בעל החזון וגאון היצירה, העולם איבד אדם מדהים", נכתב בהודעת החברה. "מי שזכה להכיר ולעבוד עם סטיב איבד חבר יקר ומקור השראה. סטיב משאיר מאחוריו חברה שרק הוא היה מסוגל להקים, ורוחו תשרה תמיד ביסודותיה של אפל. הגאונות של סטיב, הלהט והאנרגיה שלו היו מקור לחידושים אינסופיים שהעשירו את חיינו. האהבה הגדולה ביותר שלו היתה לאשתו לורן ולמשפחתו" נכתב על ידי החברה.

המיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, האיש העשיר בעולם, שב והגדיל את אחזקותיו במו"לית העיתונות האמריקאית ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו שם. סלים הגדיל את הנתח שלו במניות ניו יורק טיימס ל-8.1% מהמניות, לפי מסמכים שהגיש אתמול לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). סלים רכש נתח של 6.4% ממניות חברת המדיה בשנת 2008.

מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, שוקלת להגיש הצעת רכש חדשה עבור חברת האינטרנט יאהו , לאחר שניסיון קודם שלה להשתלט על החברה בשנת 2008 נכשל, אמרו היום מקורות המקורבים.

ייתכן שמיקרוסופט תחפש שותף להגשת הצעת הרכש עבור יאהו, אמר אחד המקורות שלא נקב בזהות השותפים הפוטנציאלים. לפי מנהל בכיר במיקרוסופט - קיימת אפשרות כי ההצעה לא תוגש, כיוון שישנה מחלוקת בתוך מיקרוסופט לגבי האם כדאי לענקית התוכנה לשוב ולנסות לרכוש את יאהו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully