וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם קראשי נידון לשבעה חודשי מאסר

הילה רז

10.10.2011 / 10:17

יורם קראשי, אחיה של שולה זקן, הורשע במסגרת הסדר טיעון בסיוע בשוחד רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, ועבירות נוספות. קראשי הוא הנאשם השני בפרשה שיירצה עונש מאסר בפועל

עונש של 7 חודשי מאסר בפועל נגזר היום על יורם קארשי, לאחר שלפני כחצי שנה הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של סיוע בשוחד ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, סיוע במתן שוחד ליגאל סער לשעבר נציג רשות המסים בארה"ב, שתי עבירות של שידול להפרת אמונים ועבירה אחת של ביצוע הפרת אמונים בצוותא.

קארשי, אחיה של שולה זקן, לשעבר מזכירתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, הוא המורשע השני שירצה במאסר בפועל במסגרת מה שכונה "פרשת רשות המסים". במסגרת הפרשה נדון מצא לעונש של שנת מאסר אותו הוא מרצה בימים אלו.

ארבעת המורשעים האחרים בפרשה נדונו לעבודות שירות.

הסדר הטיעון בין הצדדים לא כלל הסכמה לעניין העונש ולכן קבע אותו השופט זכריה כספי מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה. במסגרת דיון שנערך בחודש מארס השנה, ביקשה הפרקליטות להשית על קארשי מאסר בפועל שיהלום את הנסיבות והעבירות החמורות בהן הודה.

ראשון החותמים על הסדר טיעון היה מצא, שנדון לשנת מאסר בפועל לאחר שהורשע לפי הודאתו בארבעה עבירות של מרמה והפרת אמונים ועבירה אחת של סיוע במתן שוחד.

אחריו, הודיע סמנכ"ל למינהל לשעבר ברשות המסים, שמואל בוברוב, כי הגיע להסדר טיעון בשל מצבו הבריאותי. בוברוב הורשע בארבע עבירות של מרמה והפרת אמונים ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות.

זמן קצר לאחר מכן, חתם גם רו"ח קובי בן גור שפעל יחד עם קארשי לקידום ולמינוי מקורביהם באמצעות הפעלת לחצים על מצא, על הסדר טיעון עם הפרקליטות. בן גור הורשע בשתי עבירות של מתן שוחד ובשתי עבירות של שידול עובדי ציבור להפרת אמונים תוך פגיעה בציבור. נגזרו עליו שישה חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות תוך התחשבות במצבו הבריאותי. בעקבות זאת ערערה הפרקליטות לבית המשפט העליון בדרישה שיוטל על בן גור עונש של מאסר בפועל.

לפי כתב האישום המתוקן, שהתקבל במסגרת הסדר הטיעון של מצא, הודה כי בהמשך לסיוע שקיבל מבן-גור וקארשי לצורך בחירתו לתפקיד מנהל הרשות, השניים פנו אליו ותבעו ממנו לפעול למען האינטרסים שלהם ולמנות ולקדם עובדים ברשות המסים. מצא הודה שהוא איפשר להם דריסת רגל בקבלת החלטות ברשות המסים, כשהוא יודע שלשניים אינטרסים אישיים ועסקיים ברשות המסים ושהם חפצים בביסוס ההשפעתם בה.

במסגרת הפרשה, הועמדו לדין 5 עובדי הרשות לשעבר ובהם בוברוב, סמנכ"ל לעניינים מקצועיים גידי בר-זכאי, ויגאל סער, נציג רשות המסים בארה"ב. רובם הואשמו לפי כתב האישום המקורי בלקיחת שוחד. בן-גור וקארשי מואשמים במתן שוחד. זקן מואשמת בהפרת אמונים ועניינה מתברר בבית משפט השלום בירושלים.

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה מיוצגת עו"ד מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן שמואל, יוסי אלון ועמרי קופלר. קארשי מיוצג על ידי עו"ד איתן מעוז ועמית בן ארויה ממשרד זליגמן ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully