וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית: היצואנים יממנו האבטחה במסופי המטען בנתב"ג

זוהר בלומנקרץ

11.10.2011 / 8:27

על פי תוכנית שמגבש משרד התחבורה, אגרה בסך 8 דולרים על כל שטר מטען תממן את נוהלי האבטחה החדשים שדרש השב"כ, שצפויים להינקט החל מחודש דצמבר השנה

במשרד התחבורה מגבשים תוכנית לגביית "אגרת ביטחון" מיצואנים, מס חדש שנועד לכסות את עלותם של שירותי אבטחה חדשים במסופי המטען בנתב"ג. האגרה תוטל לאחר שהמדינה דחתה את דרישתם של מסופי המטען להשתתף במימון חלק מהוצאות הביטחון.

על פי התוכנית, האגרה - בסך כ-8 דולרים - תיגבה על כל שטר מטען ליצוא מהמסופים בנתב"ג. התשלום ישמש לכיסוי ההוצאות הכרוכות בבדיקות ביטחון חדשות למטעני היצוא בדרך האוויר מנתב"ג, המתוכננות להינקט מ-1 בדצמבר השנה. מדובר בהליכי בדיקה קפדניים הרבה יותר ששירות הביטחון הכללי (השב"כ) דורש להנהיג במסופים, בעקבות יישום הוראות בדיקה דומות בארה"ב.

רשות שדות התעופה (רש"ת) תספק חלק ממכשירי הבדיקה והשיקוף וכן יירכשו מכשירים חדשים. מסופי המטען, סוויספורט וממ"ן, יקצו את כוח האדם הנדרש לביצוע בדיקות הביטחון החדשות.

במקור דרש השב"כ ממפעילות המסופים לנקוט נוהלי אבטחה חדשים כבר מינואר 2011, אך דחה את כניסתם לתוקף בתחילה ל-1 באפריל ואחר כך ל-1 בדצמבר השנה, כדי לאפשר מציאת פתרון לבעיית מימון יישומם של הנהלים החדשים. מסופי המטען בנתב"ג דרשו כי המדינה תשתתף בחלק מהמימון, שכן הסדרי הביטחון הקיימים כיום במסופי המטען בנתב"ג יקרים ממילא וכרוכים בעלויות של כ-20% מהוצאות התפעול שלהם.

שיחות בעניין כבר החלו בין הצדדים במהלך השנה, אך רק באחרונה הסתמנה פריצת דרך שתאפשר את המימון על ידי הטלת אגרת הביטחון חדשה. ממשרד התחבורה נמסר כי "משרד התחבורה בוחן את הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully