וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברונפמן ופישר ביצעו רכישת אג"ח עצמית לפני עסקת שופרסל

ערן אזרן

17.10.2011 / 17:25

מת'יו ברונפמן ושלום פישר הודיעו על רכישת שופרסל מקבוצת אי. די. בי. אך מסתבר שהם ירוויחו לא רק מהכנסות הרשת אלא גם מרכישה עצמית של אג"חים שביצעו בטרם ההודעה

בערב חג הסוכות, חברת ישראלום, שבבעלות מת'יו ברונפמן ושלום פישר, דיווחה למשקיעים כי תרכוש יחד עם ליאו נואי את אחזקותיה של קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר בקמעונית שופרסל תמורת כ-2.42 מיליארד שקל. אולם, בעלי השליטה החדשים בשופרסל עשויים לקצור רווחים לא רק מהתזרים העתידי ששופרסל תייצר עבורם, אלא גם מרכישה עצמית של איגרות חוב של ישראלום, שהחלו בביצועה כחודש ימים לפני מועד העסקה.

בעוד שעסקת אי.די.בי-ישראלום דווחה למשקיעים ב-12 באוקטובר, בעלי השליטה בישראלום, ביחד עם בעלי עניין נוספים ובהם מנכ"ל החברה רון הדסי, החלו כבר ב-6 בספטמבר לבצע רכישה עצמית של שתי סדרות אג"ח (סדרה ד' וסדרה ו'), כשבסך הכול הם רוכשים אג"ח בהיקף של קרוב למיליון שקל תוך חודש ימים. מהלך הרכישה החל לאחר שהחברה דיווחה בתחילת ספטמבר, שבכוונתה לבצע רכישת עצמית של אג"ח בהיקף של עד 10 מיליון שקל.

במסגרת המהלך, הדסי, שהחזיק קודם לסבב הרכישות אג"ח מסדרה ד' בהיקף של 160 אלף שקל (ערך נקוב), רכש מאז ספטמבר אג"ח בהיקף של 250 אלף שקל, כאשר שבוע ימים לפני ביצוע עסקת שופרסל רכש אג"ח בכ-130 אלף שקל. בכיר נוסף בחברה - שמשון פישר המכהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי - רכש שבוע לפני עסקת שופרסל אג"ח בהיקף של 85 אלף שקל. מנכ"ל החברה – יניב מזור – רכש אג"ח בהיקף של 9,524 שקל.

גם בעלי השליטה בישראלום – ברונפמן ופישר – השתתפו בסבב הרכישות: פישר רכש בחודש ספטמבר אג"ח מסדרה ד' בהיקף של כ-100 אלף שקל, בעוד ברונפמן עצמו רכש אג"ח בהיקף של 400 אלף שקל, כאשר יום אחד בלבד לפני עסקת שופרסל (11.10), רכש אג"ח ב-150 אלף שקל. כתוצאה מהרכישה והזינוק בשער האג"ח, הרוויחו הבכירים עשרות אלפי שקלים "על הנייר".

בדומה לחברות אחרות בבורסה - ייתכן שגם בישראלום התכוונו לנצל את גל הירידות האחרון באיגרות החוב, במטרה לקנות את החוב שהנפיקה בהנחה.עם זאת, בישראלום סרבו להגיב בעניין.

בתוך כך נודע גם כי רשות ני"ע בוחנת האם נעשה סחר במידע פנים בנוגע למניית שופרסל יום קודם לביצוע העסקה בין דנקנר, ברונפמן-פישר ונואי. בעוד שהעסקה עצמה דווחה רק ביום רביעי, הרי שמניית שופרסל ריכזה כבר בשיום שלישי מחזור חריג של 22 מיליון שקל, לעומת ממוצע יומי של 4.7 מיליון שקל. בסיום היום המניה הוסיפה כ-7%. הרכישה, ככל הנראה, בוצעה בידי בנק ברקליס (שאינו חבר בורסה) עבור לקוח כלשהו, שזהותו טרם נודעה. בעניין זה מסרה הרשות כי היא "עוקבת אחרי כל פעולה בשוק ואחרי פעולות חריגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully