וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע מסחר מקוצר בתל אביב נחתם בבעליות מתונות

אורן פרוינד, ערן אזרן

11.10.2011 / 16:53

עליות נרשמו בנעילת המסחר בתל אביב, במחזור מסחר של 1.6 מיליארד שקלים. ת"א 100 הוסיף 0.8% ודלק נדל"ן עלה ב-15%. בסיכום שבוע המסחר המקוצר עלה מדד ת"א 25 ב-3.32%

יום המסחר האחרון בבורסת תל אביב טרם היציאה לחופשת חג הסוכות, נחתם בעליות שערים מתונות במחזור מסחר של 1.6 מיליארד שקל.מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 רשמו עליות קלות של 0.6% ו-0.8% בהתאמה. מדד מניות הבנקים עלה ב-1.1% לאחר שרשם אתמול עליות של 5%. מדד מניות הנדל"ןעולה ב-1.6%. דלק נדל"ן סיימה בעלייה של 15% על רקע ההערכות כי סיטיגרופ וקרן קנדית מתעניינות ברכישת החברה.

בסיכום שבוע המסחר המקוצר עלה מדד ת"א 25 ב-3.32% בדומה למדד ת"א 100 שהוסיף 3.3% לערכו. מי שבלט השבוע היה מדד הנדל"ן 15 שהוסיף 5.3% לערכו כאשר בראש העולות מניית אלרוב שעלתה אתמול ב-4.3% בתום המסחר. מדד הבנקים עלה בשלושת ימי השבוע ב-2.2% .

הסכם המימון מחדש לבנקים באירופה שגובש בימים האחרונים על ידי צרפת וגרמניה - שתי הכלכלות הגדולות באירופה - הזניק אתמול את הבורסות בעולם, ובכללן גם את הבורסה תל אביב שננעלה בעליות של כ-4%. גם בוול סטריט נרשמה אופטימיות ביחס לתוכנית המתגבשת באירופה, והבורסות ננעלו בעליות חדות של עד 3.5%. המגמה החיובית נמשכה גם בבורסות אסיה.

נשיא צרפת ניקולאי סרקוזי וקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בהתכנסות של ועידת פסגה של הקהילה הבינלאומית בפריז, שם הוחלט על תחילת פעולה צבאית נגד לוב, מרץ 2011. AP
אופטימיות בשווקים על רקע הסכם המימון החדש. סרקוזי ומרקל/AP

בתחילת השבוע הודיעו מנהיגי גרמניה וצרפת כי הגיעו להסכם לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה. לאחר פגישתם של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, הודיעה מרקל כי "אנו נחושים לעשות את כל שנחוץ על מנת להבטיח את חיזוק ההון שבידי הבנקים באירופה". סרקוזי סירב לפרט מהו ההסכם שאליו הגיעו, ואמר כי "זהו אינו הזמן" להיכנס לפרטים, אך ציין כי מדובר בהסכם "טוטאלי". המהלך המגבש צפוי לכלול אף הזרמת הון נוספת לבלימת משבר החוב ביוון.

במקביל, ממשלת בלגיה הסכימה אתמול להלאים את חטיבת הצרכנים המקומית של בנק דקסיה, הבנק הגדול בבלגיה במונחי נכסים, שהוחלט על פירוקו. ממשלת בלגיה תשלם 4 מיליארד יורו עבור החטיבה, אשר לה פיקדונות בסך 80 מיליארד יורו מ-4 מיליון לקוחות, ותערוב ל-60% מהבנק שיוקם עבור הנכסים הרעילים של דקסיה.

אמש, לקראת פתיחתה של עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט, רשמו המדדים עליות חדות. מדד דאו ג'ונס, אשר עלה בשבוע שעבר ב-1.7%, טיפס ב-3%; מדד S&P 500, אשר התחזק ב-2.1% בשבוע שעבר, הוסיף 3.4%; מדד נאסד"ק אשר הוסיף בשבוע שעבר 2.7%, עלה ב-3.5%.

מניות בולטות במסחר

חברת טבע הישראלית נסחרת על רקע ההודעה כי חבר מושבעים בבית משפט במדינת נבאדה חייב את החברה לשלם פיצויים בסך 89.4 מיליון דולר לקבוצת חולי קולונוסקופיה, שטענו כי לקו בהפטיטיס (צהבת) C, לאחר ששימוש חוזר של רופאים בבקבוקוני פרופופול הביא להידבקות במחלה

דלתא, יצרנית ההלבשה התחתונה והגרביים, דיווחה הבוקר לבורסה כי מנהלת משא ומתן לעסקת רכישה שעלולה לשנות את פניה. החברה בשווי שוק של 470 אלף שקל (כ-130 מיליון דולר) ועם קופת מזומנים של 44 מיליון שקל (כ-12 מיליון דולר) חושקת בפעילות הג'ינס של Jones Group האמריקאית בתמורה ל-400-350 מיליון דולר (1.5-1.3 מיליארד שקל).

חברת המים המינרלים נביעות טבע גליל , שבשליטת החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה), הודיעה כי בעל השליטה בחברה מוזי ורטהיים הגיש הצעת רכש מלאה למניות החברה בסכום כולל של 13 מיליון שקל, ובמחיר של 12.9 שקל למנייה. העסקה, שמהווה פרמיה של 64% על מחירה בשוק, הביאה לסגירה של הפער במהלך המסחר אתמול, כאשר הוסיפה המניה 64% לערכה בתום יום המסחר.

אילן בן-דב, הבעלים של סאני אלקטרוניקה , הודיע כי יוותר על דמי הניהול ועל המענק מטעם החברה בכל רבעון שבו התשואה הממוצעת של איגרות החוב של החברה מסדרה א' - הסדרה הגדולה מבין שלוש הסדרות שהנפיקה החברה - תהיה גבוהה משיעור של 7% בתוספת מדד. תנאים אלו מצטרפים להפחתות במענק השנתי ובדמי הניהול השנתיים שאילן יקבל מסאני באמצעות בן-דב אחזקות, חברה בבעלותו המלאה.

אייל עופר, מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן מליסרון ובבנק מזרחי-טפחות , ממשיך להרחיב את עסקי הנדל"ן הפרטיים שלו בעולם המרוכזים בחברת גלובל הולדינגס. עופר הוא בנו של סמי עופר, שמת ביוני השנה. במסגרת פעילות זו, משפחת רודין (העוסקת בתחום הנדל"ן בעולם, ובעיקר בארה"ב) וגלובל הולדינגס השלימו בימים האחרונים את העסקה לרכישת תשעה מבנים בגריניץ' וילג' בניו יורק, ארה"ב, ששימשו עד לשנה שעברה את בית החולים סנט וינסנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully