וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חיזוק הבנקים: אירופה נסחרת בעליות

נדן פלדמן

10.10.2011 / 10:41

מנהיגי צרפת וגרמניה הודיעו על הסכמות להן הגיעו במטרה לחזק המערכת הבנקאית ביבשת. בעקבות ההודעה עולה מדד פרנקפורט ב-0.5% ואילו פריז מטפסת ב-0.9%

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות שערים מתונות, לאחר שאמש הודיעו מנהיגי צרפת וגרמניה כי הגיעו להסכמות על האמצעים שינקטו לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה. פרנקפורט עולה ב-0.5%, פריז מטפסת ב-0.9% ולונדון מוסיפה 0.3%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי מתחזק ב-0.5%. היורו והפרנק השוויצי ממשיכים להיחלש מול הדולר.

מחיר הנפט מסוג טקסס מתוק עולה ב-0.7% ל-83.53 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחרים בעליות קלות למחיר של 105.990 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון. מחיר הזהב עולה ב-1% ונסחר במחיר של 1,652 דולר לאונקייה.

היורו נחלש ב-0.7% לרמה של 1.3471 דולר ליורו. הפרנק השוויצי נחלש גם הוא מול הדולר ב-0.5% לרמה של 0.9224 פרנק לדולר.

אמש הודיעו מנהיגי גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות באירופה, כי הגיעו להסכם לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי מנהיגי אירופה יעשו כל שיידרש על מנת להבטיח שלבנקים ביבשת יהיה הון מספק. לאחר פגישתה עם סרקוזי הודיעה מרקל כי השניים – מנהיגי שתי הכלכלות הגדולות באירופה – הגיעו להסכם לגבי תמיכה בבנקים, אך לא פירטה מהו ההסכם.

ממשלת בלגיה הסכימה היום להלאים את חטיבת הצרכנים המקומית של בנק דקסיה, הבנק הגדול בבלגיה במונחי נכסים, אשר אתמול הוחלט על פירוקו. ממשלת בלגיה תשלם 4 מיליארד יורו עבור החטיבה, אשר לה פיקדונות בסך 80 מיליארד יורו מ-4 מיליון לקוחות, ותערוב ל-60% מהבנק שיוקם עבור הנכסים הרעילים של דקסיה, הודיע שר האוצר של בלגיה, דידייה ריינדרס, במסיבת עיתונאים בבריסל. הודעת הבנק הגיעה לאחר פגישת דירקטוריון שנמשכה 14 שעות, ולאחר שצרפת, בלגיה ולוקסמבורג הסכימו לתוכנית החילוץ. הבנק הבלגי-צרפתי הקורס הוא הקורבן הגדול הראשון של משבר החובות האירופי, אשר ממחיש את חדירת המשבר למדינות הליבה של גוש היורו.

בתוך כך הכחישו שני הבנקים הגדולים בצרפת דיווח לפיו הם מתכננים לגייס סכום כולל של 11 מיליארד יורו (14.8 מיליארד דולר), במסגרת תוכנית רחבה יותר להגדלת הונם של הבנקים באירופה. העיתון הצרפתי "לה ז'ורנל דו דימנש" דיווח כי BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, וסוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, מבקשים לגייס 7 מיליארד יורו ו-3-4 מיליארד יורו בהתאמה.

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, קרא למנהיגי אירופה לנקוט גישה של "בזוקה גדולה" בפיתרון המשבר בגוש היורו, והזהיר כי נותרו להם רק כמה שבועות כדי להימנע מאסון כלכלי. "המצב בכלכלה העולמית מאוד מסוכן", אמר קמרון בראיון לעיתון "פייננשל טיימס". "גוש היורו בוודאי תורם לאי הוודאות ולחוסר הביטחון יותר מכל גורם אחר", הוסיף.

קמרון הביע תסכול מכך שמנהיגי גוש היורו אפשרו לפוליטיקה הפנימית להביא את גוש היורו לסף אסון. הוא קרא למנהיגי גרמניה וצרפת להשאיר את חילוקי הדעות ביניהם בצד ולאמץ עד סוף השנה תוכנית נחושה בעלת "השפעה מצננת" על הכלכלה העולמית.

ביום שישי הורידה סוכנות הדירוג פיץ' את דירוגי האשראי של איטליה וספרד, על רקע חששות כי החרפה במשבר החוב באירופה תכביד את מצבן הפיננסי. "האירופיים מדברים הרבה על כך שיעשו כל שביכולתם על מנת לפתור את משבר החוב, אך אנחנו לא רואים שום פרטים", אמר לבלומברג נאדר נעימי, אסטרטג ב-AMP קפיטל אינווסטורס בסידני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully