וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרקסקו נמכרה לקבוצת ביקל בתמורה ל-42 מיליון ש'

הילה רז

11.10.2011 / 14:41

משמעות ההחלטה היא שהחברה תפורק ועובדיה יפוטרו. ביקל גברה על הצעת רכישה מחברה בבעלות מגדלי פרחים ישראלים, שחברו לאהרון פורב, ישראלי לשעבר שמתגורר בארצות הברית

חברת השיווק החקלאי אגרקסקו נמכרה לקבוצת ביקל בראשות גדעון ביקל בתמורה ל-17.6 מיליון שקל במזומן והתחייבות לתשלום עתידי בסך 24.4 מיליון שקל - כך החליטה היום (שלישי) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, בתום הליך פירוק של חברת אגרקסקו. בסך הכל, התחייבה קבוצת ביקל לשלם כ-42 מיליון שקל ולהעסיק 50 מעובדי אגרקסקו במשך שנה.

סכומים אלה אינם כוללים גביית חובות שנעשתה לטובת המפרקים ונכסי נדל"ן שנמכרים בנפרד. הצעתה של קבוצת ביקל שעוסקת בשיווק ומסחר גברה על הצעת רכישה מחברה בבעלות מגדלי פרחים ישראלים, שחברו לאהרון פורב, ישראלי לשעבר שמתגורר בארה"ב. פורב סירב לחשוף את נתוניו הכספיים בפני מפרקי אגרקסקו שביקשו לבחון את איתנותו הכספית לעמוד בהצעה. במסגרת דיון שנערך היום בבית המשפט התברר כי העובדים תמכו בהצעת מגדלי הפרחים בעוד יתר נושי החברה תמכו בהצעת ביקל.

השופטת אלשיך ביקרה את עמדת העובדים שהעדיפו את הצעת מגדלי הפרחים והעלתה תהייה שמא אינטרסים זרים, שלא הוצגו בפניה עומדים בבסיס תמיכת העובדים במגדלי הפרחים. השופטת ציינה כי הצעת מגדלי הפרחים מסתמכת על חברה שהיא ריקה מנכסים משל עצמה ומסתמכת על שותף שלדברי השופטת הוא "בעל אמצעים אך אזרח זר המנהל עסקיו מחוץ לתחום השיפוט והאכיפה של בית משפט ישראלי, היה ויתברר שלא עמד בחיוביו".

אלשיך הביע תמיהה על מה שהיא מכנה "אותה 'נקודה עיוורת' בטיעוני העובדים, שהרי הם - יותר מן הבנקים ומכל גורם אחר- אלו אשר יפגעו במידה שיסתבר כי אגרקסקו נרכשה בידי 'נמר של נייר', נעדר תוכן וחוסן כלכלי". היא הוסיפה כי "עומדת בי ההרגשה שזהו המקרה בו נראה כאילו בית המשפט בא להציל את העובדים מפני העובדים".

השופטת סיכמה את החלטתה בקביעה כי "הצעתה של קבוצת ביקל היא-היא ההצעה העדיפה, הן מבחינת מועד ופריסת התשלומים, והן מבחינה זו כי בעלי התפקיד, ורוב-רובם של הנושים, תומכים בה. אין ספק כי להמלצתם של המפרקים משקל לא מבוטל, באשר הם בחנו את ההצעות לשורשן. כמו גם יש להם אינטרס למקסם את התמורה ולדאוג בו זמנית גם לעובדים". ערב קריסתה עבדו באגרקסקו כ- 500 עובדים והחברה צברה חובות בסך של כ- 170 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully