וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: מירס ו-HOT מנסים למנוע תחרות

אמיתי זיו

18.10.2011 / 9:38

רשות ההגבלים העסקיים בודקת תלונה שהגישה גולן טלקום נגד שתי החברות בטענה כי הן מונעות מספקיהן לעבוד מוה. לבדיקה עשויות להיות השלכות משמעותיות

זה כמה שבועות שהרשות להגבלים עסקיים מנהלת בדיקה יוצאת דופן בענף התקשורת, שהשלכותיה עשויות להיות משמעותיות. הרשות בודקת תלונה לפיה החברות האחיות מירס ו-HOT מנסות לחסום תחרות חדשה בשוק התקשורת.

הבדיקה נפתחה עקב תלונה בכתב שהגישה לרשות גולן טלקום. הטענה המרכזית שלה היא שמירס ו-HOT מנסות למנוע מספקים שלהן לעבוד עם גולן טלקום; החברות דורשות מהספקים בלעדיות באופן שיטתי, ובמקומות שבהם יש מיעוט ספקים, הדבר הופך למכשלה אמיתית בפני גולן טלקום שמנסה להקים רשת סלולרית - כך נטען בתלונה.

ל-TheMarker נודע כי כמה ספקים נמצאים במוקד הבדיקה, בעיקר חברות בתחום תשתיות התקשורת, וייתכן שהן יוזמנו לרשות להגבלים. קיים מספר מצומצם של חברות בתחום הקמת התשתיות והחוזים הנוכחיים שלהם עם מירס ו-HOT מקשים על גולן טלקום להקים רשת חדשה. מדובר בהאשמה חמורה, שמשמעותה עשויה להיות פלילית.

גולן טלקום עתידה להיות החברה החמישית בשוק הסלולר המקומי, ואמורה להיות השחקן אשר ישנה את פני הענף. החברה נדרשת להקים תשתית סלולר חדשה, ותצטרך להיות רזה ואגרסיבית כדי לצבור נתח שוק משמעותי. ככזו, היא עשויה להקשות על מירס להתבסס כחברת הסלולר הרביעית.

בנוסף, בעלי הבית בחברות סוחבים עמם יריבויות ישנות מצרפת: בעל הבית במירס ו-HOT, פטריק דרהי, הוא יריב עסקי ותיק של בעלי המניות בגולן טלקום: מיכאל גולן וגזבייה ניאל.

מדובר בסיבוב שני בקרב בין חברות הסלולר החדשות: בינואר השנה ביקשה מירס מבית המשפט להוציא צווי מניעה נגד מנהליה של גולן טלקום, מיכאל גולן ואורן מוסט, בקשה שנדחתה על ידי בית המשפט.

ממירס נמסר בתגובה: "הנושא אינו מוכר לנו". מהרשות להגבלים עסקיים נמסר בתגובה: "הנושא עדיין בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully