וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי זינוק אתמול: מגמה מעורבת בוול סטריט

נמרוד הלפרן

11.10.2011 / 23:20

לקראת פתיחת עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט נסגרה הבורסה האמריקאית במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.2% ואילו הנאסד"ק הוסיף 0.7% לערכו

בורסות וול סטריט, אשר רשמו אתמול את הזינוק היומי החד ביותר מאז אוגוסט, נסגרו במגמה מעורבת לקראת פתיחת עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט. מניות הבלו צ'יפ נסגרו בירידות לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן-קלוד טרישה, אמר כי משבר החוב מאיים על יציבות המערכת הפיננסית, ועקב חששות כי הפרלמנט של סלובקיה לא יאשר את הרחבת קרן החילוץ האירופית - וימנע בכך את הרחבת הקרן שכן ההחלטה על הרחבתה מחייבת את אישור כל מדינות גוש היורו. מניות הטכנולוגיה רשמו עליות.

דאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.2%; מדד S&P 500 , אשר רשם אתמול את הזינוק היומי החד ביותר מאז חודש אוגוסט, עלה ב-0.1%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.08% לרמה של 2.16% - רמתה הגבוהה ביותר זה חודש.

הפרלמנט של סלובקיה - המדינה האחרונה בגוש היורו שטרם אישרה את הגדלת קרן החילוץ האירופית (EFSF) - החליט לדחות הצבעה שתוכננה להיום על אישור הרחבת הקרן מגודלה הנוכחי של 440 מיליארד יורו (600 מיליארד דולר), לפי דיווח אתר העיתון "וול סטריט ג'ורנל". לא ברור מתי צפויה ההצבעה, ציין העיתון.

אישור הרחבת הקרן על ידי הפרלמנט של סלובקיה מהווה תנאי למהלך האירופי כולו מכיוון שהרחבת הקרן מחייבת את אישור כל מדינות גוש היורו, וסלובקיה היא המדינה האחרונה מתוך 17 מדינות גוש היורו שטרם אישרה את הרחבת הקרן. מוקדם יותר היום הודיעה ראש ממשלת סלובקיה, איווטה רדיצ'ובה, כי תתפטר במקרה שהפרלמנט לא יאשר את הרחבת קרן החילוץ.

נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, הזהיר היום כי משבר החוב האירופי נהפך למשבר מערכתי, אשר מאיים על היציבות הכלכלית העולמית אם לא תבוצע פעולה נחושה בדחיפות.

"המשבר הוא מערכתי, ויש לטפל בו בנחישות", אמר טרישה לוועדה של הפרלמנט האירופי, בהופעתו האחרונה לפני שיפרוש בסוף החודש מתפקידו. "הקשרים ההדוקים במערכת הפיננסית של האיחוד האירופי מגבירים את הסיכון להתפשטות. הסיכון הזה מאיים על היציבות הפיננסית באיחוד האירופי ועלולות להיות לו השפעות על הכלכלה באירופה ומעבר לה", הוסיף.

נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) והבנק המרכזי של אירופה - שלושת הגופים הידועים גם בתור ה"טרויקה" - מסרו היום כי יוון ככל הנראה תקבל את השלב הבא בחבילת החילוץ, בסך 8 מיליארד יורו (10.9 מיליארד דולר), בתחילת נובמבר.

ההצהרה המשותפת של ה"טרויקה" הגיעה לאחר שנציגי שלושת הגופים השלימו את חוות הדעת שלהם לגבי מאמציה של יוון לעמוד בתנאי חבילת החילוץ הבינלאומית, המסתכמת ב-110 מיליארד יורו. ממשלת יוון הציגה באחרונה אמצעי צנע נוספים לאחר שלא הצליחה לעמוד ביעדים התקציביים.

"ברגע ששרי האוצר של גוש היורו ומועצת המנהלים של קרן המטבע יאשרו את המסקנות, השלב הבא בחבילת החילוץ יהיה זמין, ככל הנראה בתחילת נובמבר", נאמר בהצהרה. מתוך 8 מיליארד יורו תקבל יוון 5.8 מיליארד יורו מגוש היורו ו-2.2 מיליארד יורו מקרן המטבע.

התספורת שיספגו בעלי האג"ח של ממשלת יוון עשויה להגיע ליותר מ-60% - כך אמר אתמול ראש פורום שרי האוצר של האיחוד האירופי, ז'אן קלוד יונקר.

כאשר נשאל אתמול בראיון לטלוויזיה האוסטרית לגבי ההערכות כי המשקיעים יפסידו בין 50% ל-60% על אחזקותיהם באג"ח יווניות, השיב יונקר כי "אנחנו מדברים אפילו על שיעור גבוה יותר", אך לא הרחיב מעבר לכך.

אתמול הודיע נשיא הנציבות האירופית, הרמן ואן רומפוי, כי פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתוכננה ליום שני הבא נדחתה בשבוע ותתקיים ב-23 באוקטובר. לקראת פסגת 27 מנהיגי האיחוד האירופי, תתקיים פגישת חירום של שרי האוצר של מדינות האיחוד, הוסיף ואן רומפוי.

העיתון "פייננשל טיימס" דיווח מפי גורמים אירופים בכירים כי דחיית הפסגה נועדה לאפשר לנציגי הטרויקה שהות נוספת להתקדם במגעים עם ממשלת יוון. על אף דחיית הפסגה, ישנה הסכמה הולכת וגדלה לגבי האסטרטגיה הרצויה במימון מחדש של הבנקים באירופה, ציינו הבכירים.

לפי תחזיות האנליסטים של ספקית המידע הפיננסי בלומברג, רווחי החברות הנכללות במדד S&P 500 במונחי רווח למניה צמחו ברבעון השלישי ב-14% - הגידול המתון ביותר מאז סוף שנת 2009.

גוגל , בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן צ'ייס וענקית המשקאות והחטיפים פפסיקו יפרסמו דו"חות רבעוניים השבוע. למעט ג'יי.פי מורגן צ'ייס, האנליסטים חוזים לחברות עונת דו"חות חיובית.

לפי אנליסטים, המשקיעים צפויים להתאכזב מהדו"חות שעתידים להראות נסיגה חדה בעסקי בנקאות ההשקעות - בזמן שבנקאות הקמעונות ובעיקר זו העוסקת במשכנתאות תראה התאוששות.

וולס פארגו, שמתמקד בבנקאות קמעונית במקום בבנקאות השקעות, צפוי להציג רווחי שיא ברבעון בניגוד לעמיתיו שטבעו בבוץ ההשקעות. הכנסות הבנקים צפויות ליפול ב-4% ברבעון השלישי ולחזור לרמות של 2005, לפי מידע של חברת המחקר טרפ. רווחי הבנקים צפויים להגיע לרמות של סוף 2002.

האטה בצמיחה הכלכלית הגלובלית והתגברות החששות ממשבר חוב באירופה העיבו על מניות הבנקים בשנה האחרונה. אף אחת מ-24 המניות החברות במדד הבנקים KBW לא רשמה עלייה ב-2011. המניה בעלת הביצועים הגרועים ביותר - בנק אוף אמריקה - צנחה ב-53%. יש לציין כי בשבוע האחרון נרשמו עליות במספר מניות בנקים לאור האופטימיות בשווקים לגבי פתרון של מנהיגי אירופה למשבר החוב.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט בלטה חברת ההיי-טק ביגבנד נטוורקס אשר זינקה בעקבות הודעתה כי תירכש על ידי חברת התוכנה וטכנולוגיית הפס רחב האמריקאית אריס (ARRIS) תמורת 172 מיליון דולר, מחיר המשקף פרמיה של 76% על מחיר הסגירה את מניית ביגבנד ביום שני.

ביגבנד מייצרת פלטפורמה מבוססת רשת המאפשרת למפעילות הכבלים ולחברות הטלפוניה לספק למנויי שירותי וידיאו, קול ונתונים על גבי רשתות תקשורת וותיקות וחדישות בצורה מיטבית, על ידי דחיסה אופטימלית של המידע. הפלטפורמה של החברה מבוססת חומרה ותוכנה, וכוללת נתב לשירותי מולטימדיה ברשתות רחבות פס, המשמש בין השאר לעיבוד ומיתוג בזמן אמת של שידורי וידיאו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully