וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום מסחר דליל באחד העם: נחתם בירידות שערים

אורן פרוינד

9.10.2011 / 16:57

המסחר התנהל על רקע הורדות דירוג האשראי למדינות אירופה, ששלחו את בורסות וול סטריט לירידות ביום שישי. מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 1.4% ומדד ת"א 100 איבד שיעור דומה של 1.3%

היום הראשון בשבוע המסחר המקוצר בת"א נחתם במגמה שלילית במחזור מסחר דליל במיוחד של 670 מליון שקל בהמתנה להתפתחויות בוול סטריט. המסחר התנהל על רקע הורדות דירוג האשראי למדינות אירופה, ששלחו את בורסות וול סטריט לירידות ביום שישי, ובהמתנה לתוצאות ההצבעה בממשלה היום על יישום מסקנות טרכטנברג. מחר הוא "יום קולומבוס" ולכן לא יתקיים מסחר בארה"ב.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 1.4% ומדד ת"א 100 איבד שיעור דומה של 1.3%. ת"א בנקים , שאיבד 7% בשבוע החולף, השיל 2% במהלך המסחר ומדד נדל"ן 15 השיל 1.2%. בראש היורדות הייתה מניית רציו שאיבדה 4.8% במחזור של 62 מיליון שקל. מניית אורמת נחתמה בעלייה של 4.8% על רקע הרכישות של קרן פימי.

זירת המקרו המקומית

הממשלה אישרה אחר הצהריים ברוב גדול את המלצות ועדת טרכטנברג. 21 שרים הצביעו בעד ו-8 התנגדו. ראש הממשלה אמר לאחר ההצבעה: "הבטחתי וקיימתי. דו"ח טרכטנברג טוב לאזרחי ישראל. הוא מוריד את יוקר המחייה, מגדיל את ההכנסה הפנויה, משתתף באופן משמעותי במימון החינוך לגיל הרך והופך את הדיור לזמין יותר".

שר הביטחון, אהוד ברק, הזהיר בישיבת הממשלה מפני קיצוץ בתקציב משרד הביטחון: "לא ייתכן שהממשלה שכחה מה קרה ב-73', או במלחמת לבנון השנייה". ברק התייחס לקשיים של צה"ל להגיע לניצחון, אולם ב-73' הם נבעו בעיקר מכשלים בדרג המודיעיני והמדיני - לא מקיצוצים בתקציב. במלחמת לבנון השנייה הם נבעו, בין השאר, ממלאי חירום שתוחזק בצורה לקויה.

עוד בזירת המקרו המקומית, מהפכה ניהולית בבנק ישראל: הממשלה צפויה לאשר היום את הקמתם של שני גופים חדשים שינהלו את פעילות הבנק בתחום המוניטרי ובתחום המינהלי. הוועדה המוניטרית תקבל את ההחלטות בתחום המוניטרי (שיעור הריבית, רכישות מט"ח וכיו"ב) במקום הנגיד. יהיו בה שישה חברים - שלושה נציגי הבנק ושלושה נציגים חיצוניים. במקרה של תיקו בהצבעות יהיה ליו"ר הוועדה, הנגיד, קול כפול.

שלמה מאיר, מנכ"ל ומנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות DBM, התייחס להשפעה של טרכטנברג על השווקים וציין כי היא שולית ביותר כיוון שאינה מדברת על פריצה של התקציב. לטענתו, ירידות השערים בשווקים הבוקר מיוחסות להורדות הדירוג למדינות אירופה ולדברי הנגיד בדבר המשבר הקרב ובא: "האמירה של הנגיד החריפה את הירידות שנבעו מהסנטימנט השלילי מוול סטריט" הסביר מאיר וציין כי השוק נמצא בעמדה של המתנה בציפייה לפתיחת המסחר בוול סטריט ביום שלישי.

הורדות דירוג בעולם

ביום שישי האחרון הורידה גם חברת דירוג האשראי פיץ' את דירוג האשראי של איטליה וספרד, הכלכלות השלישית והרביעית בגודלן בגוש היורו בהתאמה, על רקע חששות כי החרפה במשבר החוב באירופה תכביד את מצבן הפיננסי. פיץ' הורידה את דירוג האשראי של איטליה מדרגת AA מינוס לדרגת A פלוס, ואת הדירוג של ספרד מדרגת AA פלוס לדרגת AA מינוס. תחזית דירוג האשראי לשתי המדינות היא שלילית, מסרה פיץ'.

הורדת הדירוג של פיץ' לאיטליה היתה הראשונה מאז אוקטובר 2006, ומצטרפת להורדות דירוג האשראי של איטליה שעליהן הודיעו בשבועות האחרונים חברות דירוג האשראי מודי'ס וסטנדרד אנד פור'ס (S&P). דירוג האשראי של ספרד כבר נחתך פעמיים על ידי פיץ' מאז 2010, אז היה AAA –הרמה הגבוהה ביותר.

נוסף על כך , מודי'ס הורידה את תחזית דירוג האשראי של ממשלת בלגיה לשלילית, ואמרה כי דירוג האשראי של המדינה עלול לרדת בשל סיכוני מימון שעומדים בפני מדינות בגוש היורו עם רמות חוב גבוהות ובעיות במגזר הבנקים שעלולות לאלץ את הממשלות להעניק סיוע לבנקים. האזהרה ניתנה לאחר שבשבוע שבעבר התברר כי דקסיה, הבנק הגדול בבלגיה, ניצב בפני קשיי מימון ועשוי להידרש לסיוע ממשלתי.

אזהרת דירוג האשראי לבלגיה ניתנה על רקע מאמציה של המדינה, לצד צרפת ולוקסמבורג, להגן על החטיבות המקומיות של דקסיה מהחשיפה למשבר החובות. ראש ממשלת בלגיה איב לטרם אמר כי יעשה כל הנדרש כדי להגן על הבנק. לפי הערכות, הנכסים של דקסיה שנתונים בסכנה מסתכמים ב-190 מיליארד יורו (256 מילאירד דולר).

מניות במרכז המסחר

קרן פימי של ישי דוידי הפכה לבעלת עניין ב close אורמת נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני אורמת , לאחר שאורמת הודיעה הבוקר כי הקרן שבניהולו של ישי דוידי רכשה מניות החברה ב-110 מיליון שקל. בשבוע שעבר רכשה פימי 1.45 מיליון מניות של חברת אורמת (1.22% מהחברה) מידי עמיתים, מנהלת קרנות הפנסיה שבהסדר, בתמורה כספית של 33 מיליון שקל. קודם לכן, רכשה אתמול קרן פימי מעמיתים 1.5% ממניותיה של אורמת בתמורה ל-40 מיליון שקל.

טבע קיבלה את אישור רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית (FTC) להשלמת העסקה לרכישת הבעלות המלאה בחברת ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר, לאחר שקיבלה את תנאי הרשות האמריקאית. טבע תידרש לספק לחברה הגנרית Par במשך שנה את התרופה Provigil לטיפול בהפרעת השינה (נרקולפסיה). מכירותיה של Provigil, שתאבד את הגנת הפטנט באפריל 2012, הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.

מעריב הודיע ביום חמישי בערב כי דירקטוריון החברה אישר עסקה במסגרתה יקבל הלוואה של 50 מיליון שקל מחברת דיסקונט השקעות , שבשליטת נוחי דנקנר, שרכש את העיתון לפני כארבעה חודשים. ההלוואה הינה לשלוש שנים והיא תישא ריבית של 4.5% לשנה, כאשר הקרן והריבית צמודות למדד. יש לציין, כי איגרות החוב של דסק"ש עצמה נסחרות בתשואה של 7.5%.

מאז רכשה את מעריב, אי.די.בי השקיעה 181 מיליון שקל בחברה בהקצאת מניות ובהלוואת בעלים. מלבד זאת, רכשה אי.די.בי מניות מעריב מזכי רכיב ב-20 מיליון שקל ומוולדימיר גוסינסקי ב-2 מיליון דולר. מעריב רשמה גירעון של 107 מיליון שקל בתזרים המזומנים מינואר 2010 ועד יוני 2011.

פריגו נסחרה על רקע ההודעה כי החברה קיבלה אישור מותנה ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לגרסה הגנרית של הקצף Oluxl שפותח על ידי חברת Stiefel מקבוצת GSK. מכירותיו של הקצף, שמבוסס על סטרואידים ומיועד לטיפול במחלת עור של הקרקפת, הסתכמו ב-40 מיליון דולר ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר 2011, על פי סוכנות המחקר הרפואי Wolters Kluwer.

סינאל הודיעה היום על חלוקת דיבידנד בסך 5 מיליון שקל לבעלי מניותיה. הדיבידנד ישולם ב-7 בנובמבר 2011 לכל בעלי המניות של סינאל אשר יהיו ברשומות עד ה-23 באוקטובר 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully