וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר המקוצר נפתח בעליות חדות

אורן פרוינד

16.10.2011 / 10:31

לאחר שוול סטריט סגרה רצף עליות שבועיות ממושך נפתח גם המסחר באחד העם בעליות חדות. מדד ת"א 25 זינק ב-3.5% ות"א 100 עולה ב-3.2%

שבוע המסחר המקוצר בתל אביב נפתח בעליות חדות עם רוח גבית חזקה מוול סטריט, שסגרה את רצף העליות השבועיות הממושך ביותר מאז חודש אפריל. העליות בארץ בעולם מתרחשות על רקע הודעתם של מנהיגי גרמניה וצרפת על תוכנית משותפת לחיזוק המערכת הבנקאית באירופה ולפתרון משבר החובות ביוון, כשבמקביל מתפשטות ההפגנות ברחבי העולם נגד השיטה הכלכלית הקיימת.

בימי חול המועד, (ראשון-שלישי), המסחר בתל אביב יהיה מקוצר ויסתיים מדי יום בסביבות 14:45 כאשר שלב טרום הנעילה יחל ב-14:30.

הבוקר נפתח המסחר בעיכוב קל בעקבות תנודתיות גבוהה במדדים המובילים, מה שקרוי בעגה המקצועית פתיחה אנגלית. מדד ת"א 25 נפתח בעלייה של 3.5% . מדד ת"א 100 עולה בשיעור דומה של 3.2% . מדד נדל"ן 15 בולט בעלייה של 3.7% ומדד ת"א בנקים מזנק ב- 4.4% . מניית שופרסל מזנקת 10%

וול סטריט סגרה שבוע של עליות: מדד דאו ג'ונס התחזק ב-1.5% בשישי וקפץ בסיכום שבועי ב-4.9%; מדד S&P 500 טיפס ב-1.7% בדרכו לעלייה שבועית של 6%; מדד נאסד"ק הוסיף 1.8% וקפץ בסיכום שבועי ב-7.6%.

זירת המקרו המקומית

המשקיעים הופתעו ביום שישי עם פרסומו של מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, שבישר על ירידה של 0.2% בניגוד לציפיות האנליסטים שצפו עלייה של 0.1%.

עוד עולה מן המדד, כי קצב האינפלציה עומד נכון להיום על 2.9%, הנמצאים אמנם בתוך טווח יעד האינפלציה השנתי (1%-3%) - אולם מדובר בעלייה חדה לעומת מגמת האינפלציה בארבעת החודשים האחרונים, אשר הסתכמה ב-0.3% בלבד.

עוד בזירת המקרו המקומית, ועדת הריכוזיות חשפה ביום שלישי את הטיוטה המלאה של מסקנותיה וקבעה: הקבוצות העסקיות הגדולות פוגעות בתחרותיות ובמשקיעים ומסכנות את יציבות המשק. הוועדה יוזמת מהלכים רבים שיהפכו את האחזקה בפירמידות ללא כדאיות והמלצותיה העיקריות הן: חיזוק בעלי מניות המיעוט בדירקטוריונים, החלשת בעלי השליטה והגבלה של שכר הבכירים.

לפי דו"ח חמור של בנק ישראל, פירמידות חשופות יותר לזעזועים ומתקשות יותר להשתקם ממשברים הגורם העיקרי לנטייתן להיקלע למשבר הוא היכולת של בעלי השליטה לנצל את שאר בעלי המניות ואת מחזיקי החוב של קבוצת האחזקות.

מניית שופרסל תרכז עניין רב על רקע הודעת בעלת השליטה בחברה, אי.די.בי של נוחי דנקנר, על מכירת השליטה בחברה. לפי המסמך, תמכור החברה הבת של אי.די.בי, דיסקונט השקעות , את מלוא אחזקותיה (45.95%) בשופרסל תמורת כ-2.42 מיליארד שקל, המשקפים מחיר של 24.18 שקל למניית שופרסל, בתוספת ריבית בשיעורים משתנים מסוימים שנקבעו.

מניית טבע תיסחר על רקע הודעתה כי השלימה ביום ו' את רכישת ספלון לאחר שהוסכם כי תסיר את הגרסה הגנרית ממוצר הדגל של ספלון, פרוויג'ל.

מניית אפריקה ישראל תיסחר על רקע הודעת החברה כי הגיעה להסכמה עם חברה זרה לרכישת מגדל השעון בניו יורק תמורת סכום של 165 מיליון דולר. זאת לאחר שבחודש ספטמבר הודיעה קבוצת משקיעים קודמת על ביטול עסקה לרכישת הבניין.

דלק נדל"ן , שהוסיפה 15% בתום המסחר בשלישי על רקע ההערכות כי סיטיגרופ וקרן קנדית מתעניינות ברכישת החברה, תוסיף לרכז עניין.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully