וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים דורש מזיסר: עמוד בחובותיך

מיכאל רוכוורגר

16.10.2011 / 13:42

בנק הפועלים הודיע לאיש העסקים מוטי זיסר כי הוא מתחיל בהליך כינוס נכסים של חברת BEAPART NV הפרטית שרשומה בהולנד, ודרכה מחזיק זיסר במספר בתי מלון בבלגיה והולנד

בנק הפועלים בניהולו של ציון קינן, מאבד את סבלנותו כלפי איש העסקים מוטי זיסר, בעל השליטה בחברת אירופה ישראל, שדרכה הוא שולט בחברת אלביט הדמיה , הפועלת בתחומי נדל"ן, מלונאות, קמעונאות וטכנולוגיה רפואית. הפועלים דורש תשלום מיידי של כ-80 מיליון שקל. מוטי זיסר מסר בתגובה כי יעביר את הכסף עד סוף החודש

הפועלים העביר לפני כמה ימים באמצעות עו"ד אלכס הרטמן משרד עוה"ד ש.הורביץ' מכתב לזיסר כי הוא מתחיל בהליך כינוס נכסים של חברת BEAPART NV הפרטית שרשומה בהולנד, ודרכה מחזיק זיסר במספר בתי מלון בבלגיה והולנד. מניות של חברה זו שועבדו על ידי זיסר לטובת הבטוחות כנגד החוב האישי של אירופה ישראל כלפי הבנק הנאמד ב-800 מיליון שקל. פרט למניות אלו, משועבדות להפועלים גם מלוא אחזקתה של אירופה ישראל באלביט הדמיה (כ-47.44%) ששוויין בבורסה נאמד בכ-120 מיליון שקל בלבד.

ככל הידוע, בשלב זה הפועלים לא דורש מזיסר כינוס על מניות אלביט הדמיה, אלא רק על מניות של חברת BEAPART NV. לפי הערכות של גורמים המעורבים לבמגעים בין הצדדים, שוויין של מלונות הללו בעת המימוש ובניכוי החוב עליהן נאמד נטו ב-100-80 מיליון שקל.

"ראשי הפועלים ניסו בדרכים שונות וידידותיות להגיע לזיסר להסכמות בכדי שיעמוד בהתחייבויותיו, ואולם הוא כנראה בחר לפעול בדרך אחרת. נראה כי זיסר לא מבין שפה אחרת, ולכן הפועלים נאלץ לעבור פאזה ולפעול בדרכים אחרות שהן פחות נעימות", ציינו גורמים המקורבים למשא ומתן.

אין זו פעם הראשונה שהפועלים לא מהסס לצאת בפומבי נגד בעלי ההון שאינם מוכנים לעמוד במלוא התחייבויותם כלפי הבנק. כך בשנה שעבר קינן וראש חטיבה העסקית שמעון גל התעמתו מול בני שטיינמץ ודרשו ממנו ערבויות אישיות לחובות של כ-100 מיליון דולר לחברת סקורפיו נדל"ן וכן ערבויות לחובות של כ-70 מיליון דולר לקבוצת בייטמן שבשליטת שטיינמץ גם כן. בסופו של דבר, לאחר מגעים קדחתניים שהתנהלו בין הצדדים, קיבל הפועלים את מבוקשו.

זיסר נקלע לפני כחצי שנה לסיטואציה לא נעימה במערכת יחסיו עם בנק הפועלים. זאת לאחר שלא הסכים בתחילת 2011 לעמוד בתשלום הקרן של כ-100 מיליון שקל לבנק שאותו היתה חייבת חברת אירופה ישראל (החברה האם של אלביט הדמיה) לשלם מתוך סך החובות של כ-800 מיליון שקל להפועלים.

החשיפה של הסכסוך בין זיסר להפועלים במאי האחרון גרמה לתגובת שרשרת כשהמניה ואג"חים של אלביט הדמיה צנחו בעשרות אחוזים. שווייה של החברה מוערך כיום בכ-250 מיליון שקל בלבד, כך ששווי הבטחונות המשמשות כבטוחה להלוואה של זיסר מול הפועלים נאמד בכ-130 מיליון שקל בלבד.

זיסר כבר היה בעבר במצבים לא פשוטים כשנגרר ע"י הבנקים ושוק ההון אל הקיר, ואיכשהו הצליח לצאת מהם בשלום ולהחזיר חזרה את אמון השוק בו. כיום, כשהעולם ניצב בפני משבר נוסף, המשימה של אלביט הדמיה לפרוע התחייבויות של כ-3 מיליארד שקל לבעלי האג"ח והבנקים נראית קשה במיוחד.

זיסר התבטא באחרונה כי מוקדם מדי להספיד אותו וכי הוא עושה הכל כדי להסדיר את עסקיו למסלול הרגיל, אך בינתיים התשואות הדו-ספרתיות שלפיהן נסחרות האג"ח של אלביט הדמיה מגלמות את חוסר האמון של השוק כי יעמוד בכל התחייבויותיו.

דוברת בנק הפועלים מסרה בתגובה: "הבנק איננו נוהג למסור פרטים אודות לקוחותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully