וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות הנאמנות פדו 720 מיליון שקל מתחילת החודש

אורן פרוינד

9.10.2011 / 11:27

בהמשך למגמה השלילית שמאפיינת את השווקים ממשיכות קרנות הנאמנות בפדיונות. מאז חודש מרץ פדו המשקיעים כ-27 מיליארד שקלים

קרנות הנאמנות המסורתיות פדו בשבוע הראשון של חודש אוקטובר כ-720 מיליון שקל, בדומה לקצב הפדיונות בשבועות האחרונים ובהמשך למגמה השלילית שמאפיינת את השווקים. מאז החל גל הפדיונות בראשית חודש מארס, פדו המשקיעים מהקרנות המסורתיות כ-27 מיליארד שקל מה שמעיד כי המשקיעים עדיין "מתבצרים" ומסיטים את כספם לקרנות הכספיות השקליות ולקרנות שקליות - מק"מ ושער מיועד. כך על פי הערכות ואומדנים שביצעו כלכלני מיטב

בראש הפודות: קרנות אג"ח חברות וכללי

קרנות אג"ח חברות וכללי ,כהרגלן, בראש הפודות לאחר שנמשכו מהן השבוע עוד כ-420 מיליון שקל, בהשפעת ירידות חדות באפיק הקונצרני. באפיק הממשלתי נרשמו עליות שערים שלא "הפריעו" למשקיעים להמשיך ולפדות עוד כ-190 מיליון שקל מקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד.

מנגד, הקרנות השקליות נהנו מגיוס שבועי נוסף של כ-40 מיליון שקל, אך על רקע מגמות הפוכות: יציאה מקרנות שקליות עם מניות ומעבר לקרנות מק"מ ושער מיועד. הקרנות הכספיות, בעיקר על רקע פדיון מק"מ 911, בשבוע החולף, רשמו גיוס שבועי גבוה של כ-640 מיליון שקל.תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-6 באוקטובר כ-147.5 מיליארד שקל.

100 ימי מסחר רצופים של פדיונות

בסיכום שבועי, ולאחר ציון 100 ימי מסחר רצופים של פדיונות, רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות פדיונות של כ-720 מיליון שקל, המסתכמים לסכום אדיר של כ-27 מיליארד שקל שנמשכו ע"י המשקיעים מאז החל גל הפדיונות בראשית חודש מארס. עפ"י הערכות ואומדנים שבוצעו ע"י כלכלני מיטב, המגמה נותרה כפי שהיתה: המשך הסטת כספים מקרנות קונצרניות, קרנות מנייתיות וקרנות מעורבות אג"ח עם מניות אל עבר אפיקים דפנסיביים כדוגמת הקרנות הכספיות והקרנות השקליות, בדגש על קרנות מק"מ וקרנות שער מיועד.

הקרנות המנייתיות (ישראל חו"ל וגמישות) רשמו שבוע דל מפעילות עם פדיון קל של כ-50 מיליון שקל, בהובלת הקרנות המתמחות במניות בחו"ל שפדו כ-30 מיליון שקל. הקרנות המתמחות במניות בישראל והקרנות הגמישות פדו כ-10 מיליון שקל כל אחת.

בעוד שכסף ממשיך לצאת מקרנות שקליות משולבות עם מניות, הרי שמנגד נרשמים גיוסים ערים לקרנות מק"מ ולקרנות שער מיועד שקליות. בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד התמונה לא השתנתה גם בשבוע החולף בו נרשמו פדיונות של כ-190 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully