וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון צפויה לקבל את השלב הבא בחבילת החילוץ בנובמבר

11.10.2011 / 14:49

החילוץ בסך 8 מיליארד אירו תלוי עדיין באישור שרי האוצר של גוש היורו ובקרן המטבע. בכיר באיחוד האירופי: "בעלי האג"ח של יוון עשויים לספוג תספורת של יותר מ-60%"

נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והבנק המרכזי של אירופה – שלושת הגופים המכונים "טרויקה" - מסרו היום כי יוון ככל הנראה תקבל את השלב הבא בחבילת החילוץ, בסך 8 מיליארד אירו (10.9 מיליארד דולר), בתחילת נובמבר.

ההצהרה המשותפת של ה"טרויקה" הגיעה לאחר שנציגי שלושת הגופים השלימו את חוות הדעת שלהם לגבי מאמציה של יוון לעמוד בתנאי חבילת החילוץ הבינלאומית, המסתכמת ב-110 מיליארד אירו. ממשלת יוון הציגה באחרונה אמצעי צנע נוספים לאחר שלא הצליחה לעמוד ביעדים התקציביים.

"ברגע ששרי האוצר של גוש היורו ומועצת המנהלים של ה-IMF יאשרו את המסקנות, השלב הבא בחבילת החילוץ יהיה זמין, ככל הנראה בתחילת נובמבר", נאמר בהצהרה. מתוך 8 מיליארד אירו תקבל יוון 5.8 מיליארד אירו מגוש האירו ו-2.2 מיליארד אירו מקרן המטבע.

התספורת שיספגו בעלי האג"ח של ממשלת יוון עשויה להגיע ליותר מ-60% - כך אמר אתמול ראש פורום שרי האוצר של האיחוד האירופי, ז'אן קלוד יונקר.

כאשר נשאל אתמול בראיון לטלוויזיה האוסטרית לגבי ההערכות כי המשקיעים יפסידו בין 50% ל-60% על אחזקותיהם באג"ח יווניות, השיב יונקר כי "אנחנו מדברים אפילו על שיעור גבוה יותר", אך לא הרחיב מעבר לכך.

אתמול הודיע נשיא הנציבות האירופית, הרמן ואן רומפוי, כי פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתוכננה ליום שני הבא נדחתה בשבוע ותתקיים ב-23 באוקטובר. לקראת פסגת 27 מנהיגי האיחוד האירופי, תתקיים פגישת חירום של שרי האוצר של מדינות האיחוד, הוסיף ואן רומפוי.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח מפי גורמים אירופים בכירים כי דחיית הפסגה נועדה לאפשר לנציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והבנק המרכזי של אירופה (ECB) - הידועים גם בתור ה"טרויקה" - שהות נוספת להתקדם במגעים עם ממשלת יוון. על אף דחיית הפסגה, ישנה הסכמה הולכת וגדלה לגבי האסטרטגיה הרצויה במימון מחדש של הבנקים באירופה, ציינו בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully