וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה למען עובדי קבלן

10.10.2011 / 11:59

לראשונה, צפויה ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בעניין תנאי ההעסקה של עובדי קבלן ותדרוש להעסיק אותם ישירות. עיני: "העובדים המאורגנים נלחמים למען אלה שהוזנחו"

בית נבחרי ההסתדרות יתכנס מחר (שלישי) לישיבה מיוחדת כדי לאשר את סכסוך העבודה במשק בעניין עובדי הקבלן. ההסתדרות תדרוש העסקה ישירה של עובדי קבלן כך שמספרם יצומצם למינימום הכרחי. זו הפעם הראשונה שבה מכריזה ההסתדרות על סכסוך כללי במשק בעניין עובדי הקבלן וצורות העסקה אחרות כגון חוזים אישיים.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר, כי "ההסתדרות תניף מחר דגל של מאבק סולידריות שבו העובדים המאורגנים נלחמים למען אותם עובדים שבמשך השנים הוזנחו על ידי המדינה, תוך ניצול ציני של חולשתה של העבודה המאורגנת בשנות ה-80 וה-90. היום, בעקבות המחאה החברתית, הציבור הישראלי אמר את דברו. הוא מבין שבצורה הזאת לא ניתן להמשיך. כיום יש הזדמנות לתקן אחת ולתמיד את העיוות ההיסטורי הזה שכולם השלימו אתו במשך שנים".

ההסתדרות אף החלה בעבודה השוטפת בנושא. יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, ייעזר במומחים מחוץ להסתדרות שייתנו לו ייעוץ בנושא עובדי הקבלן. מדובר בפרופ' רות בן-ישראל, כלת פרס ישראל, ומי שנחשבת למומחית בעלת שם בכל הנוגע לזכויות עובדים ויחסי עבודה, וכן בפרופ' אביה ספיבק, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, שערך מחקר בנושא העסקה ישירה של עובדי הקבלן. ספיבק גם עומד יחד עם פרופ' יוסי יונה, בראש צוות המומחים של המחאה החברתית.

"המאבק על עובדי הקבלן אינו רק מאבק הסתדרותי כפי שכולנו רגילים, אלא מאבק ציבורי מקיף. לכן חשבנו שיהיה זה נכון הפעם לשתף גם מומחים מחוץ להסתדרות שיכולים לסייע בהשגת המטרה", אמר עיני.

עוד באותו נושא
בשבוע הבא: ההסתדרות תכריז על סכסוך עבודה כללי
מחקר: מעסיקים מעדיפים עובדי קבלן - בגלל הפיטורים
המנקות באוניברסיטת בן גוריון פתחו בשביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully