וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית החילוץ באירופה הזניקה גם את תל אביב

ואדים סבידרסקי

10.10.2011 / 17:13

על רקע התחזקות המדדים המובילים באירופה זינקה גם הבורסה באחד העם. מדד ת"א 25 טיפס ב-4.1% ואילו ת"א 100 הוסיף 3.8%

המסחר באחד העם נחתם היום בעליות שערים חדות, על רקע התחזקות המדדים המובילים באירופה, הערכות כי תוכניות חילוץ כלכלה אירופאית מהמשבר חובות תניב פרי וכי מערכת הבנקאית האירופאית תשרוד את הזעזועים האחרונים - כולל תרחיש של קריסה פיננסית ביוון.

מדד ת"א 25 זינק ב-4.1% ומדד ת"א 100 הוסיף 3.8%. מדד מניות הבנקים ומדד מניות הנדל"ן קפצו ב-5% כל אחד. מדד מניות האנרגיה הוביל את המגמה בעלייה של 5.7%. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.6 מיליארד שקל - בהתאם לממוצע היומי המקובל.

גיל בשן, אנליסט מבית ההשקעות IBI, מתייחס לסקטור האנרגיה המקומי: "החודשים הקרובים בשוק הנפט והגז המקומי יהיו מעניינים וחשובים למשקיעים במניות התחום. 3 אסדות קידוח פועלות במים הכלכליים של ישראל, ומספר רב יחסית של חברות צפויות לספק נתונים לגבי הפוטנציאל הקיים ברישיונותיהן. שלל הפרסומים צפויים להוות קטליזטור לתנועה במניות הסקטור. ריכזנו את האירועים המרכזיים בתחום האקספלורציה הצפויים להשפיע על המניות המסוקרות בתקופה הקרובה".

"מידע רב צפוי לזרום למשקיעים במניות סקטור הגז והנפט בחודשים הקרובים. ההסתברויות הגבוהות להצלחה גיאולוגית, האפשרות לחשיפת פוטנציאל נוסף ברישיונות והמחיר הנוח של המניות לאחר הירידות מתחילת השנה מוביל אותנו לחזור על המלצת הקנייה מחודש יוני האחרון. אנו מעריכים כי החשיפה הכדאית ביותר היא דרך שותפויות דלק קידוחים ואבנר שלצד פעילותן האקטיבית ליצירת ערך מציגות פרופיל סיכוי סיכון אטרקטיבי ביחס לשותפויות האחרות", מסכם בשן.

דירוג האשראי של איטליה וספרד הורד

חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה ביום שישי האחרון את דירוג האשראי של איטליה מ-AA ל-A+ וספרד מ-AA ל-AA-, הכלכלות השלישית והרביעית בגודלן בגוש היורו בהתאמה, על רקע חששות כי החרפה במשבר החוב באירופה תכביד את מצבן הפיננסי.

עם זאת, מנהיגי גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות באירופה, הודיעו אמש כי הגיעו להסכם לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה. לאחר פגישתם של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיעה מרקל כי "אנו נחושים לעשות את כל שנחוץ על מנת להבטיח את חיזוק ההון שבידי הבנקים באירופה". סרקוזי סירב לפרט מהו ההסכם שאליו הגיעו, ואמר כי "זהו אינו הזמן" להיכנס לפרטים, אך ציין כי מדובר בהסכם "טוטאלי".

לקראת שעת הסגירה באחד העם, הפגינו המדדים המובילים בארה"ב עליות שערים חדות עד 3% בפתיחת שבוע המסחר.

רון אלקון, אנליסט מבית השקעות אפסילון, מסביר את האופטימיות בשווקים: "המשקיעים מעודדים מחדשות חיוביות שהגיעו מאירופה. מצד אחד ראשי הממשלות של גרמניה וצרפת מגבשים תוכנית מקיפה לחיזוק הבנקים האירופאיים הגדולים, ומצד שני בלגיה וצרפת הצילו את בנק דקסיה מקריסתו. כמו כן, גוברות הערכות כי הבנקים הגדולים בצרפת עומדים לגייס הון בבורסה ובאופן פרטי מבלי להיעזר בממשלות".

"עם זאת, הנחת העבודה בשווקים היא כי פשיטת רגל של יוון זה עניין של זמן. במקביל, הממשלות מתאמצות להכין את המערכת הבנקאית לקריסת יוון מאחר ומערכת בנקאית מהווה אבן היסוד של הכלכלה. באופן פרדוקסאלי, יכול להיות כי תרחיש זה יטיב עם השווקים בעולם, מאחר שהוא עדיף על חוסר ודאות ועשוי להוות הקלה עבור המשקיעים".

"הבעיה הגדולה יותר טמונה בסיפור של ספרד ואיטליה - הן הכלכלות גדולות בהרבה מיוון, והבנקים באירופה לא יעמדו בתרחיש בו הן לא יחזירו את חובותיהן. כעת בוחנים בשוק ההון האם ממשלות אירופה מתכוונות לטפל בגירעונם. כמו כן ממתינים לעונת דיווחי חברות רבעוניים בארה"ב, כאשר השאלה העקרונית היא האם אכן יתממשו אזהרות רווח האחרונות או שהחברות יצליחו להפתיע לטובה את השוק", מסכם אלקון.

בזירת המקרו המקומית, פורסמה אתמול סקירתו של משרד האוצר על מצב המשק ובה צויין כי חלה הרעה במרבית תחומי הפעילות במשק בחודשים יולי-אוגוסט 2011. ההסבר, לדברי הכלכלני האוצר, נעוץ בהתפתחויות השליליות בכלכלה העולמית שהשפיעו על הפעילות בישראל בתקופה הנסקרת. כך בחודש ספטמבר פורסם אומדן שני לנתוני החשבונאות הלאומית לרבעון השני, המצביע על המשך הצמיחה, אם כי בשיעור מתון יותר.

אלביט מערכות זכתה בחוזה המשך לשירותי תחזוקת מערכות עבור צבא ארה"ב בהיקף של 23 מיליון דולר (כ-85 מיליון שקל). יצרנית המערכות האלקטרו-אופטיות הישראלית תספק שירותי תחזוקה וחלפים למערכות ראיית לילה לטייסים בתצוגות הקסדה מסוג ANVIS/HUDבמשך 5 שנים.

חברת פרוקוגניה , שבשליטת צחי סולטן וניר פלג (28%), המפתחת מוצרים טכנולוגיים עבור תעשיית התרופות הביולוגיות, יוצאת להנפקת מניות משנית לציבור בבורסה ומתכוונת לגייס כ-7.6 מיליון שקל. במסגרת הצעת מדף לציבור, נקבה החברה במחיר מינימאלי של 8.5 אגורות למניה אחת – נמוך בכ-25% ממחיר המניה לפני תחילת מסחר היום בבוקר.

טאואר-ג'אז יזמה וביצעה פירעון מוקדם של יתרת קרן האג"ח להמרה של חברת הבת ג'אז טכנולוגיות, הנסחרות בארה"ב. החברה מימנה את הפירעון המוקדם בסך 39 מיליון דולר באמצעות מזומן שהיה ברשותה. האגרות שנפרעו נושאת ריבית שנתית של 8% ועמדו לפירעון סופי ב-31 בדצמבר הקרוב מה שאפשר לחברה לחסוך הוצאות מימון של כ-600 אלף דולר.

חברת הנדל"ן אלוני חץ הודיעה על חלוקת דיבידנד חד פעמי של 1.33 שקל למניה, בהיקף כולל של כ-160 מיליון שקל. יום האיקס הינו בסוף חודש אוקטובר ויום התשלום יתבצע באמצע נובמבר. מניית החברה מגיבה להודעה בעליות של כ-7%.

קולפלנט , העוסקת בפיתוח חלבון אנושי מצמחי טבק, תחל בניסוי קליני הראשון שלה, בשיתוף עם מכבי שירותי בריאות, לטיפול בפצעים כרוניים בחולי סוכרת. מטרת השלב הראשון של הניסוי, שצפוי להסתיים תוך שנה, הינה להוכיח את בטיחות הטיפול של חבישת Vergenixהמיוצרת מקולגן רקומביננטי המיוצר בשיטות של הנדסה גנטית מצמחי טבק.

חברת סטרלינג מקבוצת אי.די.בי תימכר לפנסוניק תמורת 13 מיליון דולר. הסכם המכירה נקבע אמנם רק למוצריה האזרחיים של סטרלינג, אך עם זאת בהודעה לבורסה כתבה החברה כי תחדל מפעילותה גם בשוק הביטחוני.

חברת מיינרום הבורסאית, שבשליטת אביחי סטולרו, לוגי-בר לחי וארסג נדל"ן תובעת מענבל אור, בעלת אור סיטי נדל"ן, 5 מיליון שקל בגין אי ביצוע המיזוג בין שתי החברות - כך נודע ל-TheMarker. מדובר במגעים שהתקיימו בין הצדדים מאז חודש מארס האחרון, שבסופם אמורה היתה אור סיטי לצקת את פעילותה לתוך השלד הבורסאי מיינרום - ובכך לסלול את כניסתה של חברת הנדל"ן לבורסה.

חברת EMG פנתה אל לשכת המסחר הבינלאומית בז'נבה בבקשה להתחיל בהליכי בוררות נגד חברת הנפט המצרית, חברת הגז המצרית EGAS שמחזיקה בעצמה 10% מ-EMG וחברת החשמל הישראלית - כך דיווחה אתמול חברת אמפל הציבורית שבשליטת יוסי מימן, המחזיקה באופן ישיר ב-12.5% ממניות EMG. זאת, בהמשך למכתב אזהרה ששלחה לממשלת מצרים לפני מספר חודשים, בו היא דורשת פיצויים של כ-2 מיליארד דולר, בשל הפסקת הזרמת הגז לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully