וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תפצה בכ-90 מיליון דולר בגין שימוש מופרז בפרופופול

11.10.2011 / 11:27

בית המשפט בארה"ב קבע כי החברה עשתה שימוש מופרז בתרופת ההרגעה פרופופול על אף שהיתה מודעת לסיכון הטמון בה. לפני כחצי שנה חויבה בפיצויים של כ-350 מיליון ד' בתביעה דומה

חבר מושבעים בבית משפט במדינת נוואדה חייב את טבע לשלם פיצויים בסך 89.4 מיליון דולר לקבוצת חולי קולונוסקופיה, שטענו כי לקו בהפטיטיס (צהבת) C כתוצאה מנטילת יתר של תרופת ההרגעה פרופופול.

החולים האשימו את טבע במכירת בקבוקי פרופופול שגודלם הספיק למספר רב יותר של חולים מאשר סך המטופלים שנטלו את התרופה. הטענה העיקרית של התובעים היתה כי טבע שיווקה את הפרופופול בידיעה שאריזה מוגדלת של התרופה עשויה לגרום לרופאים לעשות בה שימוש נוסף, על אף הסיכון להפצת מחלות כמו הפטיטיס.

בית המשפט בלאס וגאס הרשיע גם את חברת מקסון, המפיצה את התרופה כיום ואת חברת בקסטר, שהפיצה את הפרופופול עד 2009. שתי החברות חויבו גם הן בפיצויים של 17.9 מיליון דולר למקסון ו-55.2 מיליון דולר לבקסטר. טבע לא ייצרה את התרופה מאז אמצע אפריל 2010 אך מתכננת למכור את אלו שכבר ייצרה. בתביעה זהה לפני כחצי שנה בית המשפט הורה לטבע לשלם 356 מיליון דולר לאדם שטען כי נדבק בצהבת מסוג C על ידי בקבוקון פורופופול. בקסטר חויבה אז לשלם 144 מיליון דולר.

התרופה נודעה לשמצה בשנה שעברה כשנקשרה למותו של מייקל ג'קסון. הזמר נפטר ביוני 2010, לאחר שנטל מנת יתר של פרופופול ותרופת הרגעה אחרות, שנרשמו לו על ידי רופאו האישי, ד"ר קונרד מוריי, שהואשם בהריגה בלתי מכוונת לאחר שהשתמש בסמים כדי לסייע לשנתו של ג'קסון. דובר של חברת טבע מסר בתגובה: "אנחנו מאמינים שההאשמות כלפי החברה אינן ראויות ומתכוונים להגיש ערעור על הפסיקה". טבע עומדת בפני 250 תביעות נוספות הקשורות לפרופופול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully