וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נפתח בעליות אך נסגר במגמה מעורבת

רם עוזרי

17.10.2011 / 15:41

על רקע עסקת המכירה של מכתשים אגן לכמצ'יינה נסגרו המדדים המובילים בבורסה התל אביבית במגמה יציבה. ת"א 25 ירד ב-0.3% ואילו ת"א 100 נסגר ללא שינוי

הבורסה בתל אביב נפתחה הבוקר בעליות, שנמחקו בהמשך היום, והמדדים המובילים נסגרו ביציבות. זאת על רקע החדשה המרכזית של היום בשוק המקומי: סגירת עסקת המכירה של מכתשים אגן , מקבוצת אי.די.בי , לכמצ'יינה הסינית, אשר הקפיצה את מניותיהן של דיסקונט השקעות וכור .

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.3%, ומדד ת"א 100 סיים ללא שינוי. מדד מניות הבנקים , שזינק אתמול בשיעור חד, איבד 0.3% מערכו ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.3%. מניות הגז רציו, אבנר דלק קידוחים וגלוב אקספלוריישן רשמו ירידות חדות יחסית ומשכו את המדדים מטה.

מכתשים אגן, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, נמכרה הבוקר (ב') לקבוצת כמצ'יינה הסינית לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר (8.8 מיליארד שקל). שלב ה"קלוזינג" למיזוג בין שתי החברות בוצע הבוקר במשרדי בנק הפועלים. כתוצאה מהעסקה, צפויה כור לרשום לזכותה רווח הון של 149 מיליון שקל. במסגרת ההסכם בין הצדדים, נקבע כי כמצ'יינה תרכוש את החזקות הציבור (53%) ועוד נתח של 7% ממניות מכתשים המוחזקות על ידי כור . עסקת המכירה תזרים לקבוצת אי.די.בי מזומנים ותשפר את עמידותה הפיננסית של חברת האחזקות.

מדד חודש ספטמבר השלילי מוסיף להכות גלים. בשוק מעריכים כי המדד הנמוך, המצביע על ירידות מחירים של 0.2%, יסייע לנגיד בנק ישראל להמשיך ולהוריד את הריבית, לאחר שבחודש שעבר הוריד את הריבית מ-3.25% ל-3%. "אם בנק ישראל מחפש תירוצים להמשך הורדות ריבית, אז יש לו אחד", אמר מיכה קנוף, סוחר בכיר בבית ההשקעות ברק קפיטל, בהתייחס למדד המחירים לצרכן השלילי של חודש ספטמבר.

שוק האג"ח הקונצרניות ממשיך ליהנות ממגמה חיובית. מדדי התל בונד הוסיפו היום 0.2%-0.4% לאחר שאתמול עלו בשיעורים של 0.7%. המדד הנמוך שפורסם בסוף השבוע והיחלשות הדולר בימים האחרונים מחזקים גם את המק"מ. המק"מ לשנה עלה ב-0.09%. מנגד, השחרים שמרו על יציבות והגלילים הצמודים לטווח הבינוני איבדו עד 0.3%.

גורם נוסף שתמך בעליות בשוק האג"ח היה סדרות האג"ח של קבוצת אי.די.בי שזינקו בעקבות עסקת מכתשים. אי.די.בי סדרה ד' ואידיבי פת אגח ט עלו גם היום בשיעור חד על רקע ההערכות כי תזרים המזומנים שתייצר העסקה משפר את מצבה הפיננסי של הקבוצה כולה ומגדיל את הסיכוי לפירעון מלא של ההתחייבויות .

"אין אף לווה בשוק ההון שמהווה סיכון מערכתי, כך שנפילה שלו עלולה להביא לנפילת השוק כולו" - כך קבע פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך, בעקבות בדיקה שערכה המחלקה הכלכלית ברשות. הבדיקה של הרשות נערכה על רקע הערכתו של האוזר כי המשבר הפיננסי העולמי נמצא רק בתחילתו, ולכן יש לבדוק את העמידות של הלווים הגדולים בשוק ההון להתחדשות המשבר בכל עוצמתו.

אלביט מערכות הודיעה היום כי זכתה בחוזה מגוף ממשלתי של מדינה באסיה, לאספקת מערכת מודיעינית מתקדמת מסוג WIT, בהיקף של 15 מיליון דולר. מניית החברה, הנסחרת במקביל בת"א ובנאסד"ק, מגיבה הבוקר בעליות שערים מתונות של 1% ומשלימה עלייה של 24% מתחילת החודש על רקע סגירת החוזים.

חברת הנדל"ן בראק קפיטל פרופרטיז אן וי, המרכזת את פעילות הנדל"ן של בראק קפיטל בגרמניה, תוכל לגייס 105 מיליון שקל על ידי הרחבת סדרת האג"ח הקיימת שלה בדירוג של A3מ חברת הדירוג מידרוג. מידרוג אישרה דירוג זה לסדרה כולה וקבעה לה אופק דירוג יציב.

בהראל פיננסים מתחילים לסקר את מניית חברת השבבים האלקטרוניים איזיצ'יפ בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד הגבוה ב-10% ממחיר המניה כיום - 138.8 שקל. בחברה צופים כי אחרי שנה של צמיחה איטית ב-2011, החברה תיהנה ב-2012 מצמיחה משמעותית יותר, כאשר פעילות החברה מול יצרניות השבבים סיסקו , ZTE ו-Huawei תגדל.

על פי הערכות הראל פיננסיים, הכנסות איזיצ'יפ , שעמדו בשנת 2009 על 40 מיליון דולר וב-2010 צמחו ל-62 מיליון דולר, יסתכמו ב-2011 ב-68 מיליון דולר, וירשמו קפיצה של ממש ב-2012 לרמה של 91 מיליון דולר. הרווח לפני מסים ימשיך אף הוא לגדול, כאשר ב-2009 הוא היה 16 מיליון דולר בלבד, ב-2010 צמח ל-32 מיליון דולר, וב-2011 וב-2012 יהיה 35 מיליון דולר ו-51.6 מיליון דולר בהתאמה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully