וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ההגבלים צפויה לאשר עסקת מכירת שופרסל

אורה קורן

16.10.2011 / 8:21

מומחי ההגבלים צופים כי העסקה תאושר בתנאים שיגבילו אפליה לטובה של קבוצת אי. די. בי. שעלולה לפגוע בתחרות. לקבוצת ברונפמן אין פעילות קמעונאית מקבילה

עסקת שופרסל עדיין לא הועברה לרשות ההגבלים העסקיים לצורך אישורה - כך נודע ל-TheMarker. עם זאת, מומחי הגבלים העריכו כי הרשות תאשר אותה בתנאים שיגבילו אפליה לטובה של חברות מקבוצת אי.די.בי , שעלולה לפגוע בתחרות.

רשות ההגבלים לא צפויה למנוע את המיזוג מכיוון שלקבוצת נואי-ברונפמן-פישר הרוכשת אין פעילות קמעונית מתחרה, כך שהמיזוג לא צפוי לפגוע בתחרות בתחום (תחרות אופקית). מאותה סיבה, לא צפוי כי הרשות תנצל את העסקה כדי להקטין את שופרסל, כפי שהציעו נציגי הסטודנטים.

בלא קשר לעסקה, הרשות צפויה לבחון פרישת סניפים של רשתות איזוריות, כשבמקומות בהם יוכרזו מונופול איזורי - יוטלו עליהן מגבלות שימנעו העלאת מחירים מוגזמת. בנוסף, רשות ההגבלים תבחן אפשרות לאלץ רשת ארצית למכור סניפים במקום שבו יש לה כמה סניפים בלא מתחרים. ההמלצות של ועדת טרכטנברג וועדת התחרות נותנות רוח גבית לרשות לטפל במונופולים ובהגברת תחרות בצורה יזומה.

לאחר שעסקת שופרסל תוצג לרשות ההגבלים, הרשות תבחן אם המבנה הפיננסי שלה, היוצר קשר מהותי מתמשך בין הקונה למוכר, עלול לפגוע בתחרות. בסמכותה להתנות את אישור המיזוג בתנאים שימנעו פגיעה עתידית בתחרות.

הפגיעה בתחרות יכולה להיות אנכית, במישור של ספק-לקוח. לדוגמה, הרשות יכולה להתנות את המיזוג באי-אפלייתן לטובה של חברות מקבוצת אי.די.בי לעומת חברות אחרות במשק. חברות שעלולות ליהנות, לכאורה, מאפליה לטובה יכולות להיות חברות נדל"ן שמשכירות שטחי מסחר, או ספקיות המוכרות לרשת, כמו נייר חדרה וכיתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully