וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תנובה ושופרסל: יוזמה לחרם נגד פז ודלק

רוני לוין

11.10.2011 / 12:14

לא רק בפייסבוק: מייל שנשלח בימים האחרונים מבקש מכל אדם אליו הוא מגיע להפנותו לעוד 10 נמענים, וקורא להחרים את 2 החברות הדלק הגדולות, פז ודלק. האם היוזמה תביא להוזלת מחירים?

אם חברות הדלק חשבו שהן יכולות לישון בשקט, כנראה שעדיין לא. אחרי חברות המזון והחלב, יצאה קריאה חדשה לחרם על חברות הדלק פז ודלק במטרה לנסות לבלום את עליות המחירים הצפויות. הקריאה יצאה דווקא לא דרך פייסבוק כי אם במייל מתגלגל בסגנון מכתבי השרשרת הידועים לשמצה.

המכתב, שנשלח כנראה בימים האחרונים, מבקש מכל אדם אליו הוא מגיע להפנות אותו לעוד עשרה נמענים. "אומרים שהשנה מחיר הדלק יוסיף לעלות לכמעט 9.5 שקלים ליטר", נכתב בו. "נמאס לנו! אנו רוצים שמחיר הדלק ירד? האם זה אפשרי? זה אפשרי! אבל בשביל זה חייבים לפעול באופן מיידי".

"בשנה שעברה עלו כמה רעיונות כמו לדוגמא לא לקנות דלק בתאריך מסויים. חברות הנפט צחקו כי ידעו שמי שלא מתדלק ביום ראשון מתדלק ביום שני. זאת היתה בשבילם הפרעה, אבל לא בעיה קשה".

האם תצטרפו לחרם? בואו לדבר על זה בפייסבוק

תחנות דלק , אפריל 2011. שלומי גבאי
"חברות הנפט צחקו כי ידעו שמי שלא מתדלק ביום ראשון מתדלק ביום שני"/שלומי גבאי

"למישהו היה רעיון שיתכן שיעבוד. אם אנחנו רוצים שיעבוד: חייבים להתאחד כדי להפוך את זה למציאות ולהשיג את המטרה. דלק 95 אוקטן נמכר בישראל ב-7.26 שקלים לליטר. כולנו מודעים לעובדה שהחברות נפט מוציאים אותנו פראיירים. אל תשכח כשהעלו את המחיר לכמעט 5.5 שקלים. אז אמרו לנו שזה כיוון שהיה מחסור של נפט. עכשיו אין מחסור של נפט והיום שואבים הרבה יותר ממה שלפני 35 שנה, ואז המחיר היה של 1.20 שקלים".

"חייבים לפעול בנחישות כדי להראות להם שיש לנו כוח כצרכנים ויכולים להשפיע במחירים. השיטה היחידה שקיימת היא לפגוע להם איפה שהכי כואב להם: בכיס שלהם! כולם ביחד יכולים לעשות את זה. כולנו חייבים את הרכב שלנו ולא יכולים לוותר על הדלק, אבל יכולים להשפיע במחירים: נשיב מלחמה כולם ביחד נגד חברות הנפט. מעכשיו: לא לקנות יותר דלק בשתי החברות נפט החשובות בישראל: פז ו-דלק".

"בואו נדמיין את ההשלכות: כאשר 2 החברות הנפט ירגישו את הירידה במכירות יהיו חייבות להוזיל את מחיר הדלק. זה יביא למלחמה שאנחנו כל כך רוצים בין החברות. אבל בשביל שהמכה תהיה חזקה נצטרך להסכים -מיליוני לקוחות של פז ושל דלק לא לקנות שם".

"מה שנעשה: שלח את המייל הזה לפחות או יותר 10 אנשים . כשכל אחד מאלה ישלח אותו ל-10 אנשים נגיע ל-100 איש. כשהאלה ישלחו לעוד 10 אנשים, נהיה 1,000 וכך הלאה. אם כל אחד מאיתנו עושה את זה עוד היום, נהיה מיליוני אנשים שנתחיל להילחם נגד החברות נפט הגדולות".

"אנחנו יכולים לעשות את זה ולהצליח, אבל זה הכרחי שנקנה את הדלק שלנו במקום אחר שלא יהיה פז ו-דלק, בגלל זה אנחנו מבקשים ממך שבבקשה תשלח את המייל הזה. גם אם אתה נוסע ברכב של חברה, או אם יש לך 'פזומט', אנא העבר את הרעיון לכל מכותביך. שווה ניסיון. אני הולך על זה. מהיום אני מתדלק רק בטן, סונול או דור אלון. אולי זה יצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully