וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הציעה תכנית חשאית להצלת גוש האירו

17.10.2011 / 12:17

על פי ההצעה תרכוש סין תשתיות ואג"ח ממשלתיות של מדינות אירופאיות. "סין מוכנה להזרים מיליארדי דולרים לגוש האירו". בעבר הביעה סין הסתייגות מהושטת חבל הצלה לאירופה

סין הגישה הצעה חשאית להצלת גוש האירו באמצעות רכישת תשתיות ואג"ח ממשלתיות של מדינות אירופה השקועות בחובות, כך מפרסם הבוקר העיתון הלונדוני "סאנדיי טיימס" באתר האינטרנט שלו.

ההצעה הסינית הוגשה במהלך פסגת ה-G20 שנערכה בסוף השבוע בפריז, בהשתתפות שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של 20 הכלכלות המובילות בעולם. גארי דיווייס מהבלוג "פורקס לייב" כתב כי מקורות המקורבים לשיחות ה-G20 מסרו כי סין מוכנה להזרים מיליארדי דולרים לגוש האירו באמצעות רכישה של נכסים בתחום התשתיות. עוד דווח כי במסגרת המהלך יגדילו בנקים סינים את רכישות האג"ח הממשלתיים של המדינות עתירות החוב בגוש היורו.

אין זו הפעם הראשונה שבה דווח על סיוע מקיף שתגיש סין לחילוץ אירופה ממשבר החובות. לפני כחודש טען הבנק הגדול בגרמניה, דויטשה בנק, כי ממשלת סין תוציא לפועל חבילת תמריצים בגובה של 728 מיליארד דולר, שתכלול גם סבסוד מוצרים, אם העולם ישקע בשפל כלכלי. כמו כן הצהיר משרד החוץ הסיני בסוף 2010 כי סין מוכנה לסייע למדינות גוש היורו לחזור לחוסן כלכלי ותתמוך בחבילת הסיוע של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) לגוש היורו.

עם זאת, סין הביעה בעבר גם הסתייגויות מהושטת חבל הצלה לגוש האירו. בפאנל שהתקיים בקרן המטבע העולמית בוושינגטון בסוף ספטמבר אמר בכיר בבנק המרכזי של סין כי "הפתרון האמיתי למשבר החובות האירופי נמצא בידיהם של האירופים עצמם". הדברים נאמרו לאחר שמוקדם יותר פנתה איטליה לכלכלה השנייה בגודלה בעולם בבקשת סיוע. ראש ממשלת סין וון ג'יה באו הבהיר גם הוא בעבר, לאור הקריאות לסיוע נרחב של סין, כי על המדינות המפותחות לקצץ בגירעונות ולפתוח את השווקים, ולא להסתמך על סין שתחלץ את העולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully