וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להפסיד: קופת הגמל תמר מחקה 8.2% מינואר

נועם בר

11.10.2011 / 8:38

הנזק לעמיתי הקופה השנייה בגודלה בענף, המנוהולת ע"י כלל ביטוח, יהיה גבוה יותר לאחר גביית דמי הניהול, לאחר שבאוגוסט איבדה 5% מחסכונות העמיתים. הפסדים גדולים גם בשאר הקופות

קופות הגמל ממשיכות להסב לעמיתיהן הפסדים גדולים. חודש לאחר אוגוסט השחור שבו איבדו קופות הגמל 2%-5% מערכן, מגיעים נתונים ראשונים על ביצועיהן בחודש ספטמבר המלמדים כי גם חודש זה היה קשה בענף.

בספטמבר איבדו קופות הגמל 1.5%-2.5% מערכן, ומתחילת שנת 2011 איבדו קופות הגמל 5%-9% מערכן. מדובר בהפסדים ברוטו בקופות - כלומר, לפני ניכוי דמי הניהול שמשלמים החוסכים לחברות הגמל.

בפועל, נותרו החוסכים עם נזק גדול יותר לחסכונותיהם שכולל הן את ההפסדים בשוק ההון והן את דמי הניהול הנגבים מהם ומגיעים לפעמים עד 2% מהיקף החסכונות. קופת הגמל תמר, השנייה בגודלה בענף אחרי גדיש, ממשיכה לבלוט בקרב הקופות בענף עם התשואות השליליות.

לאחר שבאוגוסט איבדה תמר 5% מחסכונות העמיתים, המשיכה הקופה בספטמבר להסב להם הפסד של 2.35% - הגבוה בקרב הקופות הגדולות. מתחילת 2011 איבדו החוסכים בתמר 8.2% מכספם.

עם זאת, בטווח של שלוש השנים האחרונות תמר עדיין ממוקמת בחלק היותר עליון של טבלת התשואות בענף - עם תשואה מצטברת של 27.8%. קופת תמר מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-11 מיליארד שקל.

קופת הגמל תמר נכנסה למשבר האחרון בשווקים, כשהיא מחזיקה בשיעור חשיפה גבוה למניות ישראליות - כ-38%. באוגוסט צנחו מדדי המניות בישראל בשיעורים של 7%-13%, ובספטמבר איבדו המדדים עוד 4%-5% משוויים. קופות שהחזיקו בחשיפה מנייתית גבוהה, ספגו את הפגיעה הקשה ביותר.

בשבועות האחרונים החליטו בכלל ביטוח, המנהלת את קופת תמר, לצמצם בהדרגה את חשיפת הקופה למניות ולרכוש מוצרי הגנה, למקרה שהירידות בשווקים יחריפו. בסוף אוגוסט כבר הגיעה החשיפה המנייתית של תמר ל-34.7%. נתוני הנכסים של הקופה לסוף ספטמבר עדיין לא פורסמו, אך נראה כי החשיפה המנייתית של תמר המשיכה להצטמצם.

שינוי אחר שעשו בתמר כדי להתמודד עם הירידות החדות בשוק הישראלי הוא הכפלת החשיפה למט"ח - מ-7.4% בסוף יולי ל-14.7% בסוף אוגוסט. במקביל לירידות החדות בשוקי המניות, התחזק המט"ח באחוזים ניכרים ביחס לשקל. החשיפה הגדולה למט"ח צימצמה את הפגיעה שהגיעה מכיוון המניות.

קופת הגמל גדיש, הגדולה בענף, הפסידה בספטמבר 1.73%, ומתחילת 2011 איבדה 5.3% משוויה. גדיש מנהלת 18.6 מיליארד שקל. קופת הגמל עצמה, השלישית בגודלה בענף, סיימה את ספטמבר עם תשואה שלילית של 2.05%, ומתחילת 2011 הסבה לחוסכים בה הפסד של 5.05%. עצמה מנהלת 9.1 מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • קופות גמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully