וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר פסימי: מוטרד ממצב הכלכלה העולמית

איתן אבריאל

10.10.2011 / 13:01

גורמים במערכת הכלכלית דיווחו כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר חזר פסימי ממפגש קרן המטבע הבינלאומית שנערך לאחרונה בארה"ב. זו ככל הנראה הסיבה להורדת הריבית

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, מוטרד מאוד ממצבה של הכלכלה העולמית והאמריקאית, ואיבד את האופטימיות שהיתה לו בעבר בכל הנוגע ליכולתה של הכלכלה האמריקאית, ה"גמישה", לצאת במהירות מהמשבר החדש - כך נודע משיחות סגורות שקיים פישר עם בנקאים.

פישר נחוש לפיכך להעלות את הלימות ההון בנקים, ולכפות על הבנקים התייעלות תפעולית על רקע המשבר הפיננסי-בנקאי החדש שנוצר בימים אלה באירופה ואולי גם בארה"ב.

גורמים במערכת דיווחו כי פישר, יחד עם המשנה לנגיד קרנית פלוג והיועץ לענייני מדיניות, בארי טאף, חזרו פסימיים ממפגש השנתי של קרן המטבע העולמית שהתקיים באחרונה בוושינגטון, שם פגשו מספר רב של בכירים ושמעו מהם על מצב כלכלות המערב והמערכת הבנקאית.

ל-TheMarker נודע כי רושם עגום זה של פישר ושני עוזריו הקרובים הם שהכריעו את הכף והביאו להחלטה להוריד את הריבית ב-0.25% בחודש אוקטובר. בדיון המוניטארי האחרון על הריבית היו קולות שביקשו להשאיר את הריבית ללא שינוי - אך עמדתו של פישר וקולו הכריעו את הכף.

עמדתו הפסימית והזהירה של פישר השפיעה אתמול גם על הדיון שהתקיים בממשלה לאישור ההמלצות של ועדת טרכטנברג - אישור שהושג בסופו של דבר ברוב גדול של 24 שרים בעד מול 8 שרים שהתנגדו.

פישר הופיע בפני השרים במהלך הישיבה והדגיש את חשיבות החלטתם של ראש הממשלה וטרכטנברג שלא לפרוץ את מסגרת התקציב, דווקא בימים קשים אלה. בעוד שבדיון בשבוע שעבר נעדרו רוב השרים בעת שפישר הביע את עמדתו על דו"ח טכרטנברג, הפעם נכחו כל השרים בנאום של פישר אשר הדגיש שוב את החשיבות, לדעתו, של אי פריצת התקציב. על פי חוק בנק ישראל, פישר הינו היועץ הכלכלי הבכיר של הממשלה וראש הממשלה נתניהו אכן מרבה להתייעץ אתו ולבקש ממנו להביע את דעותיו בפני הממשלה ובפני וועדות הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully