וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם מרקל-סרקוזי סחף את אסיה ליום רביעי של עליות

נדן פלדמן

11.10.2011 / 8:33

הונג קונג מזנקת ב-3.3% והוון הקוריאני מתחזק; מניות הבנקים בסין זינקו בשיעורים חדים בעקבות רכישת מניות בנקים על ידי הממשל הסיני, בצעד שנועד לייצב את המערכת הבנקים

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות, לאחר שמנהיגי גרמניה וצרפת נסכו אופטימיות בשווקים. מרקל וסרקוזי נועדו אמש והגיעו להבנות בנוגע למימון מחדש של המערכת הבנקאית באירופה וחיזוקה של יוון. העליות נובעות גם כתוצאה מרכישת מניות של שישה בנקים בסין על ידי קרן השקעות סינית בבעלות הממשלה.

טוקיו עולה ב-2.1%, הונג-קונג מזנקת ב-3.3%, סיאול מתחזקת ב-1.9% ושנגחאי מוסיפה לערכה 0.7%. מדד MSCI אסיה פסיפיק רושם עלייה נאה של 2.1%. הין נסחר מול הדולר ללא שינוי ועומד על 76.659 ין לדולר. הוון הקוריאני קפץ מול הדולר ב-0.6% לרמה של 1,164.90 וון לדולר

החוזים על הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק למסירה באוקטובר נסחרים בירידות של 0.2% למחיר של 85.3 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט נסחרים בירידות של 0.3% במחיר של 108.6 דולר לחבית בבורסת הסחורות של לונדון.

מנהיגי גרמניה וצרפת, שתי הכלכלות הגדולות בגוש היורו, הודיעו אמש כי הגיעו להסכם לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה ולפתרון משבר החוב ביוון. התוכנית המשותפת של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי תוצג בפסגת מדינות ה-G20 שתיערך בשלישי בנובמבר.

"הודעת מרקל-סרקוזי היא חיובית מכיוון שהיא מתמקדת בבנקים", כתב האסטרטג אלברטו גאלו מרויאל בנק אוף סקוטלנד בדו"ח למשקיעים. "עם זאת, העיתוי נראה מעט יומרני. לגבש מענה מלא למשבר עד סוף החודש נראה רף גבוה".

לאחר פגישתם של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הודיעה מרקל כי "אנו נחושים לעשות את כל שנחוץ על מנת להבטיח את חיזוק ההון שבידי הבנקים באירופה". סרקוזי סירב לפרט מהו ההסכם שאליו הגיעו, ואמר כי "זהו אינו הזמן" להיכנס לפרטים, אך ציין כי מדובר בהסכם "טוטאלי".

מניות הבנקים בסין זינקו לאחר שקרן השקעות של הממשל הסיני רכשה מניות של שישה בנקים, כצעד נוסף במדיניות שמנהלת הממשלה לייצוב המערכת הבנקאית המקומית. מניית הבנק לחקלאות מזנקת ב-15%, מניית בנק אוף צ'יינה קופצת ב-9% ומניית הבנק למסחר ותעשייה רושמת עלייה חדה של 8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully