וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים

נמרוד הלפרן

17.10.2011 / 23:08

חששות החוב באירופה גררו את וול סטריט לירידות של 2%. עליות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב. בנק וולס פאגו ומו"לית העיתונות גאנט נפלו ביותר מ-8% עקב דו"חות מאכזבים

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בשבוע שעבר את הזינוק השבועי החד ביותר מאז יולי 2009, פתחו היום (שני) את שבוע המסחר במגמה שלילית על רקע הצטננות האופטימיות לגבי פתרון משבר החוב באירופה בעקבות דבריו של שר האוצר של גרמניה, כי לא צפוי להתגבש פתרון למשבר החוב באירופה עד פגישת מנהיגי האיחוד האירופי בשבוע הבא. ירידה חדה מהצפוי בפעילות הייצור באזור ניו יורק אף היא הכבידה על המדדים.

מדד דאו ג'ונס, אשר קפץ בשבוע שעבר ב-4.8% - עלייה שבועית שלישית ברציפות והרצף הארוך ביותר מאז אפריל - נסוג ב-2.1%; מדד S&P 500, אשר רשם בשבוע שעבר את הזינוק השבועי החד ביותר מאז יולי 2009, ירד ב-1.9%. מדד נאסד"ק, אשר נסגר ביום שישי מעל לרמתו בתחילת 2011, איבד 2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.8% לרמה של 2.15%.

התחזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום חדשות מאכזבות לאחר שפעילות הייצור באזור ניו יורק ירדה בשיעור חד מהצפוי החודש, ונתוני התפוקה התעשייתית של אוגוסט תוקנו כלפי מטה לצמיחה אפסית.

עלייה בתפוקה התעשייתית בארה"ב

מדד פעילות הייצור באזור ניו יורק עלה החודש לרמה של מינוס 8.5 נקודות לעומת מינוס 8.8 נקודות בספטמבר, מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של המדד לרמה של מינוס 4 נקודות. זה החודש החמישי ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של אפס נקודות. מדד מתחת לרמה זו מצביע על התכווצות פעילות הייצור, ואילו מדד חיובי משקף צמיחה בפעילות הכלכלית.

התפוקה התעשייתית בארצות הברית גדלה בחודש ספטמבר ב-0.2%, מסר היום הבנק הפדרלי. הגידול תאם את תחזיות הכלכלנים. עם זאת, נתוני חודש אוגוסט תוקנו כלפי מטה לצמיחה אפסית לעומת צמיחה של 0.2% עליה דווח במקור. ניצול כושר הייצור עלה קלות בספטמבר לרמה של 77.4% לעומת 77.3% באוגוסט.

בסיכום רבעוני, צמחה התפוקה התעשייתית בארה"ב ברבעון השלישי בקצב שנתי של 5.1% - שיפור חד לעומת צמיחה של 0.5% ברבעון השני של השנה.

מצידו השני של האוקיינוס האטלנטי, האופטימיות שהורגשה בסוף השבוע האחרון באירופה בנוגע לפתרון מתגבש למשבר החוב צוננה היום על ידי שר האוצר של גרמניה, ולפגנג שויבלה, שאמר כי פתרון סופי למשבר החובות באירופה לא יתקבל עד הפגישה של האיחוד האירופי ב-23 באוקטובר.

"אנחנו צריכים פתרון לטווח ארוך עבור יוון", שיכלול הפחתה בחובותיה של יוון, אמר שויבלה בכנס בדיסלדורף. עם זאת, לדבריו, חלק מהדרכים לפתרון המשבר כוללות שינוי הסכמים באירופה, דבר שייקח זמן נוסף. האיחוד האירופי נמצא תחת לחץ להציג פתרון סופי ב-23 באוקטובר אך מתמודד עם התנגדות מצד הבנקים בנוגע להפסדים שיספגו על החוב היווני ודרישות הלימות ההון. שויבלה ציין כי הוא מאמין שבוועידה הקרובה יסכימו המנהיגים לחייב את הבנקים הגדולים בהלימות הון של 9%.

שויבלה הזהיר כי פתרון למשבר באירופה חייב להתקבל במהירות כדי לא לפגוע בכלכלת גרמניה. החוק שהטילה גרמניה, הקובע כי המוסדות הממשלתיים חייבים לסגור את גירעונותיהם תוך חמש עד עשר שנים הוא הכרחי ויש להטילו ברמה האירופית, אמר שויבלה.

בה בעת, הדובר של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמר כי אין לצפות כי הישיבה של האיחוד האירופי ביום ראשון הקרוב תספק פתרון מקיף לתיקון בעיית החובות. עוד הוסיף כי מנהיגי אירופה פועלים למציאת פתרון לטווח ארוך.

ירידות נרשמו במגזר הבנקאי לאחר שבנק וולס פרגו, הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, דיווח על ירידה בהכנסות ברבעון האחרון.

סיטי רשם ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 3.8 מיליארד דולר, או 1.23 סנט למניה, לעומת רווח של 2.2 מיליארד דולר, או 72 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח למניה בניכוי הוצאות חד פעמיות הסתכם ב-84 סנט למניה.

הכנסות הבנק בתקופה המדווחת רשמו עלייה קלה ל-20.83 מיליארד דולר, לעומת 20.74 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. אנליסטים צפו כי רווחי סיטי יסתכמו ב-82 סנט למניה, עם הכנסות בסך 19.27 מיליארד דולר.

הפסדי האשראי של הבנק ירדו ברבעון השלישי ב-41% לעומת הרבעון השלישי של 2010, והסתכמו ב-4.5 מיליארד דולר. היקף ההפרשות לכיסוי חובות מסופקים ירד ל-1.4 מיליארד דולר, לעומת 2 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

בנפרד, דיווח היום בנק וולס פארגו על עלייה של 21% ברווחיו. הרווח הנקי של וולס פארגו הסתכם ברבעון השלישי ב-4.1 מיליארד דולר, או 72 סנט למניה, לעומת רווח של 3.34 מיליארד דולר, או 60 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסותיו של הבנק ירדו ל-19.6 מיליארד דולר, לעומת 20.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווחים וההכנסות היו בהתאם לתחזיות.

עוד בחזית הדו"חות הכספיים: גאנט, מו"לית העיתונות הגדולה ביותר בארה"ב, דיווחה על ירידה ברווחיה הרבעוניים עקב ירידה בהכנסות מפרסום ובתפוצה של עיתוניה. גאנט, שבבעלותה 82 עיתונים בהם העיתון "USA TODAY" וכן 23 תחנות טלוויזיה, רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח נקי של 99.8 מיליון דולר, או 41 סנט למניה - ירידה של 1.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 44 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

גאנט, שהיא מו"לית העיתונות האמריקאית הראשונה שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, רשמה ברבעון הכנסות של 1.27 מיליארד דולר, ירידה של 3.5% לעומת התקופה המקבילה, ובהתאם לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה מפרסום מודעות בעיתונות מודפסת ירדו ב-5.3% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-918 מיליון דולר. הכנסות החברה בתחום הדיגיטלי צמחו ב-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully