וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית מרקל-סרקוזי הקפיצה את וול סטריט

נמרוד הלפרן

10.10.2011 / 23:11

נאסד"ק זינק ב-3.5%; דאו ג'ונס ב-3%. אפל עלתה ב-5% עקב מכירות שיא של אייפון החדש; אלביט מערכות טיפסה ב-6%; טאואר הוסיפה 5%

בורסות וול סטריט, אשר עלו בשבוע שעבר בכ-2%, פתחו את השבוע בעליות חדות לאחר שמנהיגי גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות בגוש היורו, הודיעו כי הגיעו להסכם למימון מחדש של המערכת הבנקאית באירופה ולבלימת משבר החוב ביוון. המגמה החיובית נרשמה גם לקראת פתיחתה הלא רשמית של עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט מחר עם פרסום התוצאות הכספיות של ענקית האלומיניום אלקואה . מניות הפיננסים הובילו את העליות היום.

מדד דאו ג'ונס , אשר עלה בשבוע שעבר ב-1.7%, עלה היום ב-3%; מדד S&P 500 , אשר טיפס ב-2.1% בשבוע שעבר, הוסיף 3.4%; מדד נאסד"ק אשר הוסיף בשבוע שעבר 2.7%, עלה ב-3.5%.

מנהיגי גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות בגוש היורו, הודיעו אמש כי הגיעו להסכם לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה ולפתרון משבר החוב ביוון. התוכנית המשותפת של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי תוצג בפסגת מדינות ה-G20 שתיערך בשלישי בנובמבר.

"הודעת מרקל-סרקוזי היא חיובית מכיוון שהיא מתמקדת בבנקים", כתב האסטרטג אלברטו גאלו מרויאל בנק אוף סקוטלנד בדו"ח למשקיעים. "עם זאת, העיתוי נראה מעט יומרני. לגבש מענה מלא למשבר עד סוף החודש נראה רף גבוה".

לאחר פגישתם של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי הודיעה מרקל כי "אנו נחושים לעשות את כל שנחוץ על מנת להבטיח את חיזוק ההון שבידי הבנקים באירופה". סרקוזי סירב לפרט מהו ההסכם שאליו הגיעו, ואמר כי "זהו אינו הזמן" להיכנס לפרטים, אך ציין כי מדובר בהסכם "טוטאלי".

מנהיגי האיחוד האירופי בפגישה על יוון. רויטרס
מנהיגי גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות בגוש היורו, הודיעו אמש כי הגיעו להסכם לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה ולפתרון משבר החוב ביוון. אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי/רויטרס

אפל, יצרנית מכשיר הסלולר אייפון, מחשב הטאבלט אייפד ומחשבי מקינטוש, הודיעה היום כי היקף ההזמנות המוקדמות למכשיר הסלולר החדש אייפון 4S שבר שיאים בשבוע שעבר לאחר שהתקבלו הזמנות מקוונות ליותר ממיליון מכשירים במהלך 24 השעות הראשונות. בכך נשבר שיא ההזמנות המוקדמות ליום הראשון של מוצר כלשהו של אפל, לאחר השיא הקודם נקבע על ידי אייפון 4 - קודמו של המכשיר הנוכחי.

ביום שישי החלה אפל לקבל הזמנות מוקדמות למכשיר אייפון 4S. הזמנות מוקדמות של מכשיר הסלולר החדש יאפשרו ללקוחות מושבעים להיות הראשונים שיקבלו את המכשיר בעת יציאתו לחנויות בארה"ב ביום שישי הקרוב.

אייפון 4S, אשר נחשף ביום שלישי שעבר על ידי מנכ"ל אפל החדש טים קוק, מצויד במעבד ליבה כפולה, מצלמה משופרת של 8 מגה פיקסל, ואפליקציית "עוזר אישי" מובנית בשם סירי. האייפון החדש מבוסס על מערכת ההפעלה iOS 5 ותומך בשירות הענן iCloud.

אלביט מערכות זכתה בחוזה המשך לשירותי תחזוקת מערכות עבור צבא ארה"ב בהיקף של 23 מיליון דולר (כ-85 מיליון שקל). יצרנית מערכות האלקטרו-אופטיות הישראלית תספק שירותי תחזוקה וחלפים למערכות ראיית לילה לטייסים בתצוגות הקסדה מסוג ANVIS/HUD במשך 5 שנים.

טאואר-ג'אז ביצעה פירעון מוקדם של יתרת קרן האג"ח להמרה של החברה הבת ג'אז טכנולוגיות הנסחרות בארה"ב. החברה מימנה את הפירעון המוקדם בסך 39 מיליון דולר באמצעות כסף מזומן שהיה ברשותה. האגרות שנפרעו נושאת ריבית שנתית של 8% ועמדו לפירעון סופי ב-31 בדצמבר הקרוב, מה שאפשר לחברה לחסוך הוצאות מימון של כ-600 אלף דולר. באם לא היו נפרעות אגרות החוב הללו, הן היו ניתנות להמרה למניות רגילות של טאואר סמיקונדקטור באותו מועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully