וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב משבר החובות באירופה: בנק דקסיה בפני פירוק

9.10.2011 / 10:55

הבנק הגדול ביותר בבלגיה הוא הקורבן הראשון של משבר החובות באירופה. הבנק המוחזק בידי ממשלות בלגיה וצרפת יפוצל וחלקיו יולאמו בידי המדינות

דקסיה, הבנק הגדול בבלגיה במונחי נכסים, עומד בפני פירוק. ראש ממשלת בלגיה איב לטרם הודיע במסיבת עיתונאים אמש כי המגעים הסופיים בין בלגיה וצרפת יתקיימו היום (ראשון) בבריסל.

הבנק הבלגי-צרפתי הקורס הוא הקורבן הגדול הראשון של משבר החובות האירופי, כאשר לראשונה חודר משבר החובות ללב ליבה של המערכת הפיננסית באחת ממדינות הציר של גוש היורו. היקף חשיפת הבנק למשבר החובות - רובם ליוון - עומד על 512 מיליארד יורו.

ממשלות צרפת ובלגיה, שלהן אחזקות בדקסיה, החליטו בימים האחרונים כי ממשלת בלגיה תלאים את הבנק, להוציא את השלוחה הצרפתית שלו, שתפוצל מהבנק ותמוזג עם הבנק הצרפתי הממשלתי קאס דה-דפו ועם בנק הדואר הצרפתי.

מאז יום שישי שעבר, צנחו מניות דקסיה העולמית ב-42% בבורסת בריסל לשפל של 88 יורוסנט. כתוצאה מהתרסקות המניה, הושעה בה המסחר בבורסה. שווי השוק של דקסיה צנח לכ-2 מיליארד יורו, ובעקבות הצניחה הודיעו ממשלות צרפת ובלגיה כי יערבו לבנק, במסגרת הארגון מחדש של החברה. שתי הממשלות פירסמו הצהרה משותפת, לפיה "כחלק מארגון מחדש של דקסיה, ממשלות בלגיה וצרפת, בתיאום עם הבנקים המרכזיים, ינקטו בצעדים הדרושים להבטיח את בטחון המפקידים והנושים, ובמסגרת זו יערבו גם למימון שתגייס דקסיה".

הסוגייה המרכזית בשיחות שייערכו היום תהיה כיצד יחולקו "הנכסים הרעים" של הבנק, וכמו כן כמה כסף תצטרך להוציא ממשלת בלגיה עבור הלאמת דקסיה, והאם ישתתפו בה גם הממשלות המקומיות של המחוזות במדינה.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל צפוים להיפגש היום בברלין על מנת להגיע להבנות בנוגע לאופן השימוש באמצעים הפיננסיים העומדים לרשות גוש היורו לצורך טיפול במשבר החובות המאיים על הכלכלה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully