וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם התקשורת של חברת החשמל יוצא לדרך

אמיר טייג

9.10.2011 / 12:09

במסגרת המיזם תפרוש החברה סיבים אופטיים שיגיעו לכל בית בית בתוך 20 שנה. התשתית החדשה תאפשר שירות אינטרנט מהיר פי 10 מהקיים כיום

הממשלה הכריזה הבוקר על יציאה למכרז בו יסחר שותף למיזם התקשורת של חברת החשמל. שותף זה יחזיק לפחות 51% מפעילות התקשורת של חברת חשמל, אשר עתידה לפרוס סיבים אופטיים לבתים על גבי התשתיות הקיימות של חברת החשמל ולהעמיד תחרות לבזק ו-HOT.

במסגרת מסיבת העיתונאים שקיימו שר האוצר יובל שטייניץ, שר התקשורת משה כחלון ושר התשתיות עוזי לנדאו, נמסר כי חברת התקשורת שתוקם תפרוס במהלך השנים הקרובות תשתית מתקדמת של רשת גישה אופטית עד הבית (FTTH) בפריסה ארצית. בתוך 7 שנים צפויה החברה להגיע לכיסוי של 65%, ובתוך 20 שנה תרושת כל המדינה. תשתית הסיבים האופטיים תוצע לשימוש כלל המפעילים, ללא תלות בתשתיות אחרות, ותהווה תחרות איכותית לחברות התקשורת הקיימות כיום במדינת ישראל.

המשמעות היא כי מיזם התקשורת שיוקם לא יוכל למכור שירותי תקשורת ישירות לצרכנים הפרטיים או עסקיים, אלא יחויב למכור שירותיו בשוק סיטונאי של תשתיות. דרישה זו תפקידה למנוע ניגוד עניינים בין חברת חשמל ובין המפצים הקמעונאיים של שירותיה. בין המפיצים: סלקום ופרטנר.

עוד נמסר במסיבת העיתונאים כי למיזם התקשורת החדש פוטנציאל להציע לציבור במדינת ישראל תשתית, אשר תאפשר גלישת אינטרנט, המהירה פי 10 מזו הקיימת כיום, ומהווה בסיס להגדלת מהירות זו, כמעט ללא להגבלה, בעתיד. עד היום נפרשו 2,700 ק"מ סיבים אופטיים, ועל מנת לרשת את כל המדינה יש לפרוש עוד כ-25 אלף ק"מ של סיבים אופטיים. הערכות הן כי כ-70% מהפריסה תהיה עילית, לצד כבלי החשמל וכ-30% מהפריסה תהיה תת קרקעית.

בהתאם להחלטות הממשלה, הוקמה ועדת בחירה שתנהל הליך לבחירת המשקיע, שיהיה בעל השליטה בחברת התקשורת החדשה. חברי ועדת הבחירה, בראשות צבי חרפק, סמנכ"ל לוגיסטיקה, הם: מאיר שמרה המשנה למנהל רשות החברות הממשלתיות, ערן פולק המשנה לממונה על התקציבים במשרד האוצר ויוסי שנק מנהל אגף מערכות מידע ותקשוב בחברת החשמל. חברת שלדור ובנק ההשקעות רוטשילד מלווים את ועדת הבחירה בהליך בחירת המשקיע בחברת התקשורת.

בשלב הראשון המשקיע הפוטנציאלי יתבקש להגיש הצעה מקדמית שתכלול נתונים ומידע אודותיו. לאחר מכן, בשלב הגשת ההצעה הבסיסית, יתבקש המשקיע הפוטנציאלי להגיש את המסמכים המחייבים המפורטים במסמכי ההליך ולהופיע בפני ועדת הבחירה להצגת נתונים אלה והצגת חברתו. מטרת שלב זה הינה לבחון את תוכנית הפעולה, התוכנית העסקית, הארגון של המציע הפוטנציאלי, ואת כשירותו ועמידתו בתנאי הסף שנקבעו להמשך ההשתתפות בהליך. בשלב התמחור הכספי, המשקיעים הפוטנציאלים יתבקשו להגיש הצעה כספית להשקעתם בחברת התקשורת. בסיום התהליך יבחר המשקיע הזוכה שיהיה, כאמור, בעל השליטה בחברת התקשורת. משך הזמן הכולל הצפוי של ההליך על כל שלביו הינו כ-6 חודשים.

"מדינת ישראל הידועה בתחום הסטארט אפ והחדשנות עומדת להפוך בתוך שנים ספורות לאחת המדינות המובילות בעולם בהיקף פריסת הסיבים האופטיים לבתי התושבים", כך הבטיח שר האוצר יובל שטייניץ. "הפרויקט שאנו משיקים היום יאפשר לממש את פוטנציאל הצמיחה, בכל מקום בארץ, תוך הגברת התחרות בתחום התקשורת ושיפור משמעותי בשירות לצרכן".

בהמשך לנושא הגברת התחרות, אמר שרת התקשורת משה כחלון כי "ענף התקשורת זקוק לשחקן חדש בתחום התשתית שיתחרה מול חברות התשתית הקיימות. מיזם 'המוביל הדיגיטלי' יזניק את ישראל לקדמת הבמה הטכנולוגית ומי שייהנה מהפירות יהיה ציבור הצרכנים בישראל שישלם פחות ויקבל הרבה יותר. לא עוד מאות שקלים על שירותי אינטרנט וטלוויזיה".

עוזי לנדאו, שר התשתיות ציין כי "זהו צעד משמעותי וממשי לקראת מהפכה אמיתית בשוק התקשורת, אשר הראשונים שירוויחו ממנו הם אזרחי ישראל ובעיקר תושבי הפריפריה. חברת חשמל, שהיא למעשה חברת תשתיות עליהן כבר משלם הציבור, משמשת הבסיס לפרויקט, דבר שיאפשר הקמה מהירה ביותר בצורה יעילה ומקצועית. מדובר בחברה שהיא אחת מזרועות הביצוע החשובות של הממשלה, בד בבד עם הצורך לבצע רפורמות בשורותיה, יש לראות כיצד מייעדים אותה לפרויקטים מרכזיים, ופותחים לה את האפשרות לעבוד גם מחוץ לגבולות ישראל".

יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, הוסיף כי "מדובר במהפכה בשוק התקשורת. באמצעות תשתית תקשורת של סיבים אופטיים עד הבית (FTTH), חברת התקשורת החדשה תוכל לאפשר, לכלל אזרחי מדינת ישראל, פריפריה ומרכז, גישה ליישומי טכנולוגיה מתקדמים ולשים את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully