וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים במגמה מעורבת

נמרוד הלפרן

13.10.2011 / 22:37

ירידות במניות הבנקים בוול סטריט; עליות במגזר הטכנולוגיה; ג'יי.פי מורגן, סיטי ובנק אוף אמריקה ירדו בכ-5%; עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארצות הברית בראשונה מזה 7 ימים

בורסות וול סטריט, אשר זינקו בקרוב ל-10% משפל של שנה אליו נפלו בתחילת החודש ועד אתמול, נסגרו במגמה מעורבת על רקע פתיחת עונות הדו"חות הרבעוניים בארה"ב השבוע.

מדד דאו ג'ונס, אשר נסגר אתמול במרחק נגיעה מרמתו בתחילת שנת 2011 לאחר שעלה ב-7% מתחילת החודש, ירד היום ב-0.4%. מדד S&P 500 אשר השלים אתמול זינוק של כמעט 10% משפל של כשנה אליו נפל בשלישי באוקטובר, נסוג ב-0.3% - ירידה שנייה בלבד בשמונה ימי המסחר האחרונים. מדד נאסד"ק עלה ב-0.6%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות זו הפעם הראשונה בשבעה ימי מסחר, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר נסגרה ביום רביעי ברמתה הגבוהה ביותר זה שישה שבועות - ירדה ב-0.6% לרמה של 2.17%.

בחזית המקרו כלכלית: מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד ב-1,000 בשבוע שעבר לרמה של 404 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה ל-405 אלף תביעות.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב נותר כמעט ללא שינוי באוגוסט, בהתאם לתחזיות, בעוד שהגירעון מול סין התרחב לשיא. גירעון הסחר של ארה"ב הסתכם באוגוסט ב-45.6 מיליארד דולר, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. הגירעון היה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. גירעון הסחר של ארה"ב מול סין התרחב לשיא של 29 מיליארד דולר באוגוסט, לעומת גירעון של 28.2 מיליארד דולר באוגוסט 2010.

עונת הדו"חות

מניות הבנקים הובילו את הירידות לאחר שג'יי.פי מורגן צ'ייס, הבנק השני בגודלו בארה"ב, דיווח היום על ירידה של 33% ברווחיו הרבעוניים. ענקית האינטרנט גוגל עלתה בכ-2% לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה לאחר סגירת המסחר היום בוול סטריט.

עונת הדו"חות נפתחה השבוע בארה"ב, וגובר החשש לתוצאות מאכזבות של חלק מהחברות - ובראשן המגזר הבנקאי במדינה. לפי אנליסטים בשוק, המשקיעים צפויים להתאכזב מהדו"חות שצפויים להראות נסיגה חדה בעסקי בנקאות ההשקעות בזמן שבנקאות הקמעונות ובעיקר זו העוסקת במשכנתאות תראה התאוששות.

ג'יי.פי מורגן , הראשון מבין הבנקים הגדולים בארה"ב שמפרסם את דו"חותיו לרבעון השלישי, דיווח על ירידה של 4% ברווחיו הרבעוניים בעקבות התנודתיות בשווקים - אך תוצאותיו עלו על התחזיות. הבנק רשם רווח נקי של 4.26 מיליארד דולר, או 1.02 דולר למניה, לעומת רווח של 4.42 מיליארד דולר ברבעון השלישי בשנה שעברה. הכנסות הבנק בתקופה המדווחת הסתכמו ב-24.4 מיליארד דולר, מעל לתחזיות להכנסות של 23.3 מיליארד דולר. התוצאות הרבעוניות כללו הפסד לפני מס של 542 מיליון דולר בחטיבת ההשקעה הפרטית וכן הוצאה משפטית חד פעמית בסך מיליארד דולר.

התחזיות צופות כי גולדמן סאקס , שמניותיו צנחו ב-43% השנה, עלול לדווח על הרווח הרבעוני הנמוך ביותר מאז המשבר של 2008. לעומתו, וולס פארגו, שמתמקד בבנקאות קמעונית במקום בבנקאות השקעות צפוי להציג רווחי שיא ברבעון בניגוד לעמיתיו שטבעו בבוץ ההשקעות. ההכנסות הבנקים צפויות ליפול ב-4% ברבעון השלישי ולחזור לרמות של 2005, לפי מידע של חברת המחקר טרפ. רווחי הבנקים צפויים להגיע לרמות של סוף 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully